Eleccions no vinculans de independencia del dia 13-12-09

Publicar un tema nou   Respondre al tema

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Eleccions no vinculans de independencia del dia 13-12-09

Missatge por Xose el Ds Des 05, 2009 10:49 pm

¿que men dieu de aquestas eleccions?¿serviran per algu?

La majoria de castellà parlans o de origen,votaran NO o no votaran

De altres catalans que no estem per la independencia,simplemente votaran NO o se abstindran.

Jono votarè ni SI ni NO,me abstindrè ¿perque? el meu ideal es federalisma,un federalisma fracasat,pro es el meu ideal,a las horas Catalunya podra ser algun dia independer y lo respecto,pro no em el meu vot,sota que la cosa varies mol y legalment optinges l`independencia,sense cap picavaralla,ni morts ni guerra,dintre una legalitad europea,u tindria que veura clar per vota SI,d`mentres,abstansiò
Unas eleccions validas tindrian que ser de obligasio votà y per se independen diria fe falta una ample majoria dels ciudadans em dret de vot,no com el estatut que varemt vota una minoria sobre el total de dret de vot,jo bareix vota SI al Estatut y no el considero valit per la minoria que barem vota,una majoria de una minoria no me val,per un altre opcio tindria que se obligat expresar la intensio de vot,votà el 100% del electorat,qui es vulgues abstendre,votes en blanc y sobre el 100% dels ciudadans em dret de vot,treura una ample majoria,els que no estiguin de acor a la independencia,tenan que ser una minoria minima,per no sentirse presionats o ser una minima minoria,contra una amplia majoria,exo seria lo correcta en temas tan importans com un estatut o una independencia o una federacio

Be,com a simple comentari ja ni prou,are digueu la vostre,segu que no esteu de acort em mi.

De totas maneras es unas eleccions no vinculans,ja direu que em vuleu treura.

De totas maneras,VISCA CATALUNYA

Xose

Nombre de missatges : 20

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Eleccions no vinculans de independencia del dia 13-12-09

Missatge por TallaFerro el Dg Des 06, 2009 3:46 am

Bé Xose, el moviment independentista, segons diuen està format per un 33% de castellanoparlants. De fet no és dificil trobar-ne. Ara els que siguin d'origen 'espanyol' per entendre'ns, crec que s'abstindran si són de polítiques moderades, i si són de polítiques més radicals simplement votaran no.

Segons un macrosondeig de la UOC, distribuït per les noves vegueries atorgen un suport popular superior al 50%, molt distant de les enquestes fetes per El Periódico i La Vanguardia ( que rondaven un 35% ). Suposo que la realitat no serà ni per un ni per l'altre, però almenys crec que podem contar amb un límit inferior i superior. Amb les consultes sabrem la massa electoral que realment hi podrà estar a favor (de moment 700.000 persones).

Jo crec que aquestes enquestes van molt més enllà de ser simple propaganda, almenys és la meva òptica. Citem antecedents. El primer tripartit, una concentració de forces d'esquerra tenia una justificació per acabar amb la llaga continuïtat de CiU, un govern ja molt desgastat, suposadament nacionalista però sucumbit amb el 'regionalisme' típic espanyol. Si recordes bé, ERC va fer un augment descomunal, arribant gairebé a doblar els escons del PP o ICV amb moltes espectatives de consolidar-se una força de primera línia a catalunya en contra del regionalisme del CiU i del suposat 'federalisme' del PSC per fer un pas encara més llarg. Bé el primer tripartit va fallar com una escopeta de fira i van cometre l'error d'ensompegar amb la mateixa pedra dues vegades (el segon tripartit). Per contra ERC ha abandonat la independència i en Carod ha volgut incloure uns ideals massa personalistes, basats només en la seva visió (com si d'un messies es tractés) i òbviament, després de la seva mala qualitat professional no ha quallat a la societat. Bé aquest és el punt de partida. Ara la societat es troba amb un govern a catalunya del PSOE, a madrid d'un altre PSOE i obviament es nota molt quan mires la televisió, amb censura o informacions a mitges per partida doble. Jo ja fa anys que no miro els telenotícies, em repugna veure com un govern pot manipular d'aquesta manera la informació per intentar assegurar la seva continuïtat. ERC no ha avançat en res per la independència, el que ha fet ha sigut crear un estatut!! Quan es vol abandonar un estat per crear-ne un de nou no es fa mitjançant estatuts, sinó via referèndums o proclamacions sobiranistes des de la Generalitat, com ja ha passat dues vegades, encara que es van quedar amb el federalisme. Han traïcionat els seus electors, no té nom. Per ells la independència ha sigut una marca per fer el seu màrqueting electoral. Coi, una cosa tan seriosa i que implica tanta implicació personal i col·lectiva no es pot fer servir com un mocador, estem parlant d'una decisió que marca la vida de milions de persones, que va molt més enllà d'una simple llei o ajuda social. Tots els ciutadans independentistes ens hem quedat amb unes forces governamentals purament regionalistes, que algunes ens han traïcionati no hi tenim la representació que haviem votat. Aquestes consultes ja no provenen de cap partit polític, venen del poble, són els ciutadans qui s'expressen, civilitzadament, donant exemple de democràcia i fermesa. Al cap i a la fi, el poble és l'únic sobirà.

Bé, he explicat el sentiment i el motiu de la movilització social. Ara anem a veure quines conseqüències pot arribar a tenir. Primer, acostar a la societat a debatre aquest tema obertament. És una escletxa que té un centenar d'anys de vida, algun dia s'ha de fer alguna cosa. Tenim la oportunitat, tenim molts seguidors, ara és l'hora de posar fonaments. Ressò internacional. Vindran objectors ( bé ara no recordo si és la paraula que els defineix correctament ) internacionals, provinents de la UE. Hi haurà premsa internacional. Tot el món ha de conèixer les nostres revindicacions per tenir suport internacional. Tot això són incentivacions, és un crit popular, un crit que la generalitat i l'estat espanyol ha d'escoltar. Aquesta és la nostra manera de revindicar el que volem. Hem de demostrar que és possible, que no és cap utopia com s'ha dit sempre, s'ha d'eliminar la mentalitat perdedora i instal·lar una mentalitat guanyadora, incombustible. Els catalans sóm una societat molt simbòlica, aquesta és la manera de fer quallar els ideals.

A mi no em sembla una qüestió tant simplista com reduïr-ho a la no vinculació legal. Aquesta és la meva opinió, potser no serà la millor ni la més encertada, però jo veig les coses així. Sóc català per naturalesa, espanyol només perquè el meu DNI ho diu. Ser català i espanyol és incompatible, els 300 anys de 'convivència' ho han deixat palès, quan les coses no van bé més val tallar-les de socarrel, sempre per la via pacífica. Ja no dic democràtica perquè la democràcia espanyola no ens permet tallar amb l'estat Espanyol. Només vull afegir que la llibertat no es demana, es pren. La llibertat hauria de ser un dret, llàstima que avui en dia sigui un privilegi.

Quant al referèndum, estic d'acord amb tu. Una massa popular del 41% no hauria de tenir força per decidir sobre el 59% restant.

L'estatut va néixer mort. Més val deixar morir aquest cadàver i tirar pel dret.

Es veu que ets molt conscient que el federalisme està acabat. De fet va desaparèixer en acabar la segona república. Els franquistes i falangistes ja van procurar d'exterminar-lo. El federalisme del PSC només va ser l'eco de temps passats, i actualment callat per en Montilla. Avui en dia ja només queda o l'unionisme o el separatisme, no hi ha terme mig. És temps de reflexionar, l'edat és igual, tan vàlid és el vot d'un jove que té la vida per davant com de la gent gran per construïr un futur millor per les noves generacions.

Salut.

PD: sento haver-me explaiat tant, però necessitava externalitzar les meves idees.

TallaFerro

Nombre de missatges : 156

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xose el Dg Des 06, 2009 8:10 pm

Bè,TallaFerro,crec que es la primera vagada que debatim,de fec,fa temps que no toco l`politica,durant tres anys bareix debatre defensan el federalisme,Ayme era seguido dels meus post,si be aviat es va decanta cap l`ERCy a la meua manera se va radicalisa,bè tu te has explaiat be y me agrada,jo tambè acostusmo a explaiarme prou cuan escric o debato temas politics,pro avui a sigut toca la politica com a excepsio,ja fa temps que no l`tocu,soc moderat y les discusions me varen cansa,mes a l`meua edad y meua linea politica del federalisme com a opcio intermicha entre el centralisme y el independisme,aques ultim sempra a portad guerra y mort,soc home de pau,tot se ha de consegui dialogan,y creya queera mes facil una fedaracio,de fet,poc ser equivocadament,vareix votar sempre a CIU,creyen em el seu federalisme ,equivocat estaba y em va desepciona cuan va intenta fer gobentr em la aguda de ERC y va fracasa y a les ultimas general,el meu vot va ser de castic a CIU per tal motiu y vareix vota PP per proximitad,gigem de acord em el 51% del seu programa,tenia alguns punts proxim a les meuas ideas y tambè desepcionat em el psoe aquel moment,avui tods dos me tenen desepcinat y de Ciu no se ja que pensà,el mes provable que els torni a vota.Del PSC y Montilla ni parlarne,es un traido,habia un pacte de gobent entre CIU y PSOE,que Montilla no va respetà per el egoisme de ser president,cuan tenia que goberna coalisionat en el CIU,era klo que pertocavba,gobern de majorias y no de perdedos que es el tripartid per segona bajada.
Entre CIU y PSC podian haber guanyat terren cap la federaciò,si una federaciò es tingut exit bè,y si no es tingut exit,porte oberta cap l`independencia,sena aquet pas no crec posible la independencia,no es que fos favoraple,era posiple que una federaciò em igualtad ens mantiguis units,la unio ben feta es forsa,una federaciò podria ser el fi del terrorisma de ETA y em iguatad de territoris y politicas y soberanias y competencias,acaba las picavarallas entre regions y cumunitads.
Aquesta es o era la meua opcio politica y contra el separatisma.
Bè jo respeto lavostre opcio,si bè de moment no comparteso,posiplament perque hara no compartexo cap politica,no puc vota ni SI ni NO.
Dius que conteu em 700.000 ciutadans a favor,exo es mol poc,insuficien y per res voldria cap enfrontament y cap mort per cap causa.
Dius que no sou cap forsa politica,sino una plataforma ciutadana,ma sembla mol bè y u respecto,inclos respecto les opinions de ERC pro no compartexo y solxement el temps me poc varia el meu vot,si una independencia te el cami em pau y em la legalitad internasional.

El fracas del federalisme,avuy no te res a veure em el franquisme y els falangistes,son temps pasats,som els ciutadansels que temin la paraula,els politics aceptan lo que sigui per tal de conseguir el poder,presisament,el gran tenim record del franquisme,per axo vuldria federalisma,contra el faxisme,no es que sigui de esquerras,NO,soc de centra dreta y nacionalista catala,el meu model de naciò catalana federal.l`he buscat de totas maneras em propostas tan al PP con al PSOE a traves de les mevas ideias y correos als presidents,algunes de las cosas les an escoltad y propusat em els seus programas,pro de federalisme res de res.

Pot ser que redera de aquesta plataforma ciutadana y els seus resultads,els dos grans partids deribin les seuas politicas,fa de mal dir,
Raons ni hayan per ser nacions federades o independents,de lo que no haya raò es de ser un estad em tantes desigualtads,tantes autonomias,tans de goberns y tancs de politics a chupa del bote,un maxim de 6 nacions federadas,o un sol gubent o independencias,tres opcions em llibertad,concens y pau,cap tret,cap mort.
No crec que pensis garie diferent que jo.
SALUD.

tinc un tema llinguistid europeo,llegesell.
perdona el meu català escrit,es fatal.cosas del franquisme

Xose

Nombre de missatges : 20

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Portalcat el Dg Des 06, 2009 10:26 pm

jo crec que tots aquests referèndums encara que no siguin vinculants, som clars el poble vol expresar-se...

i vol expresar-se amb temes relacionats amb la independència de Catalunya i la federació Europea

i es que avui dia prima més Europa que Espanya... hem de ser un Estat per poder tenir veu a europa... dons a que esperem? vinga referèndums... i movilitzacions populars...

la independència no es una utopia... visca la independenc

Portalcat
Admin

Nombre de missatges : 3502
Ubicació : Barçalona

http://portalcatala.forocatalan.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Aloma el Dc Des 23, 2009 2:29 pm

La meva valoració és positiva, molt positiva doncs tenint el compte el poquissim resso mediàtic que se'n va fer del 13-D sobretot per part de TVE-3 i la poca col·laboració dels ajuntaments que volien estar al marge de l'assumpte, crec que la ciutadania va respondre be tenint en compte que era una consulta popular no vinculant. Tot aixo gràcies als col·laboradors i plataformes populars.

Chapó!

Aloma

Nombre de missatges : 39

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Titanium el Dc Des 30, 2009 1:38 am

Ostres, uns escrits força interessants, a veure quan tingui un moment si els puc donar una ullada amb més deteniment... Very Happy

Titanium

Nombre de missatges : 59

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Contenido patrocinado Hoy a las 8:50 pm

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
Pots respondre a temes en aquest fòrum