LA guardia civil tortura a un ciutadà per parlar en català

Publicar un tema nou   Respondre al tema

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

LA guardia civil tortura a un ciutadà per parlar en català

Missatge por Portalcat el Dc Nov 11, 2009 6:33 pm

03 / 09 / 2009

"Em van dir que era una falta de respecte parlar-los en català"

Un jove mallorquí denuncia que diversos guàrdies civils el van agredir per parlar en llengua catalana

Un jove mallorquí ha denunciat diversos guàrdies civil per agredir-lo per "parlar en català". Segons explica la denuncia, "el 7 d'agost passat, Ivan Cortés i la seva parella es disposaven a agafar un avió. Havien passat el control de passatgers de l'aeroport de Palma quan diversos agents els van demanar la documentació i els van començar a fer preguntes".

"Els dos van respondre en català. Els agents els van obligar a repetir les respostes fins que un li va agafar la documentació i amb to agressiu li va dir: 'Háblame en español'", ha explicat el jove en roda de premsa a l'Oficina de Drets Lingüístics de l'Obra Cultural Balear i que recull el 3/24. La denuncia assegura que el noi va dir-ho llavors "en castellà. Els policies van agafar-lo i el van fer entrar en una habitació. Amb la porta oberta, el van colpejar al cap, l'estómac i a la boca, on li van fer una ferida".

Després de l'agressió Iván Cortes assegura que "els agents li van explicar que havia estat una falta de respecte parlar-los en català". Un cop al seu lloc de destí el jove va desplaçar-se a un centre mèdic, on li van fer un informe de lesions, i quan va tornar a Palma Ivan Cortés va denunciar els fets davant la Policia Nacional i després davant del jutjat.

L'Obra Cultural Balear considera aquesta agressió un cas "gravíssim de discriminació lingüística" i afirma que es tracta de "fets comprovables amb les gravacions de la xarxa de càmeres de l'aeroport".

http://societat.e-noticies.cat/em-van-dir-que-era-una-falta-de-respecte-parlar-los-en-catala-32271.html
Portalcat
Admin

Nombre de missatges : 3515
Ubicació : Barçalona

http://portalcatala.forocatalan.com

Tornar a dalt Ir abajo

Re: LA guardia civil tortura a un ciutadà per parlar en català

Missatge por Titanium el Dj Nov 12, 2009 11:14 pm

Coi de púrria, a veure quan els foten fora de Ses Illes... Evil or Very Mad

Titanium
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv. el Dj Nov 12, 2009 11:15 pm

Benvolguts companya.

I no sera que es varen enganxar fent alguna cosa que no deien i van traure lo del catala per fer servir l'hipersensibilitat dels catalanistes a Balears i Catalunya i aixi desviar l'atencio cap a altre lloc.

En 30 anys llarcas que tinc a 3 d'ells a Catalunya a mi aquet cos no mai m'ha preguntat ni a quin partit vote ni res de la meva vida personal ni mai he vist que l'hi fajen aixo a cap persona, es mes un amic meu catalanista es va demanar parlarlos en catala i tenen un protocol d'actuacio per dirigirse als ciutadans en catala. A mi l'unic que ha fet aquet cos a tota Espanya Catalunya inclosa a segut ajudarme, que es per al que es paguen dit sigui de pas.

Una abrasada.

Xaviv.
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv. el Dj Nov 12, 2009 11:15 pm

En Catalunya el alzament del bando nacional a Catalunya va Fracasar gracies a La Guardia Civil. Fet historic objectiu. Es podia dir tambe de pas.

•En Barcelona, el general Goded y sus seguidores fueron dominados por la activa participación del pueblo y por la fidelidad a la República de la Guardia Civil y la Guardia de Asalto.

Xaviv.
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Titanium el Dj Nov 12, 2009 11:16 pm

Xaviv escrigué:Benvolguts companya.

I no sera que es varen enganxar fent alguna cosa que no deien i van traure lo del catala per fer servir l'hipersensibilitat dels catalanistes a Balears i Catalunya i aixi desviar l'atencio cap a altre lloc.

En 30 anys llarcas que tinc a 3 d'ells a Catalunya a mi aquet cos no mai m'ha preguntat ni a quin partit vote ni res de la meva vida personal ni mai he vist que l'hi fajen aixo a cap persona, es mes un amic meu catalanista es va demanar parlarlos en catala i tenen un protocol d'actuacio per dirigirse als ciutadans en catala. A mi l'unic que ha fet aquet cos a tota Espanya Catalunya inclosa a segut ajudarme, que es per al que es paguen dit sigui de pas.

Una abrasada.
Seria bo conèixer la versió dels GC, algun altre mitjà se n'ha fet ressò?
[quote="Xaviv"]En Catalunya el alzament del bando nacional a Catalunya va Fracasar gracies a La Guardia Civil. Fet historic objectiu. Es podia dir tambe de pas.

•En Barcelona, el general Goded y sus seguidores fueron dominados por la activa participación del pueblo y por la fidelidad a la República de la Guardia Civil y la Guardia de Asalto.

Coneixia aquest fet històric. Com ha canviat la GC... Sad

Titanium
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv. el Dj Nov 12, 2009 11:17 pm

Benvolgut Titanium.

La GC aixi com tots els cosos de seguretat estan supeditats a les lleis, per tant com a molt aura cambiat la llei, i al fi i a la cap no son mes que gent que esta en un cos policial militaritzat que han vist un lloc hon treballar, a mes a mes m'he documentat sobre l'asumpte i molts moltisims d'ells acaben fent un curset de catala d'una setmana i als mossos d'escuadra, hon paguen pereix ser molt mes.

Pel que fa a si algun mitja de comunicacio, els cosos de seguretat aixi com totes les administracions, s'expresen sempre a traves de la autoritat de govern de la que depenen, en aquet cas deuria ser a traves del delegat del gobern de balears que es a qui en aquet cas deuria d'acudir la prensa per escoltar la versio de la GC.

Una abrasada.

Xaviv.
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Portalcat el Dj Nov 12, 2009 11:18 pm

la questió del tema esta en que molta gent els hi molesta que els hi parlin en català.

cosa que no els hi pasa amb altres idiomes...

deu ser algún reducte ideológic d'intransigencia implantat a l'adolescia, pobre guardia civil, i es que per ser guardia civil ja se de ser una mica españolísimo i segurament el seu pare ja debia ser franquista...

de totes maneres el règim feixista per justificar l'etnocidi i l'expoli que sometia al pobre poble català, debia justificarse amb consignes com les que hi ha publicades al aprtat de "frases anticatalanes", consignes que avui dia encara s'escolten...
Portalcat
Admin

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv. el Dj Nov 12, 2009 11:19 pm

Benvolgut Ayme.

Em sembla molt injust el que dius de la Guardia Civil a aquesta opinio. En primer lloc ovelles negres hi han a totes les grans families. La GC, els Mossos , la Artxantxa, la esglesia, la clase politica, es a di no dic jo que algun feixista hi aixca a la GC pero en la mateixa mesura que t'el pots trobar al carrer en la gent.

Els Gc son gent, treballadors normals que volen guanya un sold per menja, molts deis Catalans, que a Catalunya valencia i balears tenen un protocol d'actuacio per si algu exijeis que se li parli en Catala. pero esque en Catala diuen el mateix que en castella, es a dir si aquet noi per eixemple duia droga, no van a dirli que no pasa res per que parlen tots dos en catala.

A la dictaura tant la GC com la Policia armada aplicaben les lleis vijents, molt represores pero no a Catalunya nomes, a tota Espanya, La GC ha fet molt de be a Catalunya a mi l'unic que han fet a segut ajudarme.

Una abrasada

Xaviv.
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Titanium el Dj Nov 12, 2009 11:19 pm

Xaviv escrigué:
Pel que fa a si algun mitja de comunicacio, els cosos de seguretat aixi com totes les administracions, s'expresen sempre a traves de la autoritat de govern de la que depenen, en aquet cas deuria ser a traves del delegat del gobern de balears que es a qui en aquet cas deuria d'acudir la prensa per escoltar la versio de la GC.

Una abrasada.
Llavors haurien de treure alguna nota de premsa o algun comunicat per a que no quedin com estan quedant..., no?

Titanium
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv. el Dj Nov 12, 2009 11:20 pm

Benvolgut Titanium.

Jo que treballe tambe a l'administracio estic segur que ja s'he fet aquet comunicat, el que pasa es que no s'ha expresat l'autoritat competent. A mes a mes hi aura una investigacio si hi han indicis de que aso ha pogut pasar. Ara be, si el que ha pasat es que a d'aquet noi li han agafat droga, per eixemple e, i ell a gastat la llengua per desvia l'atencio cap a l'hipersensibilitat catalanista i hos fa servir per a tractar de volcar l'opinio publica del seu costat, ho te molt facil aixi.

Jo mense que el mando de l'unitat aquesta del l'aeroport aura fet un informe, i si del visionat de camares l'informe i la denuncia no s'hen despren res, dons ahi quedara la cosa. Si no has d'entendre que seria molt facil per cuansevol delincuent fer saltar la polemica per aixo i desviar l'atencio, i al final l'unic que conseguiria seria que el denuncia que no et parlen en catala pedria la força. Crec que a la llarga aquestes coses no vos fan ningun favor.

A mes a mes torne a dir que m'he documentat i que la GC te un protocol per cuant un ciutada exigeixca que li parlen catala.

Una abrasada

Xaviv.
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Titanium el Dj Nov 12, 2009 11:21 pm

Xaviv escrigué:Benvolgut Titanium.

Jo que treballe tambe a l'administracio estic segur que ja s'he fet aquet comunicat, el que pasa es que no s'ha expresat l'autoritat competent. A mes a mes hi aura una investigacio si hi han indicis de que aso ha pogut pasar. Ara be, si el que ha pasat es que a d'aquet noi li han agafat droga, per eixemple e, i ell a gastat la llengua per desvia l'atencio cap a l'hipersensibilitat catalanista i hos fa servir per a tractar de volcar l'opinio publica del seu costat, ho te molt facil aixi.
Doncs com s'aprofiti del tema de la llengua per desviar l'atenció i no sigui veritat, ens li tirarem al coll...

Treballes a l'administració?

Titanium
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv. el Dj Nov 12, 2009 11:21 pm

Benvolgut Titanium

Soc Funcionari si, m'en alegre de que agis vist aso, de totes formes tambe crec que hi auran d'eixos dintre del cos de la GC i si fan el que no han de fe que s'averigue i tant que si.

Una abrasada

Xaviv.
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Portalcat el Dj Nov 12, 2009 11:22 pm

un altre cosa quer també ha de quedar es que hi ha molts catalans que no saben l'idioma català...

i aixó a cap pais sería aceptable...

Aqui venen, no aprenen el català, no saben res de Catalunya i pocs anys ja voten...

jo ho tinc molt clar per ser català s'ha de saber el català, llegit, escrit i entes... si no simplement ets un resident...

i jo em pregunto com votar amb objectivitat un català que no sap el català? si no te acces als comunicats dels partits catalanistes no pot votar, el seu vot no es objectiu...

i tornant a lo del guardia civil com pot ser que estigui a ses illes si no sap el català? que el destinin a Santurce...
Portalcat
Admin

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Portalcat el Dj Nov 12, 2009 11:22 pm

ERC denuncia "agressions a catalanoparlants" a les Illes

El partit es reunirà amb el director general de la Guàrdia Civil el 6 d'octubre

25 / 09 / 09

Esquerra (ERC) es reunirà amb el director general de la Guàrdia Civil "per aturar les agressions als catalanoparlants". La trobada es farà el 6 d'octubre. "Arran de les darreres agressions patides per ciutadans de les illes Balears pel fet de parlar en català", el diputat d’Esquerra al Congrés, Joan Tardà, i el president del partit a Balears, Joan Lladó, s’han reunit amb l’Obra Cultural Balear.

El diputat d'Esquerra ha indicat que "li recordarem que no serveix de res que la llei garanteixi el dret a ser atès en català si les casernes i comissaries no es doten de personal competent en la matèria. Instarem a la Guàrdia Civil a que prengui les mesures oportunes”.

Lladó ha declarat que “en el moment que algú és agredit per la llengua que parla, tornam dècades enrera, això no té lloc a una Europa moderna i democràtica". El president d’Esquerra a Mallorca ha denunciat que “pocs dies abans de l’agressió a Ivan Cortés, Bono havia prohibit l’ús del català al Congrés. Són aquestes actuacions les que donen munició als agressors”.

http://mes-edicions.e-noticies.cat/illes-balears/erc-denuncia-agressions-a-catalanoparlants-a-les-illes-33003.html
Portalcat
Admin

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Josep Mª el Dj Nov 12, 2009 11:23 pm

L'Estatut volia declarar la obligatorietat de saber català per tots els "catalans" (ciutadans amb pasaport espanyol residents a Catalunya), però ara vindrà el Constitucional amb les rebaixes. Un/a jutge que feia poc l'havien traslladat aquí va obligar a una parella catalana a casar-se en Castellà i ningú el/la va sancionar Evil or Very Mad . He llegit al diari de Policies Nacionals que si els contestaves en català et detenien per obstaculitzar la justicia. Si els traslladen aquí haurien de formar-los per que ens respectessin, no sóm una colonia i tots tenim el mateix dret a parlar la nostra llengua, sobre tot quan ets a la terra dels teus avanpassats. Embarassed

Josep Mª
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Josep Mª el Dj Nov 12, 2009 11:23 pm

Alguns guardies civils posaven multes a vehicles que duien l'adhesiu "CAT" al costat de la matrícula de forma legal, més enllà de l'Ebre vull dir. I un (ex?)soldat professional va matar al metro de Madrid a un altre jove per ser militant d'esquerres. No dic que tots siguin iguals, però el que es així de fatxa, li agraden aquests llocs de treball, per defensar amb les armes la idea que tenen de com ha de ser l'estat espanyol.

Josep Mª
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Portalcat el Dj Nov 12, 2009 11:24 pm

ben dit Josep Maria...

amb unes lleis que protegeixin els nostres drets com a catalanoparlants a catalunya, tot aixó s'ho pensarien molt abans de actuar amb aquest anticatalanisme...
Portalcat
Admin

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv. el Dj Nov 12, 2009 11:25 pm

Benvolguts companys.

Be, avans que res saludar al Josep Maria que encara no hi habiem parlat mai, tinc un fil de presentacions que et convide a llegir, salutacions.

Jo comvide a tot el mon a tractar a la gent com agent, no com a tribus. La Guardia Civil i els Mosos d'escuadra, son dues grans families i a totes les grans families hi han ovelles negres. Pero sobre tot hi ha gent que busca tindre una feina estable, a mes a mes un dato, molts dels Mossos d'escuadra son Guardia civils que han cambiat de cos fent un curset d'una setmana perque als mossos es cobra mes, aixi que estan mesclats. A catalunya hi ha una llei que obliga a que cuant un ciutada es dirigeis a un carrec public en catala se fiqui en marcha un enllaç per parlar amb ell. A mi torne a dir tant els mossos com els GC nomes han fet que ajudarme i mai he vist a cap dells preguntar a quin poartit vota a un ciutadda.

Una abrasada.

Xaviv.
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Portalcat el Dj Nov 12, 2009 11:25 pm

tots els policies en general tenen un caire de prepotencia amb el pobre ciutadà que fa fàstic

però un guardia civil castellanista y anticatalanista neofranquista es lo pitjor...
Portalcat
Admin

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum: