la fiscalia demana 4,5 anys de presó a uns nois per posesió d'un petard casolà, tinença d'explosius

Publicar un tema nou   Respondre al tema

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

la fiscalia demana 4,5 anys de presó a uns nois per posesió d'un petard casolà, tinença d'explosius

Missatge por Portalcat el Dt Nov 17, 2015 12:08 pm

La Fiscalia manté la petició de quatre anys i mig de presó per a dos joves de Mataró i Lleida a qui van confiscar 2,56 grams de sucre barrejat amb clorat sòdic

Els pèrits forenses, tant els dels mossos d'esquadra com un catedràtic d'enginyeria química de la Universitat de Barcelona, han estat contundents. La quantitat requisada i la forma com estava emmagatzemada només hauria produït una petita deflagració sense cap ona expansiva, només una flamarada i prou. A més, a preguntes de la jutgessa Elena Guindulain i de l'advocat Andrés Garcia, el catedràtic ha especificat que en cas que la petita mostra s'hagués compactat i s'hagués acompanyat d'una metxa d'ignició l'explosió hauria estat similar a la de la pirotècnia que es pot adquirir per a les revetlles: “en cas de confinació la detonació seria similar a la d'un petard de Sant Joan”. Els joves van ser aturats el 23 d'abril de 2013 quan passejaven per l'avinguda Roma, en direcció al centre de la ciutat de Barcelona. Dos agents de paisà els van identificar perquè “tenien un comportament sospitós, miraven les càmeres de caixers automàtics i pàrquings públics i privats”, tal i com ha testificat una mossa d'esquadra adscrita a la Divisió d'Informació dels Mossos d'Esquadra. “No recordo quants caixers i quants pàrquings”, ha respost a preguntes de la fiscalia.

La vista s'ha celebrat aquest matí a la secció cinquena de l'Audiència de Barcelona i la mossa d'esquadra tampoc ha sabut explicar a quin dels dos joves li van requisar un mapa on hi havia un recorregut traçat que, segons la policia tenia certa similitud amb el trajecte de la manifestació del Primer de Maig que se celebraria una setmana més tard. “No recordo on duien el mapa”, ha reblat la mossa. Els dos joves per la seva part han negat portar aquest planol al damunt ni saber-ne res. Un d'ells, a més, ha explicat que l'origen del potet amb sucre i clorat es trobava en una celebració familiar del dia de Nadal de 2012. “Vam estar discutint sobre si la sacarosa s'incendiava o no, i el meu cosí que és químic de professió i el meu tiet van fer un joc per mostrar que el sucre podia fer flamarada en cas de barrejar-lo amb un altre producte. Jo no li vaig donar més importància i em vaig posar el potet a la butxaca com a record”, ha explicat davant del tribunal. “Sí, sí, jo i el meu fill vam fer aquell experiment i li vaig regalar el potet al meu nebot”, ha confirmat l'oncle. Malgrat que l'acusació és de tinença d'explosius i la petició fiscal es manté en els quatre anys de presó, els tres magistrats de la sala no es mostraven molt convençuts davant les explicacions de la policia. En dues setmanes es coneixerà la sentència.

https://directa.cat/actualitat/en-cas-de-confinacio-detonacio-seria-similar-dun-petard-de-sant-joan

Portalcat
Admin

Nombre de missatges : 3502
Ubicació : Barçalona

http://portalcatala.forocatalan.com

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
Pots respondre a temes en aquest fòrum