Un policia a Miquel Gironès (Obrint Pas): 'Que em parles en espanyol, collons!'

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Un policia a Miquel Gironès (Obrint Pas): 'Que em parles en espanyol, collons!'

Missatge por Portalcat el Dc Maig 22, 2013 1:31 pm

El músic denuncia dos agents que el van detenir, amenaçar i agredir per haver-los parlat en català, un nou cas d'abús policíac per motius lingüístics

En Miquel Gironès, dolçainer d'Obrint Pas, anava cap a un local de Benimaclet, on la periodista Amàlia Garrigós l'esperava per fer una entrevista sobre el grup. No la hi va fer, perquè aquell dia, el 23 de març passat, el músic va acabar a comissaria. Dos agents de la policia espanyola el van detenir després d'humiliar-lo perquè havia parlat en català i d'agredir-lo. 'Porc', 'deixalla' i 'merda' són alguns dels insults que li va etzibar un agent, que va acabar amenaçant-lo si s'atrevia a denunciar què havia passat ('Hauràs de fotre el camp de València'). Però Gironès ha presentat una denúncia. Diu que ho fa per dignitat i perquè ho deu a tota la gent que ha patit el mateix i no ha pogut denunciar-ho. Perquè no és un cas aïllat, sinó, malauradament, un cas més d'agressions lingüístiques i abús de poder d'agents policíacs.

El músic havia aturat el cotxe en un carrer de Benimaclet abans d'anar a l'entrevista. Mentre recollia les seves coses i sortia del vehicle li van caure uns papers a terra. En aquell moment una patrulla de la policia espanyola s'hi va acostar i un dels agents li va etzibar en espanyol: 'Escolta, porc, t'has pensat que això és una paperera?' Gironès va intentar explicar a la parella d'agents la situació. La reacció va ser, també en espanyol: 'I a sobre, en valencià, o català, o el que siga. Vinga, baixa del cotxe.'

Els agents li van demanar el carnet d'identitat i van començar a escorcollar-li el cotxe. Els va dir que no havia fet res, però li van dir que callés, fent servir 'expressions denigrants'. A més, un dels agents, 'més agressiu', li va retreure que era una falta de respecte que els parlés en català si ells li parlaven en espanyol. A la qual cosa ell va respondre: 'Tinc dret de parlar valencià i no tinc perquè parlar en castellà.'

Li van remenar el maleter, on hi havia un estoig tancat amb un llaüt, que li havia regalat son pare uns quants dies abans. Li van exigir que l'obrís, però Gironès no en tenia la clau: 'O l'obres o el rebente.' Gironès explica que l'agent estava cada vegada més agressiu i que ell es va començar a espantar: 'Li dic que telefonaré al meu advocat i el denunciaré si continua intimidant-me, que no té dret de parlar-me així i que no he fet absolutament res il·legal que justifique que em tinguen retingut.' Però l'agent, 'fora de si i cridant', li va etzibar: 'Que em parles en espanyol, collons!'

Gironès li va dir que denunciaria a la premsa aquella situació i quan va anar a buscar el mòbil, l'agent se li va plantar al davant, insultant-lo. En aquell moment, el músic li va respondre 'en estat quasi de xoc': 'Què em faràs, em trencaràs la cara?' Aleshores l'agent el va empènyer violentament i el va emmanillar: 'Ja tens el que volies, dormiràs a comissaria.'

Els insults i les agressions van continuar dins el cotxe de policia, amb cops a la cara i expressions com: 'Merda, deixalla, porc, ja m'has posat nerviós' i 'A mi no m'amenaces, com publiques alguna cosa, sé on vius i hauràs de fotre el camp de València'. I durant tota l'estona va insistir a retreure-li l'aspecte físic, la roba que portava i la llengua en què parlava.

Aquell dia Gironès va sortir de comissaria cap a quarts de dotze de la nit. L'endemà va anar a la doctora de capçalera, que va diagnosticar que tenia una contusió a la mandíbula pels cops rebuts. Ara Gironès denuncia aquests dos agents, per delictes de detenció il·legal, contra les garanties constitucionals, d'amenaces, de falsificació en document públic 'per la manipulació interessada de l'atestat policíac', i una falta de lesions. Considera que és important donar visibilitat a aquests fets, 'que mai no haurien de passar, però que malauradament no són cap cas aïllat'.

http://www.vilaweb.cat/noticia/4109561/20130427/policia-miquel-girones-obrint-pas-em-parles-espanyol-collons.html
Portalcat
Admin

Nombre de missatges : 3515
Ubicació : Barçalona

http://portalcatala.forocatalan.com

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Un policia a Miquel Gironès (Obrint Pas): 'Que em parles en espanyol, collons!'

Missatge por draconeI el Dl Maig 27, 2013 12:40 pm

HOLA AMICS SÓC EN DRACONEL:
aci a València se'ns sol tractar així en moltes ocasions jo mateix durant el partit de Copa d'Europa que enfrontava al V-r cf i el glasgow rangers volia fer-me una foto amb l'estelada a prop de la tanca on es beia tot el camp i estaven la Policia Nacional i em van increpar quant s'alci la senyera estelada per ferme-la em van cridar l'atenció al crit de que per fer el pallasso marxés a casa mentre el policia més allunyat li cridava si n´hi avia algun problema amb "ese tio".me marxi sense poder fer-me la foto mentre el poli em deia que "y esconde bien eso"-referin-se a l'estelada -. de fet amb el madrigal van prohibir penjar l'estelada en les barres que donen al camp perquè no es veiessin per la tele.
es aixo llibertat lo que n`hi ha al pais valentcià.

draconeI
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Un policia a Miquel Gironès (Obrint Pas): 'Que em parles en espanyol, collons!'

Missatge por draconeI el Dl Maig 27, 2013 12:52 pm

Un dia per a oblidar el del dissabte en Vila-real.

Com és normal, al camp del Vila-real sempre hi ha moltes estelades, pero ahir va passar açò tan vergonyòs:

Estás en: Deportes
Roig desea un Madrigal apolítico

07/11/2005

Vila-real Todavía no se han apagado los ecos de la estruendosa polémica generada hace 15 días en el Camp Nou y que tanto malestar ha creado en el Gobierno valenciano. Al presidente del F.C. Barcelona le llovieron las críticas hasta en su propia tierra por utilizar un acto deportivo como foro de revindicaciones políticas. En la Comunitat Valenciana todos los presidentes de los clubs de fútbol mostraron su malestar públicamente. Fernando Roig hizo lo propio como sus homólogos, pero a la vez predica con el ejemplo. En la imagen se puede ver, como al lado del responsable de las instalaciones deportivas del club, Manolo Llorca, ordena la retirada de una bandera independentista catalana que se colgó en una de las gradas del estadio del Madrigal, en el partido del pasado sábado contra el Valencia C.F. Roig no esperó ni a dar la orden a uno de los vigilantes jurados que velan por la seguridad del recinto y se dispuso con celeridad a que el símbolo anticonstitucional desapareciese de la grada. El fútbol no es el marco adecuado para reivindicaciones ni manifestaciones que no tengan nada que ver con el deporte.

Quina vergonya!
L'article aquest ha eixit a primeres planes dels periòdics de Castelló.

Tot el camp del Madrigal està ple d'estelades, i perque collons ara el senyor Roig ens furta l'estelada? Si trau eixa estelada, perque no trau les moltes altres del camp? I perque no trau les poques estanqueres que hi ha al camp?
Un amic meu del MSN que estava al camp en aquell moment i ho va vore, m'ha dit que van traure l'estelada, i van ficar una estanquera, però als 5 minuts diu que un altre aficionat la va llevar.
Perquè un president d'un club actua en contra dels interessos de la majoria d'aficionats. És una actitud políticament feixista la del president Roig. Què serà el pròxim, policies furtant-li les estelades i senyeres fins i tot als xiquets? Que faja fora a la penya més nombrosa del Vila-real i la que més anima des de fa molts anys pel simplement de ser independentistes? 153 penyistes de Borratxots sense poder entrar al Madrigal? Que passarà amb Estel Groc, penya que va pujant el seu nombre de socis cada semana? Li furtaran la pancarta, perque baix hi ha una senyera? Registrarà a l'entrada a tots els aficionats per a que no tinguen senyera ni estelada, i si les tenen no els deixaran entrar?

És vergonyòs açò, i anem a fer tot el possible per a que açò arrive molt lluny.

Però açò no va ser tot els incidents del dissabte, perque un grup de Yomus van atacar el Casal Jaume I de Vila-real, creant-li greus desperfectes en la façana, i trencant el cartell amb pedrades.
Senyores i senyors, ací no ha passat res, ningú fa res contra aquestos actes feixistes. Hem d'actuar i donar canya a aquella gent tan ufana i tan superba. Anem a treballar molt fort, i Roig potser se'n penedira per l'imbecilada que va fer el dissabte.

Endavant Vila-real! Visca Catalunya Lliure!

draconeI
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por draconeI el Dl Maig 27, 2013 1:10 pm

a part és possible que forcessin el canvi del logotip de la penya estel groc que era un drac escopint foc formant amb aquest l'estelada "massa catala per a roig sembla" doncs ara em sembla que és un altre amb cap símbol català.

nooo no podreu ocultar la beritat blaberos....vila-real creu i defensara la germanor dels països cat-patlants sempre.

draconeI
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum