El mite de beure 2 litres d'aigua al dia:

Publicar un tema nou   Respondre al tema

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

El mite de beure 2 litres d'aigua al dia:

Missatge por Portalcat el Dv Maig 25, 2012 1:12 am

FALS!!!! BEU QUAN TINGUIS SED, INCORPORA FRUITA, VERDURA...  com?  aixó diuen

és un recull de notícies o artícles que parlen d'aquest tema:




La Verdad del Agua Embotellada --> EN AQUEST VIDEO DIUEN QUE L'AIGUA PLASTIFICADA O EMBOTELLADA AMB PROCESOS D'OSMOSIS PODRIEN SER CAUSA D'ENFERMETATS CARDÍAQUES, APART DEL GREUJE DE ROBAR AIGUA D'UN LLOC I VENDREL A UN ALTRE AFECTANT ELS RECURSOS DELS INDÍGENES






És coneguda la frase "has que beure almenys 2 litres d'aigua cada dia ", i també seu resposta " uff , no puc! és molt".
És cert que és recomanable beure aquesta quantitat ?, perquè ?.
Aproximadament cada persona elimina al dia 1,5 litres per diferents vies.
Per l'orina 0,6 l, sudoració 0,2 l, excrements 0,15 l i mitjançant el vapor en la respiració 0,6 l
Aquestes quantitats varien en funció de diferents factors com l'edat, grau d'activitat i clima ( temperatura i humitat ). És important tenir present la necessitat d'hidratar-se ja que la perduda d'un 1% del total d'aigua al nostre organisme comporta un inici de deshidratació que es manifesta provocant-nos set. Si aquesta perduda puja al 2% aquest es ressent alterant-se la capacitat de concentració, la presa de decisions, temps de reacció o precisió a les nostres accions.
Una dieta equilibrada amb la ingesta de fruites, verdures, més el líquid que bevem hauria de cobrir aquests 2 litres. El problema és que pequem de menjar poca fruita i verdura i ho hem de compensar bevent aigua.
És important el tipus d'aigua i la seva composició ?.
Naturalment que si. Fins i tot en l'aigua embotellada hi ha diferències, sent preferible una que presenti una baixa mineralització ja que amb això aconseguirem, entre altres coses, un major efecte diürètic (menys retenció de líquids) , un millor funcionament del sistema renal i menys risc d'hipertensió.

Som en la teva disposició a Les Coses Bones.
Web: www.lescosesbones.com





Es ya inevitable asociar la salud con la abundante ingestión de agua (mínimo 2 litros, 8 vasos diarios). Incluso, al parecer, beber agua permite mantener más fácilmente la línea. Pero ¿cuánto hay de mito y cuánto de verdad en estas ideas populares?

La primera sospecha surge cuando son precisamente las empresas de agua embotellada las que alimentan la idea salutífera del agua en abundancia. Las botellas de agua producen sólo en Estados Unidos un total de 1,5 millones de toneladas de desperdicios de plástico; un plástico que ha requerido 178 millones de litros de petróleo para ser fabricado. El plástico no es biodegradable, tardará cientos o miles de años en desaparecer. Y por si esto fuera poco, algunas aguas embotelladas ni siquiera son minerales sino filtradas, como Aquafina de Pepsi o Dasani de Coca-Cola.

El petróleo y el agua embotellada pronto rivalizarán por ser la mercancía cuyo comercio genera más dinero en el mundo; no en vano, el empresario multimillonario estadounidense Thomas Boone Pickens, que forjó su fortuna en las explotaciones petroleras de Texas, ahora, con 80 años a sus espaldas, ha visto donde está el verdadero negocio: comprar reservas de agua para luego embotellarla y venderla a precio de oro. Porque el agua embotellada, además, ya forma parte del estilo de vida más cool.

El ejemplo paradigmático lo constituye la Fiji Water, una marca que asegura que su agua procede de un acuífero bajo la selva de las islas Fiji, y que ya acompaña en todo momento a los ricos y famosos; y en Fiji, irónicamente, casi un tercio de sus habitantes no tienen acceso garantizado a agua potable.

Pero muchas de las aguas embotelladas que compramos a diario incluso pueden ser de peor calidad que las aguas que surgen de los grifos de nuestras casas.

Dicho esto, vayamos a los fundamentos científicos del mito. Un estudio realizado en la Universidad de Medicina de Dartmouth, en Estados Unidos, por ejemplo, echa abajo el mito. No existen pruebas fiables de que la ingestión de dos litros de agua diarios tenga un beneficio específico para la salud.

El especialista Heinz Valtin, considera que el propio cuerpo humano es capaz de mantener por sí mismo el equilibrio de agua necesario para el buen funcionamiento del organismo. Los alimentos y otras bebidas, como el café, también aportan agua que no suele computarse como agua bebida. Así que la mejor forma de saber si el agua que bebemos es sana para nosotros es beber agua sólo cuando tengamos sed.

El estudio también advierte de los posibles peligros que puede acarrear la recomendación universal de los 2 litros de agua: si consumimos más de la necesaria puede correr peligro nuestro riñón, ya que puede no ser capaz de excretar lo suficientemente rápido el exceso de líquido del cuerpo. Beber demasiada agua puede eventualmente causar inflamación en el cerebro, evitando que regule las funciones vitales que debe desempeñar, como la respiración, lo que causa la muerte. Y todos recordamos la noticia de la mujer que murió por beber demasiada agua en un concurso de la consola Wii.

Nuestro cuerpo está diseñado para mantener la cantidad adecuada de agua en el organismo a través de la hormona antidiurética y de la sed. Además, todas las encuestas al respecto aseguran que la mayoría de la población, presumiblemente sana, ingiere menos de dos litros de agua diarios.

http://www.xatakaciencia.com/salud/el-mito-de-tomar-2-litros-de-agua-al-dia








http://www.aiguesmineralsdecatalunya.org/cat/ap010203.htm
Al llarg del dia el nostre organisme pot arribar a perdre entre 2,5 i 3 litres. Aquesta quantitat pot augmentar si realitzem un exercici físic, si patim altes temperatures, si patim vòmits o diarrees... Aquestes pèrdues d’aigua el cos les recupera a través dels aliments i de la ingestió directa d’aigua. Aliments com la fruita, les verdures i hortalisses fresques contenen grans quantitats d’aigua i per tant ajuden a mantenir-nos hidratats.

És recomanable beure 8 gots d’aigua al dia, entre 1.5 i 2 litres diaris, però hem de tenir en compte que hem d’augmentar aquesta quantitat si...

   Mengem aliments amb molta farina o dolços perquè consumeixen gran part de l’aigua interna del cos.
   Prenem cafè, ja que resseca més la pell.
   Fumem, perquè també resta humitat a la pell.
   Patim diarrees, vòmits, febre, ja que consumeixen part de l’aigua del nostre organisme.
   Fem exercici, perquè és una activitat que suposa una pèrdua d’aigua important.

Cal tenir en compte que cada persona, segons l’edat i el seus hàbits de vida, tindrà unes necessitats d’hidratació diferents.

En el cas dels infants s’han de tenir presents dos factors dels que dependrà la correcta ingestió d’aigua:

   La quantitat. L’aigua és moltes vegades un element oblidat a la dieta infantil, però no per això innecessari, hem de tenir en compte que:
       els tres primers mesos necessita 700 ml d’aigua que ja estan integrats a la llet
       a partir del quart mes, al variar l’alimentació varia l’aigua que ingereix i per tant, cal augmentar la quantitat d’aigua
       a partir del 6è mes, ja és necessari que ingereixi entre 1 - 1,5 l diari
       cal tenir molt en compte els nivells de mineralització de l’aigua.
   La mineralització. Per a una correcta alimentació dels infants, hem d’adquirir aigües de mineralització dèbil i que tinguin suficient informació química de l’aigua a l’etiqueta.

Pel que fa a la tercera edat, la deshidratació és molt comuna ja que amb el temps el mecanisme que indica que hem de beure aigua (tenir la sensació de set) es debilita i la persona perd les ganes de beure. A més a més és molt comú que per pròpia iniciativa redueixin la quantitat d’ingestió d’aigua per tal de disminuir la necessitat d’orinar.

Encara que disminueixi la sensació de set, no disminueix la necessitat d’hidratació de l’organisme. Les persones grans necessiten també beure grans quantitats d’aigua, entre 1 i 2 litres al dia.

En el cas dels esportistes, una de les grans característiques de l’exercici físic que realitzen, és la suor (evaporació de l’aigua a través de la pell) que provoca una pèrdua de líquid corporal: d’aigua i de minerals. Exercint un treball corporal intens, podem arribar a una pèrdua d’aigua de 1 – 1,5 l/hora, i és per aquesta raó que la hidratació esdevé tant important en l’esportista: si no ingereix les quantitats que perd, pot patir nivells de deshidratació.

La hidratació de l’esportista és un procés en el que el consum d’aigua en cada etapa té una importància vital:

   Abans de l’exercici:
       Les 24 hores abans de l’esport és adequat ingerir aigua per a una correcta hidratació del cos.
       Entre els 20 i 40 minuts abans de començar l’activitat es recomana ingerir entre 250 i 500 cc d’aigua.
   Durant l’exercici:
       Ingerir petites quantitats d’aigua (uns 200 cc) en una freqüència de 20 minuts aproximadament.
   Després de l’exercici:
       Recuperar-se amb una bona hidratació, no s’ha de deixar passar el temps per a fer-ho; es recomana beure 500 ml d’aigua durant l’hora posterior a l’exercici..


http://www.aiguesmineralsdecatalunya.org/cat/ap010203.htm


Editat per darrera vegada per Portalcat el Dv Oct 28, 2016 9:34 pm, editat 1 cop en total

Portalcat
Admin

Nombre de missatges : 3502
Fecha de inscripción : 30/10/2009
Edad : 31
Ubicació : Barçalona

http://portalcatala.forocatalan.com

Tornar a dalt Ir abajo

FALS

Missatge por magarreh50 el Dv Set 30, 2016 5:42 pm

FALÇ NO, FALS

magarreh50
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt


 
Permisos d'aquest fòrum:
Pots respondre a temes en aquest fòrum