IKEA acomiada un treballador per defensar el català

Publicar un tema nou   Respondre al tema

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

IKEA acomiada un treballador per defensar el català

Missatge por Portalcat el Dl Gen 16, 2012 6:12 pm

Denuncia que va ser acomiadat per defensar el fet de parlar en català: "Em va dir a crits que això era Espanya i que jo era espanyol, i després va demanar a l'encarregada de caixes que jo no treballés mai més allà"

12.01.2012
Un ciutadà de Badalona, Jordi Ros, ha denunciat mitjançant una carta publicada al diara ARA que IKEA el va fer fora pel simple fet de defensar el català. I és que Ros, segons explica, va ser acomiadat perquè un guarda de seguretat de la pròpia empresa li va demanar a l'encarregada de caixes que així ho fés després de que Ros digués que per treballar a Catalunya cal, com a mínim, entendre el català.

"Em va escridassar, em va dir a crits que això era Espanya i que jo era espanyol, i després va demanar a l’encarregada de caixes, la Sandra, que jo no treballés mai més allà, que no m’hi volia", escriu a la carta Ros. El més sorprenent de tot és que IKEA va fer cas al guarda de seguretat i, sense miraments, va acomiadar a Ros alegant una suposada baralla amb un client, "cosa que no és veritat".

Carta de Jordi Ros publicada al diari Ara a l'edició del dijous 12 de gener:

Actualment estic estudiant. Fins ara treballava a Ikea gràcies a una ETT. Però des de fa uns dies ja no hi treballo, pel simple fet d’expressar la meva opinió. Un dia, mentre feia de caixer vaig sentir un client que es barallava amb un empleat de Seguritas. Una de les coses de què es queixava era que l’empleat de seguretat el volia fer parlar en castellà. Jo, com si res, vaig seguir amb la meva feina.

Quan va entrar l’empleat de seguretat del torn nou li vaig explicar el que havia sentit i ell es va sentir orgullós del seu company. Sobtat, li vaig dir que per treballar aquí a Catalunya com a mínim calia entendre l’idioma o almenys esforça-s’hi. Em va escridassar, em va dir a crits que això era Espanya i que jo era espanyol, i després va demanar a l’encarregada de caixes, la Sandra, que jo no treballés mai més allà, que no m’hi volia.

Ikea va decidir fer cas a l’empleat de Seguritas, i ja no vol que hi treballi. A més els motius que dóna l’ETT són que jo em vaig barallar amb un client, cosa que no és veritat, i encara mes, després que l’encarregada ens ordenés parar a tots dos. Em sembla increïble que una empresa com Ikea tingui gent així treballant.

http://www.cronica.cat/noticia/IKEA_acomiada_un_treballador_per_defensar_el_catala
Portalcat
Admin

Nombre de missatges : 3515
Ubicació : Barçalona

http://portalcatala.forocatalan.com

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
Pots respondre a temes en aquest fòrum