Copie aqui la meva primera opìnio on em vaij presentar

Publicar un tema nou   Respondre al tema

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Copie aqui la meva primera opìnio on em vaij presentar

Missatge por Xaviv el Dv Nov 06, 2009 6:25 pm

Bevenvolgut Ayme.

Avans que res, volguera donarte les grasies per convidarme a aques foro de opinio. Deixam que em presente molt rapidament per que aixi la resta d'usuaris del foro em coneguen una mica. En Dic Xavi soc de Valencia encara que visc en l'actualitat a Castello. Y a mes a mes he treballar 2 anys a La Conca de barbera (Tarragona) soc votant en la actualitat del Partit Popular de Catalunya i a mes a mes pense que la prosperitat per a Catalunya pasa per la figura de la Montserrat Nebrera amb un pacte PP-CIU. No crec en la unio politica dels anomenats Paisos Catalans en canvi si la unio cultural, he viscut en Catalunya Valencia i les illes Balears i en els tres llocs surti al carrer per a mi es com surti a la porta de casa al poble on em vaij cria, per tant a ningun de aquets llocs he tingut sentiment de se un extrany i el mijor de tot es la gent dels anomenats paisos catalans.

Ara ve dit aso, Jo em sent Español, no crec que perque una nacio sigui gran i tingui moltes cultures les cultures marquin territoris, la cultura es una cosa y la politica un altra molt distinta, ¿Y quina es la representacio mes clara de tota cultura? en el nostre cas, la llengua, de la nostra llengua el catala, y dic el catala, anomenat valencia a Valencia, pero la mateixa llengua. Y la llengua es una cosa que esta siguent utilitsada politicament pel nacionalisme catala a Catalunya.

En primer joc pensa o fa creure el nasionalisme (CIU, PSC, EUV i ERC) que el Catala es nostre i el castella esta imposat, jo pense que no, jo pense que ha a les terres de llengua Catalana els ciutadans tenim tan de merit en la llengua catalana com els castellans, jo no soc castella. Despres crec em de fe nota que les terres que els seus ciutadans tenen mes d'una llengua no tenen cap problema, tenen una riquesa llinguistica que no se perque voldrien pedre. I una cosa mes, mireu... Catalunya es bilingue, volgam o no, jo personalment la meva llengua materna es el Catala (Valencia) y volguera haber pogut ana a l'escola en catala pero entonses a valencia el govern De Juan lerma (PSPV) no em va deixa, els meus pares es sentien frustrats jo nomes era un nen xicotet, a les hores es va inisiar un moviment ciutada a Valencia que am l'aplegada del injustament perseguit per el nacionalisme catala Eduardo zaplana va deixa que la llengua fos triada per els pares, nomes donare un dato per que es fasa la gent una idea de que va fe aques home per la cultura catalana, despres de la primera llejislatura el nacionalisme a Valencia va desapareixer.

Per tot aso crec que els pares de un nen que parle a Catalunya en castella deuen de tindre dret a poderlo escolaritzar en castella tame, i aquesta mesura la demane per a Catalunya Balears i tambe per a Valencia que no es pot fe encara que no es diu, i es cert que el que es plenen la boca demanant el "Bilinguismo" no denuncien aquet fet a valencia, on si que es pot escolaritzar al nen en Castella pero es força complicat.

I miren, jo normalment separe la politica de lo personal, i dic normalment i no sempre per el tema dels rotuls a Catalunya. Si un Mosso d'escuadra agafa una persona amb un gram de Cocaina la sancio es de 300 euros, si una persona rotula la seva empresa en un idioma que no siga en catala, 600 euros, ¿Es el doble de greu rotula en castella que du cocaina? ¿No es aso fe politica contra els castellanoparlants? ¿Esque denunsia a gent per rotula en castella es de se mes nacionalista o mes independentista? Jo tinc amics independentistes que estan en contra de aquesta llei tant sectaria.

Pel que fa al reportaje de Telemadrid... Home he de di que i tant que una persona si vol fica els rotuls en catala pot, qui tinga tan poc de criteri de no compra en un establiment per el rotul i no per la calitat des seus productes dons pena em dona no. Pero mireu, a Valencia el turisme de la resta d'España va molt Be perque es ta fet de cara a que tot el mon ho antenga, i una persona de salamanca no va a sabe Catala.

Jo he proposat mesures per fomenta el Catala, ioxo si que es el que deuriem de fe tots.

- Que amb el TDT totes les canals que emiteixen en catala pogueren emiti a tota España.
- Que a cada capital de provincia de España hi hagues com es volia fe a Madrid una escola on els nens poguesin se escolaritzats en cuansevol idioma dels oficials de España (Catala Galleg i Euskera)
- Que a les universitats de españa es dones cuansevolñ idioma oficial com optatiu. Nomes donare un dato mireu, a Alemanya Catala es pot dona a 19 estats aqui a España nomes a 4, em sembla una tonteria.
- Que la consegeria de cultura catalana subvensioni el 30% dels rotuls i publicitat que es fasa en Catala, aso es podia fe a Catalunya ja es fa a Valencia, en conte de persegui a qui rotulaen castella fentlo odia aixi la nostra llengua, se li anima a gasta el catala i cregueume, surt molt millor.

Be, dons moltes gracies per la vostra atencio, la L'Ayme dirli que em ficare mes voltes a aquet foro, estic segu de que podrem entendres en moltisims punts. Un abraçada.

Xaviv
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Copie aqui la meva primera opìnio on em vaij presentar

Missatge por Portalcat el Dv Nov 06, 2009 6:26 pm

Molt bona pensada Xaviv

fins aviat

ok
Portalcat
Admin

Nombre de missatges : 3515
Ubicació : Barçalona

http://portalcatala.forocatalan.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv el Dv Nov 06, 2009 6:27 pm

Em sembla molt correcte aques apartat, crec que tots deuriem deixa aqui la nostrav primero opinio.

Xaviv
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Titanium el Dv Nov 06, 2009 6:28 pm

Booones i benvingut encara que amb retard, tanmateix serveixi aquest meu missatge per a donar per llegida la teva presentació tal com em recomanes en un altre fil.

Per cert, tens un català escrit un pèl millorable... Very Happy

giny

Titanium
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv el Dv Nov 06, 2009 6:28 pm

Benvolgut Titanium.

Avans que res dirte que si, es molt millorable, jo... Bueno els meus pares mes que jo com explique a aquesta opinio averen volgut que anes a escola en catala, pero no em van deixar, entonçes envejaba als catalans.

Pero equest foro me esta servint per millorarlo, promet esforçarme a mes a mes la meua dona es mestra de catala aixi que suponc que m'ajudara, llevant de les normals diferencies del catala aqui a Valencia i el catala a Catalunya estic segur de que el escriure millor.

De tota manera en castella escric igual de malament e, es cuestio de que soc molt roin per a les llengues suponc. Be lo dit nano,moltes gracies i una abrasada.

Xaviv
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Portalcat el Dv Nov 06, 2009 6:29 pm

bé jo estic a favor de que el català sigui un idioma regulat, amb gramática definida, i que entre tots fem l'esforç de catalanitzar el català... que la veritat es que esta molt castellanitzat...
Portalcat
Admin

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Portalcat el Dv Nov 06, 2009 6:29 pm

Xaviv insisteixo noi... la rotulació de les botigues ha de ser en català perque estem a Catalunya i a més a més em tots els idiomes que vulguis...

jo no l'hi veig discriminació ninguna... la discriminació hi era cuan només es podia rotular en castellà... i ningú deia ress...

a més ja sabeu que la Generalitat no es mulla més de lo que fan la resta de nacions d'Europa... i aquestes normatives de rotular en l'idioma nacional son les mateixes que a tots els països europeus, incluït Espanya...

per aixó desde Espanya tenen tan d'interès en que no siguem nació... queno siguem res... vaja que els catalans som un front clar a les polítiques centralistes, monolingüistes de l'Estat i èr tant incordiem, ja varem incordiar a al monarques imperialistes, varem incomodar als feixistes, com no incordiarem al PP?

com més ataqueu al poble català amb més força s'hi tornarà

Portalcat
Admin

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv el Dv Nov 06, 2009 6:30 pm

Benvolgut Ayme.

te deixat una resposta al Fil del ANDER MIRAMBELL als foros del PP perque veij que tágrada el paracaigudisme.

De la teva opinio, el pardal de foc eixe que ficas es el millor nano. Mira a mi tan me fa qui denuncie tambe, qui faja aixo mal fet, demostra ser un intolerant. Jo se que si vaij a Salamanca i auric un Pub en catala no em diuen res, si jo obric un bar a Amsterdam per ixemple en castella no em diuen res i a catalunya em denuncien... Jo no tinc referencies de qui fa aixo i qui no, pero qui ho fasa, penos nano, penos. L'unic que fa es fer odia eixa llengua.

Mira te vaij a contar un cas que em va pasar en la meva mare. Anarem a Madrid y quedarem amb una persona coneguda, clar nosaltres entre nosaltres parlem catala, ell ens va dir, "E aqui en catala no es parla" la meva mare li va dir "Es valençia" i ell contesta "A be aixo si" o sigui el mateis idioma, el mateis, el parlen els d'una terra y con no fan mostres de odi cap al seu no genera irritaçio, i si el parlen els catalans si. Perque amb la politica del gobern catala el catala es un idioma odiat. Jo despres a d'aquet senyor vaij acabar soltanli la xarrada de la cultura catalana que li vaij fer el cap com un bombo i em ba acaba donantme la rao per no sentirme. Perque qui ataca al catala encara que siga de broma com aquet m'ataca a mi. Pero la realitat no esta molt lluny d'aquet cas.

Una abrasada.

Xaviv
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Portalcat el Dv Nov 06, 2009 6:33 pm

hola Xaviv...

t'ha agradat oi el paraigudisme pero amb aletes planejadores.. molt guapo oi... jeje

a mi m'agrada més el senderisme per la muntanya o per la platja... no crec que tingues cor per fer paracaigudisme...

però reconec que deu ser preciós... l'ala delta amb motor un goig...

referent al que dius de que l'idioma català no es ben vist, però que el valencià si que es ben vist, no deixa de ser un altre exemple d'intransigencia vers a la NAció Catalana...
Portalcat
Admin

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv el Dv Nov 06, 2009 6:34 pm

Benvolgut Ayme.

Jo tic un problema, i es que tinc masa adrenalina, per tant totes aquestes experiencies que suposin una explosio de emocio a mi mes aviat em fan patir, pero si, m'agrada molt el video.

Xaviv
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Portalcat el Dv Nov 06, 2009 6:34 pm

i aixó que dius que a Holanda pots rotular en Castellà, no se com va però l'idioma que necesitava protecció d'urgencia era català, jo ho veig com una mesura i un toc d'atenció que fa la Generalitat amb la intenció de protegir l'idioma

pensa que Els Països Catalans som petits, i avui dia amb la globalització l'idioma penjaba d'un fil, a més despres de la dictadura no es que fos un idioma gaire parlat per ningú que no fos de pares catalans...

per tant tot aixó del idioma son mesures proteccionistes, putser no gaire populars en alguns casos, pero que desperti odi jo no ho crec, només desperta odi a qui ja ens te odi y busca una excusa per arremetre contra el nostre poble.

per acabar et diré que a cualsevol pais hi ha moltes lleis i algunes objecte a cuestioná
lleis tan absurdes com que al rei no se'l pugui denunciar per alguna irregularitat(Espanya), o lleis tan absurdes com castigar a 6 fuetejades a una dona per veure cervesa (paisos d'aquests arabs, no recordo ara quin era), pero vuy dir que coy!!!, que rotular en català a Catalunya no es una llei tan odiosa i més cuan casi tot estaba rotulat en castellà no fa gaires anys...
Portalcat
Admin

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv el Dv Nov 06, 2009 6:36 pm

benvolgut Ayme.

Be, avans que res en els eixemples de lleis que has ficat estic dacort en que son odioses, tot i que soc monarquic no i estic d'acort. Ho tinc tot he, som oposats totalment politicament, jajajaja, em vas a agafar mania nano.

Mira nen, mmmmm... no crec que el catala correga perill, si una dictaura no ha pogut acabar amb ell no acabara una democracia, jo he ficat l'exemple de Vlc hon sense fer tot aso cada volta el parla mes gent, ja s'ensenya fins i tot hon mai s'ha ensenyat, a Oriola, Pilar de L'oradada... Vais del segura. I no es denuncia. Jo crec que ara el seguen pas es ferlo estimar a tota espanya, primer podriem deixa de sansiona a qui gasta catala, jo em considere una persona tolerant amb qui es pot parlar i obert a altres idees politique, be esta gets que ho diga jo tu i el Titanium deurieu d,avalarme, estaria disposat fins i tot a no tocar l,educacio, amb molts matisos pero disposat cosa que l PP no faria, peroel que noe staria disposat es a firma una sancio a un pobre home per escriure castella. Despres un altra mesura a mes a mes de les que propose a aquet fil de presentacio es que les terres de llengua catalana creqren un fons comu hon es financiara a cuansevol lloca d'Espanya els rotuls en Catala. Jo mai escatimare en esfoços per ha fomentar la meva llengua pero sansiona, mai.

Una abrasada

Xaviv
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

adversió als catalans a Espanya

Missatge por handic2 el Dc Nov 18, 2009 4:07 pm

Xeviv: Estic gratament sorpres del teu tó conciliador i de les teves idees que sintetitzen un marc de convivència molt raonable. Però a una noia que parlava català en un taxi parlant pel movil li van prohibir de parlarlo i ella va dir que era italià i li van dir: "Pues asi sí"... Es el tipic "hableme en cristiano"! A mi em va passar en una tenda de Galícia. Parlava amb els meus pares i germans en Català normalment, tot triant els productes que voliem comprar, i la mestressa, visiblement nerviosa, ens va dir que a casa seva no podiem parlar en català... francament em sembla un tret pròpi de una situació pre-belica. Virtualment Catalunya és independent densà del 18 de Juliol del dia del Alzamiento Nacional Castellanista. Un dia cambiarem l' Onze de Setembre per el 18 de Juliol, per que aquell dia el Sr. Franco va iniciar el genocidi etnic-ideològic contra una Democràcia consolidada i contra la Identitat Catalana que justifica sobradament la nostra inminent INDEPENDÈNCIA. Si continuem o volem continuar a Espanya serà amb les nostres condicions o no serà. Estem amenaçats de mort per l'exèrcit Espanyol que no està disposat a respectar la nostre voluntat democràtica de ser el que volguem. Els Valencians heu de triar a ser el que vau ser la majoria del primer mileni, el llegat que vau rebre de Catalunya a la reconquesta que vos ha fet com sou, o la creuada castellana per tenir una amplia sortida al Mediterrani i fer retrocedir cap competència per erigirse amb absoluta supremacia sobre tota la diversitat, titllada de "separatismes" quan ells son els unics que han dinamitat la cohesió del Estat promulgant que tot el que no sigui castellà no és Espanyol. Adeu Espanya! Vosaltres amanyagueu el monstre, i vigileu que no vos mengi el braç! Salut. bounce No affraid

handic2
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Portalcat el Dc Nov 18, 2009 6:24 pm

handic2 escrigué:Xeviv: Estic gratament sorpres del teu tó conciliador i de les teves idees que sintetitzen un marc de convivència molt raonable

si si bones intensions les que vulguis però la realitat es que s'ha d'estar una mica "alienat" per defensar al PP... despres de la palès falta de respecte al poble català i a les seves aspiracions...

encantat de coneixet handic2

ok
Portalcat
Admin

Tornar a dalt Ir abajo

portal català

Missatge por handic2 el Dj Nov 19, 2009 12:51 am

Ayme: Deixem felicitarte per aquest portal tant guapo! Al·lucino de tant ben fet i com tu curres. Espero que tinguis molt d'exit doncs la "causa" ho mereix. T'he conegut des de el bloc d'en Ridao. Anims company!. Salut. visca catalunya barça catalunya independen

handic2
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Portalcat el Dj Nov 19, 2009 1:47 am

ah si gracies....

es un fòrum de nova creació... i l'estic promocionant aqui i allà...

holaaa
Portalcat
Admin

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por TallaFerro el Dj Nov 19, 2009 5:39 am

handic2 escrigué:Ayme: Deixem felicitarte per aquest portal tant guapo! Al·lucino de tant ben fet i com tu curres. Espero que tinguis molt d'exit doncs la "causa" ho mereix. T'he conegut des de el bloc d'en Ridao. Anims company!. Salut. visca catalunya barça catalunya independen

Handic2, benvingut al fòrum. Esperem que aquesta 'família' vaigi guanyant adeptes i guadir de llargues i bones converses ;D

salut! ok

TallaFerro

Nombre de missatges : 156

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por perezpzz el Dg Nov 29, 2009 6:30 am

Bon dia al matí d'hora

perezpzz

Nombre de missatges : 1

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Portalcat el Dg Nov 29, 2009 7:41 pm

hola perezz

aviam si ens expliques algo de tu... de com ens has trobat....

bridem
Portalcat
Admin

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv el Dc Abr 28, 2010 10:37 pm

Benvolguts companys.

Avans que res demanar disculpes per haver estat tant de temps sense pasar per aqui, vaij tindre un problema que em va fer desistir de entrar al portal, i gracies a la ajuda de L'ayme he pogut tornar. O al menys ara per ara aixo crec. Jajjajaja

Hamdic2, gracies per les teues paraules y les enecdotes que em contes de la noia del taxi y aquestes coses, home, dons em semblen fatal i crec que a cuansevol persona normal tambe. Una cosa es que jo crega que el govern catala esta perseguint el castella amb el asumpte de les sancions i un altra cosa igual de intolerant es algunes conductes com aquestes que tu denuncies.

Jo vaij proposar una mena de iniciatives per a fomentar el catala a tota Espanya, lo mijor que li pot pasar a la cultura catalana es precisament aixo, ser a Espanya, perque aixi les voluntats politiques poden fer amb molta facilitat que tot l'estat puga tindreli acces. Clar cuant a Catalunya el primer que es fa es voler llevar la cultura comu a Espanya, no es que es faji voler aixi la catalana, i tambe... Perque no diro... Absurdes voluntats politiques dels partits politics entre ells el PP que no ajuden masa a aquestes coses.

Aquesta es la meva fila de precentacio, jo era un gran seguidor de la Montserrat Nebrera, em sembla que haure de vuscar un altre politic del PPC que encapsale ara el sentir de aquesta Dona.

Una abrasada a tothom i gracies per Llegirme.

Xaviv

Nombre de missatges : 109

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Nahim el Ds Maig 01, 2010 8:20 pm

Eps Xaviv!
Crec que el Portal de Cultura Catalana guanyarà molt amb la teva presencia. De fet, m'agradaria molt que hi hagués més gent, de València, del Rosselló, de la Franja, inclòs gent de Castella, Galícia, Andalusia o d'on fos, i que aportes diferents punts de vista, tant de la Cultura Catalana, com de la pròpia, i els punts coincidents i els de fricció. Crec que la gent del Principat li deu molt al País Valencià, també hem d'acceptar que hem sigut pobles que no sempre ens hem sabut comunicar bé, i tant de bo, i entre tots, arribéssim a un punt de conciliació. He de reconèixer en lo de la llengua, som una mica com un gra en el cul. Jo mateix vaig estar uns dies a Ses Illes i el tema de la llengua es porta d'una manera molt natural, i jo seria el primer en firmar, perquè la llengua que parlem aquí, la que parles tu, la que en definitiva, ens entenem, tingués un punt que ja no és necessites parlar-ne, ni en el cas d'una multa, ni el cas d'una sentencia, sinó que fos un punt d'encontre. A Catalunya en som de gelosos del català, perquè tenim la convicció, que si no ens movem la perdrem, com ha passat en altres llocs de la península, l'aragonès o l'asturià són casos que ens posen molt en alerta. Jo no voldria mai, que un parlament autonòmic no consideres la meva llengua com a oficial, com a passat a l'Aragó, o que Astúries, la seva llengua molts ja la consideren com un dialecte. Fixa't en la premsa, o en els llibres, o una cosa tan senzilla com retolació als productes que consumim, ens agradaria que hi hagués com a mínim, paritat, però el castellà d'una presencia massiva. Xaviv, rep una abraçada des de les comarques gironines, i si tens algun blog, o una pagina web, fen-s'ho saber. Salutacions!
Nahim

Nombre de missatges : 59
Ubicació : Comarques Gironines

http://elprofetaestudiant.blogspot.com/

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
Pots respondre a temes en aquest fòrum