Par a L'Ayme

Publicar un tema nou   Respondre al tema

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Par a L'Ayme

Missatge por Xaviv el Dv Nov 06, 2009 12:35 pm

Benvolgut Ayme.

Jo, se que ets una persona molt compromesa amb la cultura dels anomenats PPCC, tota la tasca que fas ho demostra i es algo digne de reconeiximent. Pero pensse que mescles masa politica i cultura.

Madrid a la guerra civil va patir moltisims atacs militars del bandol nacional, bombardejos cuasi diariament, i despres de la guerra a la dictaura es ba esborrar a tota Espanya cuansevol llengua que no fos el castella, clar a Madrid no tenien ni tenen la sort de nosaltres amb la cultura i amb la riquea llinguistica, pero si la aguesin tingut els hages pasat el mateis, i les llibertats eren tant poques com als PPCC.

Nomenes la plaja de Madrid, la plaja de Madrid es Gandia, si tu al estiu pasejes per gandia son gaira be tots madrilenys, es ba tracta de fer com a plaja de Madrid Tarragona, pero no es ba aconseguir, encara que jo vaij estar a Torredembarra moltes voltes i vaij veure molta gent castellana alli.

El que si que li vaij a ensenyar al meu pare es el teu comentari de la autivia per que es de "Pulittxer" digne de una vinyeta de "El Jueves" la autovia que uneix Madrid i Valencia es la N-3. Que va estar boicotejada per el gobern de BOno a Castilla la Mancha durant anys i es ba aporobar als ultims anys de govern de Felipe Gonzalez cuant Eduardo Zaplana era president de la Generalitat, i es ba presentar un proyecte que salvava el parc natural de "Las ozes del Cabriel" acabense de fer tota la N-3 com a autovia cuant estaba ja de president del Govern Jose Maria Aznar. Aixi que les autopiesta a Valencia de la dictadura... Cap, ni una sola. ¿Perque a Valencia hi ha mes turisme madrileng que ha Catalunya? dons tal volta siga perque no ens tanquem en lo nostre a aceptem el de els demes, com la llengua, la cultura... Dos i mes cultures poden conviure juntes sense cap problema. Jo vuyc la meva cultura i llengua com tu, pero les demes tambe me agraden a per a mi es una sort que siguen amb la meva.

Mira, un lloc que et recomane que visites, la coba de L'espluga de Francoli, a la conca de Barbera (Tarragona) crec que a tu te agradara perque no nomes et parlaran a la visita guiada de els avanpasats del lloc, si no que a mes a mes podras ficarte ven a dintre fent espeleologia que ahi es apasionant i se que a tu aquestes coses te agraden. ¿En quin idioma creus que fan les visites guiades? ¿en catala? dons no, les fan en castella perque aixi aniran i continuaran anant moltes persones de fora de Catalunaya que visiten les coves i el monastir de poblet i van a fer les decenes i decenes de rutes de cenderisme que hi han a al lloc. I estem parlant de un lloc on de 11 regidors a l'ajuntament, 10 son de CIU i ERC, per tant no es pot dir que l'us del castella al turisme sigua perque ho mana el ajuntament del PP, que ven segur que es el que estaras pensant.

Be aixo es tot nen. Una abrasada.

Xaviv
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Par a L'Ayme

Missatge por Portalcat el Dv Nov 06, 2009 12:36 pm

dius que l'hi vas ensenyar al teu pare el post edl minixat que dic que Valencia es la playa de Madrid... i ho es... jeje

varen fer autopistes... que dic autopistes!!!... res de peatges... directe amb autovia sufragat per tots els espanyols... "para que los de Madrid puedan ir a la playa... i bueno ja posats intensifiquem el tràfic portuari de Valencia per a provehir directament a MAdrid de les materies que tan necesiten les seves empreses implantades a Madrid... que jo crec sería més lógic que estiguesin a Valencia...

como Madrid es la capital pues a monopolizar el auropuerto de MAdrid para vuelos transoceánicos.. es a dir que els avions nomñes puguin aterrar a Madrid... monopoli aeroportuari!!!!

i es clar... el valenciano es muy bonito y muchos lo sabemos pero no lo habla ni cristo... mayoria absoluta para Camps.... dons ja teniu el que volien els madrilenys playerovalenciano, tancar els repetidors de TV3, no entrar en l'institut Ramón LLull i els que han entrat lo seu els ha costat, la prova es que cada vegada que entra un municipi valencià es notícia... cosa que no es va fer reso la prensa cuan altres ciutats catalanes s' hi adherien...

ja et dic Espanya te un objectiu molt clar marcat desde fa segles que es construir una nació... i per ells el primer es l'idioma per aixó els feixistes el varen prohibir el català... "la unidad de España" pos toma esteu perdent el valencià... i la prova es que inclús l'asociació de pares i mares d'estudiants valencians no entenien com s'estudiaba autors castellans i no es potenciaba la literatura valenciana...

Portalcat
Admin

Nombre de missatges : 3502
Ubicació : Barçalona

http://portalcatala.forocatalan.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv el Dv Nov 06, 2009 12:37 pm

Benvolgut Ayme:

Deixam aclarar un parei de coses per començar. 1. Estic en contra com molts votants del Pp entre ells el PPC, a al menys el PPC de Josep Pique, de la retirada de lémisio a la CV de TV3. y 2. Si li ensenye al meu pare aquest cometari es perque ell s'ha tirat moltes ores de carretera nacional cuant segons tu ja era autovia i mira, cau el gracia el comentari, es simpatic ves.

Dit tot aso, No Ayme, no, si la autovia a Valencia es va acabarcuant manaba Aznar no la va fer Franco, i per entonces la N-2 Madrid-Barcelona ja estaba acabada de feia temps, o al menjs eixa informacio maneje jo, tot a aplegat avans a BCN que a VLC no nomes les autovies, L'ave per eixemple ara ba a aplegar a VLC diuen. El que pasa y el que no podem evitar i es una cosa que esta aixina perque mira deu ens ha posat a cadascu al seu lloc es que VLC esta mes aprop de Madrid que BCN que li hem de fer. Pel que fa a les empreses que esmentes que voldries que estigueren a VLC, tant de bo aixio fora, pero no, els empresarias han desidit que estiguen a Madrid... Uns altres han pensat que a VLC altres a BCN dons ells sabran que son empreses privades. Pero VLC aixo li ha valgut infraestructures e... No penses que a surtit als Madrilengs gratis, o al menys a el Govern central, per aixo s'ha fet una amp`liacio del port y accesos nous al lloc, per eixemple.

Una cosa mes la N-3 i em sembla que tambe la N-2 mai s'ha pagat son carreteres publiques de l'estat, el que espeguen son les autopistes i a valencia tens les mes cares de Espanya. el tram maditerrani entre Alacant y Cullera o el que va desde Sagunt fins Tarragona... pero be Km de peatje a Catalunya mes aixo es cert.

Y mira no, nosaltres aqui a VLC tractem de llejislar de forma que el que ve de Madrid Galicia Asturies Leon Ciudad Real, cortoba, Murcia.... No es senta extranger de cap manera, es a dir si vol gastar el castella com a idioma vehicular el gastara tranquilament. Pero com te he dit i et convide a comprobar en persona no nomes per a que et convencis si no tambe per que ho disfrutes, ves a L'Espluga de Francoli ahi al costat de Montblanc i veuras que el que esta enfocat al turisme tambe esta aixi.

A mes a mes a tu que te agrada el cenderisme ahi gaudiras de Km i Km de sendes per totes les montanyes entre Espluga i poblet.

Una abrasada

Xaviv
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Titanium el Dv Nov 06, 2009 12:38 pm

Hola,

No m'he llegit del tot els escrits sinó una mica així per sobre i volia fer dues puntualitzacions, per a l'Ayme: Madrid a la Guerra Civil Espanyola fou un lloc que presentà gran resistència al bàndol nacional, i també fou una de les grans ciutat més castigades per la guerra. Van resistir ferotgement contra els feixistes.

Dit això responc al Xaviv: i que en la guerra aquella haguessin lluitat admirablement contra els feixistes, no treu que en l'actualitat siguin el que son, no els seus ciutadans, sinó la classe política allí centralitzada i establerta, tota la caverna mediàtica, els que més desitgen un estat centralitzat ja que en son la capital, on es concentra gran part del nacionalisme espanyol, i on potser més pequen "d'urbanícoles", de ser la ciutat de la península, on tota la resta de gent tan espanyols, com vascos, com gallecs, com catalans-valencians, som la gent dels "afores", de la perifèria.

A mi personalment això últim m'és igual, el que em preocupa es que estem subordinats a un altre país, del qual Madrid n'és la capital...

No se si m'explico.

A vegades els tòpics i les imatges son força explicatius, encara que estiguin fets en to de conya:

Ni tots els madrilenys son igual, ni aquest mapa reflecteix tota la realitat.

Titanium
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv el Dv Nov 06, 2009 12:39 pm

Benvolgut Titanium.

Si, aixi fou efectivament, la dictaura la va patir tota Espanya, el que pasa es que especialment pel que fa les cultures dons hon teniem molta riquea varem patir mes. Jo ja te he contat el que pense de la dictaura de la guerra i de la republica i crec que vaij ser prou clar, nomes demane que el patiment de la meva familia aquell entonces s'entenga tambe igual que jo condene la la dictaura feixista.

Pel que fa al problema de que Madrid siga la capital... Home dons a ERC a Madrid no crec que la voten... Pero mira una d eles mijors propostes que s'ha fet a aquet foro en eixa linea la va fer Ayme. Que Barcelona siga la capital, a mi me agradaria i crec que podria ser-ho perfectament, si tot el problema fora eixe.... Clar si Barcelona fora la capital de Espanya. Espanya seria Espanya tambe eh, no s'olvidem. Pel que fa al mapa que has penjat, home esta curios, coses paregudes fiquen a "El Jueves"

Una abrasada.

Xaviv
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Contenido patrocinado Hoy a las 4:49 pm

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
Pots respondre a temes en aquest fòrum