Recull d'algunes frases anticatalanes de diferents personatges

Publicar un tema nou   Respondre al tema

Pàgina 2 de 2 Previ  1, 2

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Re: Recull d'algunes frases anticatalanes de diferents personatges

Missatge por Titanium el Dv Nov 06, 2009 2:58 am

Xaviv escrigué:Benvolgut Titanium.

Torne a dirte que he fet la comparacio amb Sealand per ficar una mica d'humor,,, pero be si aixi he ferit alguna hipersensibilitat dons demane disculpes.... Faltaria mes... Tranquilitat.

No es cap hipersensibilitat ni res estrany, si parlem d'un tema mitjanament seriós, siguem rigorosos coi...
Xaviv escrigué:
Saps que pasa nen? que estem entrant a una mena de "Bookle" que tornem cada volta al mateis lloc. Ja et vaij contestar a aquestes preguntes. Pero be torne afer-ho. Tot allo que anomenes, la bandera, costums, idioma... En una sola cosa es diu cultura, per a tu i per als catalanistes aixo es el que fa una nacio.

El que no vol sortir del "bucle" ets tu, es tan fàcil com admetre la realitat encara que s'hi estigui en contra. No costa tant.

No pots reduir-ho a cultura i quedar-t'he tan ample. La majoria de coses que configuren a Espanya com a país de dret, ho te Catalunya, a aquest només li falta la declaració de l'Estat propi i ja està.
Xaviv escrigué: Bem D'on surtiria? dons primer surtirien un grup d'espabilats que segurament els an tirat dels seus respectius partits politics. Despres vorien alguna cosa, algun sentiment que pogueren explotar, fent vore a la gent de... Lleida, per eixemple (insisteixu que es un eixemple, ja se que tu ets Lleideta) que els Catalans en conjunt els prenen el pel o s'en arriuen dells, de res o de cuasi res farien tot aixo que anomenes, la cultura, despres prohibirien per llei la cultura catalana a Lleida, ferint sensibilitat de la gent de Lleida, els que paparen a pensar i raonar no els farien cas, pero els hipersensibles tirarien derrere i els megahipersensibles dons inclus farien us de la violencia.

Ja procurarà el Govern de la Generalitat tractar millor a Lleida, que el 'Gobierno' de Espanya ha tractat a Catalunya...
Xaviv escrigué: Aixi, es com els catalanistes sou el que sou, a un grup de politics molt inteligets li feu molta propaganda i molt de favor amb numerets com el de Arenys, que esta be per fer una diada nacionalista pero no deixa de ser aixo, una diada nacionalista.

Més que una diada, un toc d'atenció, una declaració d'intencions...
Xaviv escrigué:
Per totes aquestes raons, i sense voler molestar a ningu crac que amb l'Ayme i amb tu, d'entre molts altres, el que s'ha fet es jugar, gastarvos, es a dir sou victimes, i aixi vos veij jo, i no voyc molestar a ningu diguen aquestes coses pero es la realitat que he vist a Catalunya, et dic aso en la ma al cor. Ara be, tant em fa, sou gent major si sou una realitat estic disposat a sentarme i trobar una solucio amb vosaltres i amb qui siga.

Per descomptat que som víctimes, víctimes d'haver perdut conflictes passats i haver perdut la sobirania, víctimes de haver estat més forts o més nombrosos. Son així les coses.
Xaviv escrigué: Amb que ni puc, i aso ho antendra cuansevol persona normal, es sentarme a parlar amb qui no vol parlar amb mi, i aixo es el que li pasa al PP avui en dia, Perque els grups catalanistes o que diuen ser catalanistes am menys diuen com tu que s'ha de prescindir d'ells.

I s'ho poden permetre, doncs el PP pinta més aviat poc. Si pintés més, ja el tindrien en compte ja...
Xaviv escrigué:
m dius que l'imperi español avans ocupaba molt mes, ja o crec que si cuant no estaben els nacionalistes i feiem força tots units, el mon era nostre, ara cuant varem començar a pegarmos entre nosaltres dons em anat perdent. Nomenes els territoris d'ultramar pero tambe era noistre el Rosello , Part d'italia, Sahara, Guinea....

I la culpa va ser del centralisme i la cobdícia dels absolutistes castellans de la Monarquia Hispànica.
Una síntesi molt reduïda del que va succeir:

1.469 - S'uneixen les dues Corones (Aragó i Castella) però es respecten territoris, lleis, institucions, etc.
1.492 - Es descobreix Amèrica, Castella en monopolitza l'explotació. S'aconsegueixen riqueses, bens, poder de forma ràpida i fàcil.
~1.500 al 1.600 - S'expandeix l'Imperi. Davant d'aquesta nova situació de poder en front de les altres nacions europees, els monarques hispànics de principal influència castellana, "s'envalentonen" i s'involucren en guerres, conflictes i conquestes que no es poden permetre, que al final els resultarà massa car: conquesta de Navarra, pretenen anexionar-se Portugal, guerra contra Anglaterra, França i les Províncies Unides, expansió per Amèrica.

En aquest període l'absolutisme de Castella majoritari a la Monarquia Hispànica i amb els seus deliris expansionistes es troba en un punt mort, després d'un temps de pujada, arriba un punt de frenada, d'estancament, d'alentiment i després de baixada, de declivi.

Resulta que si t'expandeixes de forma molt ràpida però no assegures el territori, et trobes que domines força territori però de forma molt feble, si a sobre t'has guanyat enemics (els veïns als quals has volgut conquerir), aquest poder corre perill.

Es precisament el que li passa a Castella.

I comença el declivi: Guerra dels 30 anys, Portugal s'independitza finalment d'Espanya (1.640), les Províncies Unides fan el mateix, Catalunya també ho intenta. Guerres a Guerra dels 9 anys. I finalment la Guerra de Successió 1.701-1.715. I més tard amb la pèrdua de les colònies americanes i arreu del món, fins al 1.898.

En resum, no existien els nacionalismes perquè es respectaven els territoris, fins que l'excés de cobdícia de l'absolutisme expansionista castellà representat en la Monarquia Espanyola va voler sotmetre els diferents territoris que abans encara es respectaven.

Uns van atacar i els altres simplement ens vam defendre.
Xaviv escrigué:
Dius que dir que catalunya no va naixer com a nacio es dir com que jo no vaij naixer com a persona. Ho veij un simil una mica destrellatat.

Si no neix, es com si no existís...
Xaviv escrigué:
A les nacions que et fique d'eixemple a totes els traus alguna cosa. Es igual que et valga d'eixemple cuansevol nacio. La cultura musulmana, fa nacio? seria inmensa.

Be aixo es tot, una abrasada.

"Cultura musulmana" es com si em diguessis "cultura cristiana", això son, societats basades en aquelles religions. Per tant, si no hi ha una "nació cristiana" que englobi totes les nacions influenciades pel cristianisme, no existeix tampoc una "nació musulmana" que les englobi totes...

Es normal que confonguis cultura i nació si abans confons que es el que fa nació i el que fa cultura.

Titanium
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv el Dv Nov 06, 2009 2:59 am

Benvolgut Titanium

Tu vares dir nen: Per cert, com es diu en castellà "si no vols pols, no vagis a l'era"? ---- Tambe em vas dir allo de que el Vangal va apendre castella ·Tu nunca positivo siempre negativo" ... Com pots vore, afortunadament tu tambe fas bromes que ajuden a relaxar una cosa tan normalment delica com el debat identitari. Crec que es vo que tots dos continuem amb eixa linea.

Si jo admetesi una realitat, estaria a favor, a mes a mes admeteixo la realitat molt parcialment, es a dir si admet un estat cultural anomenat PPCC que deuria d'existir. A mes a mes lluite per ella, torne a convidarte a entrar als foros del PP i voreu. Jo te animaria a viatjar, a veure i coneixer les diferents cultures d'espanya, tal volta no ho fases perque no pots aixi estaria jo sent una mica osat, pero si pots un dia veuras com t'agrada.

Que el govern tracta mal a Catalunya, fins ara, si ho hem vist tots dos estic dacort amb u, i a mes a mes ja ho he dit, que economicament deuria de tindre molt millor financament. Sobre tot perque li fa falta, a mi tant em fa si es fa invertit als presupostos o es dona els dines a Catalunya o es deixa que Catalunya ho racapti, el que vullc es que qui ho fasa, ho fasa be.

No puc admetre que estem aixi per pedre guerres, sobre tot perque mai les guerres que anomenes han estat per l'independencia, mes habiat han estat per la sucesio del monarca de torn, i cadascu es posaba amb qui mes li convenia.

Jo moltes voltes t'he dit que no em sembla be que l'estatut s'aproves sense el PP a qui no li deixaren ni participar, es mes una de les clausules del pacte del Tinell era deixarlos fora. Pero el que tampoc em sembla be es que s'aprovara l'estatut sense ERC que tambe es un gruo que representa a força catalans, tu suposu que trauras l'altra vara de medir i diras que aquestos si que hi conten.

Estic dacort amb tu amb les cites historiques que expliques, no dupte que estigues informat a mes a mes m'agrada saber-ho, pero esque desde llevors ha cambiat tot, i crec que ni tu ni jo tingam res a vore amb ningun vandol dels que llebors hi habia. Mira l'altre dia vaij estar parlant amb un amig meu independentista catala. Em ba dir un cosa pareguda a les que dius tu i deia perque a l'historia li tocaba. I resulta que els seus pares son de Granada, que es diu de connom Mendez, i que cuant els seus pares varen aplegar, amb una maleta a la ma amb el tren a Barcelona sense res mes, a mes a mes ahi estaben els Catalanistes per etiquetarlos de "Charnegos" es a dir no te sentit i tu saps que ha Catalunya d'aquestos hi han molts. Jo si soc Catala Historicament, no me importa es a dir ho duc amb orgull pero no es per a mi una cosa que centre la meva vida, els meus avanpasats varen aplegar amb el rey Jaume I desde Catalunya, i al Llibre del repartiment, un dels dos junt als "Furs" que va donar el Rey conqueridor a terres Valevianes, li va donar unes terres a Castello, pero esque desde llevores ja ha plogut nen, hem mesclat la gent de tot arreu, hem pasat per mil coses.

Una cosa volia preguntarte: la Constitucio diu "España es la patria comun de todos los españoles" amb aquesta frase tu no estaras dacort segurament, pero estaries dacort "Els PPCC son la patrica comun de tots els Catalans"?

Una abrasada.

Xaviv
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Titanium el Dv Nov 06, 2009 3:01 am

Xaviv escrigué:Benvolgut Titanium

Tu vares dir nen: Per cert, com es diu en castellà "si no vols pols, no vagis a l'era"? ---- Tambe em vas dir allo de que el Vangal va apendre castella ·Tu nunca positivo siempre negativo" ... Com pots vore, afortunadament tu tambe fas bromes que ajuden a relaxar una cosa tan normalment delica com el debat identitari. Crec que es vo que tots dos continuem amb eixa linea.

No son bromes. El primer es un consell ben clar, si no vas a buscar problemes no en trobaràs. Jo per exemple ni se'm passaria pel cap d'anar amb l'Estelada al Valle de los Caídos algun dia que hi facin alguna trobada falangista o quelcom per l'estil. Lo del Van Gaal es perque recordo que cap al final començava a parlar una mica d'espanyol, i abans ja se li notava prou interès...
Xaviv escrigué:
Si jo admetesi una realitat, estaria a favor, a mes a mes admeteixo la realitat molt parcialment, es a dir si admet un estat cultural anomenat PPCC que deuria d'existir. A mes a mes lluite per ella, torne a convidarte a entrar als foros del PP i voreu. Jo te animaria a viatjar, a veure i coneixer les diferents cultures d'espanya, tal volta no ho fases perque no pots aixi estaria jo sent una mica osat, pero si pots un dia veuras com t'agrada.

Però la cultura i la politica van de la mà, i si hem de deixar la nostra cultura a les mans d'una altra gent de Madrid que ni els va ni els ve, i practicament els interessa més fer-la desaparèixer, doncs per aquí no hi passo de cap de les maneres. A més que no es redueix només a la cultura, hi ha molts altres aspectes: industria, comerç, recursos, economia, formació, I+D, i un llarg etc.

Ja conec d'altres cultures d'Espanya i que m'agradin més o menys no s'oposa a que no les consideri pròpies.
Xaviv escrigué:
Que el govern tracta mal a Catalunya, fins ara, si ho hem vist tots dos estic dacort amb u, i a mes a mes ja ho he dit, que economicament deuria de tindre molt millor financament. Sobre tot perque li fa falta, a mi tant em fa si es fa invertit als presupostos o es dona els dines a Catalunya o es deixa que Catalunya ho racapti, el que vullc es que qui ho fasa, ho fasa be.

Això es com una una escala, on en un extrem hi ha lo pitjor, que ens gestioni algú de fora i ho faci malament, mentre que en l'altre extrem hi ha tot el contrari, lo millor, es a dir, que ens gestionem nosaltres i bé. I per descomptat que sempre desitjaré lo millor o el que s'hi apropi més. Sempre.

Però la pela es la pela per tothom, i en l'extrem de lo pitjor els afavoreix a ells i ens perjudica a nosaltres, i en l'extrem de lo millor ens afavoreix a nosaltres i els perjudica a ells, es clar.
Xaviv escrigué:
No puc admetre que estem aixi per pedre guerres, sobre tot perque mai les guerres que anomenes han estat per l'independencia, mes habiat han estat per la sucesio del monarca de torn, i cadascu es posaba amb qui mes li convenia.

Aquelles guerres sí van ser per la independència, però no per buscar-la (bé la dels Segadors potser sí), sinó per a mantenir, per a conservar la nostra independència.
Xaviv escrigué:
Jo moltes voltes t'he dit que no em sembla be que l'estatut s'aproves sense el PP a qui no li deixaren ni participar, es mes una de les clausules del pacte del Tinell era deixarlos fora. Pero el que tampoc em sembla be es que s'aprovara l'estatut sense ERC que tambe es un gruo que representa a força catalans, tu suposu que trauras l'altra vara de medir i diras que aquestos si que hi conten.

Naturalment i ni es cap secret ni es cap vara diferent de medir ni res. ERC (tal com CiU i PSC a la seva manera) procuren per Catalunya, la reconèixen com a nació, mentre que el PP no, per això hi sobren, els tornaria a deixar fora i així ho mantinc.

La teva vara de medir es que qualsevol partit hi ha de participar, i la meva vara de medir es ben clara: que hi participin els partits catalanistes (i clar, al PP no li considero).
No hi ha lloc per equivocar-nos amb les vares de medir.
Xaviv escrigué:
Estic dacort amb tu amb les cites historiques que expliques, no dupte que estigues informat a mes a mes m'agrada saber-ho, pero esque desde llevors ha cambiat tot, i crec que ni tu ni jo tingam res a vore amb ningun vandol dels que llebors hi habia.

Que ha canviat tot? Gibraltar encara es anglès, la Catalunya Nord encara es a França, Catalunya encara no ha recuperat la seva sobirania, ni el seu exèrcit, conservem la majoria de símbols nacionals, la majoria d'institucions, conservem la voluntat de recuperar-nos com a país sobirà, etc, etc.
Xaviv escrigué: Mira l'altre dia vaij estar parlant amb un amig meu independentista catala. Em ba dir un cosa pareguda a les que dius tu i deia perque a l'historia li tocaba. I resulta que els seus pares son de Granada, que es diu de connom Mendez, i que cuant els seus pares varen aplegar, amb una maleta a la ma amb el tren a Barcelona sense res mes, a mes a mes ahi estaben els Catalanistes per etiquetarlos de "Charnegos" es a dir no te sentit

Perquè no te sentit? Quin problema hi ha amb gent que vingui de fora i vulgui ser catalana? Tant la Península Ibèrica com Catalunya en particular han estat terres de pas. Jo mateix podria ser d'origen francès o castellà o italià o ves a saber, etc. Quin problema hi ha?
Xaviv escrigué: i tu saps que ha Catalunya d'aquestos hi han molts. Jo si soc Catala Historicament, no me importa es a dir ho duc amb orgull pero no es per a mi una cosa que centre la meva vida, els meus avanpasats varen aplegar amb el rey Jaume I desde Catalunya, i al Llibre del repartiment, un dels dos junt als "Furs" que va donar el Rey conqueridor a terres Valevianes, li va donar unes terres a Castello, pero esque desde llevores ja ha plogut nen, hem mesclat la gent de tot arreu, hem pasat per mil coses.

Una cosa volia preguntarte: la Constitucio diu "España es la patria comun de todos los españoles" amb aquesta frase tu no estaras dacort segurament, pero estaries dacort "Els PPCC son la patrica comun de tots els Catalans"?

Amb la primera frase de "España es la patria comun de todos los españoles", sí que hi estic d'acord, totalment. Ara, l'únic matis es que jo no m'hi incloc ja que no em considero espanyol...
Xaviv escrigué:
Una abrasada.

Salutacions. giny

Titanium
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv el Dv Nov 06, 2009 3:01 am

Benvolgut Titanium.

¿Qui et diu a tu que tinguis que deixar a les mans de Madrid la teva cultura? o qui et diu que la vuyguin fer desapareixer? em sembla una barbaritat. Jo soc encara mes centraliste que el PP politicament, i aixi i tot una de les coses que vullc per a les regions d'Espanya es la cultura, les senyes d'identitat de eixa regio en concret, i poca cosa mes pero la cultura mai pot ser llegislada desde un altre govern que no hi sigui el de la regio de eixa cultura.

Estar dacor am que el PP quede fora i supong que per inercia tambe ciutadans es una cosa mes greu del que pareix, en primer joc perque tambe son catalans encara que no catalanistes, pero sobre tot perque la cosa avui esta aixi pero dema estara d'un altra manera, nomes els cal al PSC o a CIU que el PP els faji falta per a fer majoria, i entonces, un altra volta dit sigui de pas, tornaran a pendre decions marginant a ERC i als grups mes propers al teu ideal, que faran manifestacions i tornara a haber malestar a Catalunya i tambe a Espanya. Tornara a governar una mena de tripartit com el de ara i tornara a precindir del PP, mes manifestacions i mes Catalunya enfontada i aixi fins a que entre en el cap que a catalunya s'ha de aplegar i s'he de poder aplegar a un acort ple.

Be dons si la teva familia fora castellana como la de molts catalanistes, tal volta els teus avanpasats serien els responsables de la situacio que tu denuncies no? en part al menys, els teus i els de tots els catalans d'origen castella que son molts i que molts son catalanistes, perque dic jo que en eixa epoca estarien al vandol contrari. Aclararte a a mi em sembla genial que la gent d'andalucia castella extremadura... Hagi segut fonamental per alçar catalunya, i tant que si. Per cert, els extrangers aquestos que l'altre dia et queixaves de que vos els pasaben, els inmigrants que segons tu son els responsables de que PXC puji a intencio de vot, tambe voldrien ser catalans, son gent que be de fora i vol ser catalana.

Be, imagina una constitucio per als PPCC, estaries dacort amb que "Els paisos Catalans son la patria comu de tots els catalans i en ells recaura la sobirania dels PPCC" ? i si no, com ho faries tu.

Una abrasada

Xaviv
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Titanium el Dv Nov 06, 2009 3:02 am

¿Qui et diu a tu que tinguis que deixar a les mans de Madrid la teva cultura? o qui et diu que la vuyguin fer desapareixer? em sembla una barbaritat.

Doncs es així, es el nacionalisme espanyol, l'espanyolisme centralista, des de que van conquerir Catalunya sempre ha estat així, ha sigut un pols que s'ha mantingut durant molt temps, arribant als extrems de les dictadures (Primo i Paquito), es una tendència que més o menys s'ha mantingut, se'ls posen els pèls de punta als espanyolistes més nacionalistes quan senten a parlar de la cultura catalana, també hi ha els més moderats o subtils que ho reduirien a quelcom més folklòric que res més...
Xaviv escrigué:Jo soc encara mes centraliste que el PP politicament, i aixi i tot una de les coses que vullc per a les regions d'Espanya es la cultura, les senyes d'identitat de eixa regio en concret, i poca cosa mes pero la cultura mai pot ser llegislada desde un altre govern que no hi sigui el de la regio de eixa cultura.

Estar dacor am que el PP quede fora i supong que per inercia tambe ciutadans es una cosa mes greu del que pareix,

Doncs es just el que vull.

Hi ha una frase que diu: "No vulguis pels demés, el que no vulguis per tu".

Per mi no vull ni que ERC ni que CiU ni PSC (partits catalanistes) siguin al Govern de Espanyol, llavors en conseqüència no vull que els partits espanyolistes (PP i C's) siguin al Govern català. Fàcil.
Xaviv escrigué: en primer joc perque tambe son catalans encara que no catalanistes,

Ho començo a dubtar bastant.
Molts d'aquests votants se solen identificar només com espanyols, espanyols que viuen a Catalunya.
Casualment també s'apropa força el % de gent de Catalunya que només se sent espanyol, o més espanyol que català, amb el % de vots que representen aquests partits. Casualitat?

Es clar que sempre hi ha excepcions. Però també hi ha qui quan li interessa es català i quan no, espanyol i viceversa. Al revés també passa, catalans que quan volen son espanyols i viceversa. Jo ja et dic clarament que no, que vull ser només català (o eurocatalà) amb totes les conseqüències.
Xaviv escrigué: pero sobre tot perque la cosa avui esta aixi pero dema estara d'un altra manera, nomes els cal al PSC o a CIU que el PP els faji falta per a fer majoria, i entonces, un altra volta dit sigui de pas, tornaran a pendre decions marginant a ERC i als grups mes propers al teu ideal, que faran manifestacions i tornara a haber malestar a Catalunya i tambe a Espanya. Tornara a governar una mena de tripartit com el de ara i tornara a precindir del PP, mes manifestacions i mes Catalunya enfontada i aixi fins a que entre en el cap que a catalunya s'ha de aplegar i s'he de poder aplegar a un acort ple.

M'ho imagino que el panorama polític es canviant, i sobre la marxa es van fent els pactes que convé i interessa, i molts s'obliden totalment del passat...
Xaviv escrigué:
Be dons si la teva familia fora castellana como la de molts catalanistes, tal volta els teus avanpasats serien els responsables de la situacio que tu denuncies no? en part al menys, els teus i els de tots els catalans d'origen castella que son molts i que molts son catalanistes, perque dic jo que en eixa epoca estarien al vandol contrari.

Això es pot aplicar en molts casos, com per exemple els EEUU i GB, Irlanda, Finlàndia, tots els països sud-americans i un llarg etc.

El que importa més es l'actualitat, sense oblidar el passat clar. I també cal entendre la situació del país per una banda i les persones per una altra.
Xaviv escrigué: Aclararte a a mi em sembla genial que la gent d'andalucia castella extremadura... Hagi segut fonamental per alçar catalunya, i tant que si. Per cert, els extrangers aquestos que l'altre dia et queixaves de que vos els pasaben, els inmigrants que segons tu son els responsables de que PXC puji a intencio de vot, tambe voldrien ser catalans, son gent que be de fora i vol ser catalana.

Sí, ben cert, però al igual que si jo anés a un altre país se que hauria de complir un seguit de requisits per a naturalitzar-me d'allí, aquests haurien de fer el mateix.

El PxC es una mica un extrem, frega força la xenofòbia, quan no cal arribar-hi per a exigir una sèrie de requisits als nouvinguts.
Xaviv escrigué:
Be, imagina una constitucio per als PPCC, estaries dacort amb que "Els paisos Catalans son la patria comu de tots els catalans i en ells recaura la sobirania dels PPCC" ? i si no, com ho faries tu.

Una abrasada

Sí en principi sí, o el que s'escolleixi per majoria i per consens, tampoc te massa secret això.

Titanium
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv el Dv Nov 06, 2009 3:03 am

Benvolgut titanium

"El que importa més es l'actualitat, sense oblidar el passat clar. I també cal entendre la situació del país per una banda i les persones per una altra. " Aso ho has dit tu, i cuant mes hi parlem mes voltes hi veij les teves dues vares de medir, cuant te interesa dius aso, cuant no ten vas a la dictadura i per tal de justificar una rehibindicasio llegitima ten vas fins ha la reconquista de la peninsula pasant per les guerres carlistes.

Primo i Paquito varen ser dos dictadors dels que afortunadament ja no queda res, o els residus que hi queden no tenen res de importancia, bueno a no ser que PXC amb el Anglada acabe per pujar al parlament de Catalunya, llevors ja vorem. Pero dir que algu es vol carregar ara la cultura catalana esque no ho veij per ningun lloc, i si com has dit avans... si es que val per aquet cas clar... el que mes importa es la actualitat, encara mes al mes favor.

No vols que els partits catalanistes siguin al govern español ni els espanyolistes al catala, be aixo no em sembla mal, es un sentiment, pero una volta mes em sembla una mesura en la que no es aconsegueis res, hi han molts politics catalanistes com el Ridau o Duran i Lleida que estic segur que farien un gran paper al gobern d'espanya, la Llegislatura pasada CIU fins i tot es va oferir... I que sapigues, que si algun partit politica a fet per la cultura catalana a Valencia, eixe a segut el PP, ja ho he dit alguna vegada.

Dius que mols votants es comensen a identificar nomes com ha espanyols, no he tengut aquesta percepcio, pero sera la llei igual per a deis que per a la resta encara que estiga feta en contra d'ells, i si no volen ser catalans, dons sera un sentiment com el teu que no vols ser espanyol, la llei llegisla definiocions, drets i obligacions, mai sentiments i si no volen ser catalans dons suposu que voldran anarsen de Catalunya, perque si no, son catalans vullguen o no. de totes maneres si hi ha un govern que lklegisla per ferme la punyeta aplegara un moment que podra en mi, el minim que poden fer es unirse contra ell formant partits politics com, ciutadans.

Clar cuant el panorama politic cambie, supong que no voldras que es llegisle contra tu, jo espere que tampoc, perque al contrari que tu ahi estare per protestar contra cuansevol llei que sancione un dret de una persona inecesariament. Aixi que pense que es millor fer un gran acort tots junts cuant avans millor, sense pedre tems.

Si jo anes a un altre pais, avans que res me enteraria no de que he de fe, si no de que no he de fer, a partir de ahi, normalment, al menys en un pais democrata el que no esta prohibit esta permitit, i si esta permitit es pot fer amb tota tranquilitat. PXC senofoc... si... Jo diria que Neofascista tal volta, no crec que t'agin fet creure que son catalanistes aquestos perque parlen catala.

Be estem estem dacort ja amb en qui recauiria en una nacio dels PPCC la soberania, entenc que en els ciutadans de Catalunya Valencia i Balears, no me oblide dels territoris de frança pero aixo ho teniu mes complicat, ara be, per aprobar una constitucio estaries dacort amb que es fera un referendum i fera falta un minim del 70% dels votants?

Una abrasada

Xaviv
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Titanium el Dv Nov 06, 2009 3:04 am

Xaviv escrigué:Benvolgut titanium

"El que importa més es l'actualitat, sense oblidar el passat clar. I també cal entendre la situació del país per una banda i les persones per una altra. " Aso ho has dit tu, i cuant mes hi parlem mes voltes hi veij les teves dues vares de medir, cuant te interesa dius aso, cuant no ten vas a la dictadura i per tal de justificar una rehibindicasio llegitima ten vas fins ha la reconquista de la peninsula pasant per les guerres carlistes.

No entenc que em vols dir.
Xaviv escrigué:
Primo i Paquito varen ser dos dictadors dels que afortunadament ja no queda res, o els residus que hi queden no tenen res de importancia,

Deu ni do del que en queda encara..., i no només de coses materials com plaques, estàtues i construccions vàries, sinó mentalitats, idees, objectius, voluntats polítiques, etc.

Casi res...
Xaviv escrigué: bueno a no ser que PXC amb el Anglada acabe per pujar al parlament de Catalunya, llevors ja vorem. Pero dir que algu es vol carregar ara la cultura catalana esque no ho veij per ningun lloc, i si com has dit avans... si es que val per aquet cas clar... el que mes importa es la actualitat, encara mes al mes favor.

Mira, notícia fresqueta d'avui:

Son necessàries més proves encara? Perquè no hi ha ni molla de problema en trobar-les...
Xaviv escrigué:
No vols que els partits catalanistes siguin al govern español ni els espanyolistes al catala, be aixo no em sembla mal, es un sentiment, pero una volta mes em sembla una mesura en la que no es aconsegueis res, hi han molts politics catalanistes com el Ridau o Duran i Lleida que estic segur que farien un gran paper al gobern d'espanya, la Llegislatura pasada CIU fins i tot es va oferir... I que sapigues, que si algun partit politica a fet per la cultura catalana a Valencia, eixe a segut el PP, ja ho he dit alguna vegada.

Sí, es clar, i després a Catalunya volen acabar amb ella, vinga va... Rolling Eyes
Xaviv escrigué:
Dius que mols votants es comensen a identificar nomes com ha espanyols, no he tengut aquesta percepcio, pero sera la llei igual per a deis que per a la resta encara que estiga feta en contra d'ells, i si no volen ser catalans, dons sera un sentiment com el teu que no vols ser espanyol, la llei llegisla definiocions, drets i obligacions, mai sentiments i si no volen ser catalans dons suposu que voldran anarsen de Catalunya, perque si no, son catalans vullguen o no. de totes maneres si hi ha un govern que lklegisla per ferme la punyeta aplegara un moment que podra en mi, el minim que poden fer es unirse contra ell formant partits politics com, ciutadans.

Deixo aquesta petita enquesta per aquí per a comentar-la:

Xaviv escrigué:
Clar cuant el panorama politic cambie, supong que no voldras que es llegisle contra tu,

Precisament, el panorama polític va canviar fa molt temps i va legislar contra el meu país i la seva gent, Catalunya. Des de llavors que encara estem en un llarguíssim i feixuc procés de reparació d'allò.

On es la teva protesta per això?
Xaviv escrigué: jo espere que tampoc, perque al contrari que tu ahi estare per protestar contra cuansevol llei que sancione un dret de una persona inecesariament. Aixi que pense que es millor fer un gran acort tots junts cuant avans millor, sense pedre tems.

Si jo anes a un altre pais, avans que res me enteraria no de que he de fe, si no de que no he de fer, a partir de ahi, normalment, al menys en un pais democrata el que no esta prohibit esta permitit, i si esta permitit es pot fer amb tota tranquilitat. PXC senofoc... si... Jo diria que Neofascista tal volta, no crec que t'agin fet creure que son catalanistes aquestos perque parlen catala.

Des de bon principi que els vaig clissar, son d'aquells que es posen el nom "de Catalunya" per despistar...
Xaviv escrigué:
Be estem estem dacort ja amb en qui recauiria en una nacio dels PPCC la soberania, entenc que en els ciutadans de Catalunya Valencia i Balears, no me oblide dels territoris de frança pero aixo ho teniu mes complicat, ara be, per aprobar una constitucio estaries dacort amb que es fera un referendum i fera falta un minim del 70% dels votants?

Una abrasada

El mínim per a guanyar en unes eleccions si no tinc mal entès es del 50%+1..., no?

Salutacions.

Titanium
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Portalcat el Dv Nov 06, 2009 3:05 am

xaviv escrigué:I que sapigues, que si algun partit politica a fet per la cultura catalana a Valencia, eixe a segut el PP, ja ho he dit alguna vegada.

jaja

Xaviv però si el primer que ataca tota iniciativa catalana es el PP... i a Valencia lo poc de català que hi ha no es gracies al PP, tot el contrari, es gracies al esforç dels valencians catalanoparlants per conservar la seva cultura i la seva identitat
Portalcat
Admin

Nombre de missatges : 3515
Ubicació : Barçalona

http://portalcatala.forocatalan.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv el Dv Nov 06, 2009 3:06 am

Benvolguts Companys.

Als temps que corren es una mica para dojic dir que treballar es una merda, al meny fins que el ZP no comence a fer per que hi hagi feina, que a la gent no nacionalista com jo es el que mes ens importa, els nostres organismes no nacionalistes i els de les nostre families estan sans i vius di totes les dies menjen i beuen aigua,,, a lo que vaij, el cas es que no puc estar tot el damunt de aquet chat com jo voldria.

Avans que res Ayme, soc valencia, algo de credivilitat tindre cuant parle de Valencia, cuant jo era petit era imposible estudia en Valencia, llevent de l'asignatura de valencia, Joan Lerma no deixaba y tal volta Felipe Gonzalez tampoc pero tot queda al PSOE, ja ho he contat moltes voltes, els meus pares varen lluitar molt per a que els catalano parlants poguerem estudiar en catala, moltisim, no entenien com cuasi mai gastabem el catala i no se ens deixaba estudiar en catala, Be amb la aplegada de Eduardo Zaplana aixo es va fer realitat, les dues linies de educacio es ficaren en marxa. Cuant jo era petit a Valencia capital tot estaba en castella, la gent parlaba en castella, ¿Ba fer alguna cosa per fomenta el catala el govern de Joan Lerma? jo dic jo que no. Ara des que esta el Pp a Valencia moltisimes persones parlen catala ja no a Valencia Capital fins i tot a Elx on cuasi mai s'ha parlat ¿ha fet falta denuncia a algu? no ha fet falta fomenta el Catala, ajudant a la gent que vol gastarlo, aso es una bona politica Llinguistica.

Tu Titanium dius que el que fa el PPC a l'enllaç que em fiques es atacar la cultura catalana, jo crec que el que fa es no atacar a les persones castellano-parlants, aixo el PPC ho ha dit sempre, els castellano parlants a Catalunya estan patint el mateix que jo vaij patir amb els meus pares cuant era petit, es una politica sectaria perque esta feta nomes per un sector de la ciutatania catalana, pero be, com et vaij dir en alguna ocasio de una politica sectaria estaria disposat a alegar a un acort si jo fos parlamentari. Pero sobre una politica inquisidora com el tema de les sancions mai, parlar per que et lleven una humiliacio que et fan es humiliarte mes i jo la dicnitat dels castellano-parlants a Catalunya la tinc molt alta. Es a dir els Castellanoparlants estan patint a Catalunya el mateix que jo vaij patir pero a la inversa.

Mostres de bones politique llinguistiques que no generen odi cap a la nostra llengua de foment del catala sense impocisio hi han tambe he, per eixample una molt bona mostra es la politica llinguistica de la UOC Universitat Oberta de Catalunya, que fa molt menys cara els estudis en Catala i se esta extenent per tota Espanya, convidant a la gent a estudiar en Catala. Aquesta mena de politiques li fan be al catala i fan que ningu l'odie.

Una cosa mes mireu, la cultura, la llengua... Son per a nosaltres, mai nosaltres per a elles. Es a dir hi ha que cuidarles fomentarles i millorarles pero sense pedre el cap per elles i aplegar a fer que qui sen aparte de ahi sigui sancionat.

Tu titanium... Home ni que dir teque jo estic en contra de cuansevol dictador... Qui siga, tant em fa... I es cert que tot aquesta dictaura esta recient, pero fariem molt mal en voler cambiar l'historia, Franco esta ahi volgam o no, jo a algu que ha fet mal no vuyc per ells honors de ningun tipus, pero no ens olvidem de que ens ha pasat i de que la guerra ja va comencar per tocar els ous a una part de Espanya a l'altra. Per eixemple, cuant el meu avi era petit el seu pare tenia a la Espanya republicana un negoci de pasticer que ell mateix naisquent pobre va alçar mentres tots els sincicalistes se li reien, va alçarlo i ba donar de menjar a molta gent que treballaba per ell, un dia al govern de Largo Caballero hi aprobaren comunes, es a dir aplegaren els manteros de els sindicats, els mateixos que sen arrien d'ell i li varen dir que lo seu era de tots, ell clar no ho antenia, mai es ficaba amb ningu nomes treballaba. Dons be sel varen endur, el van matar i tirar a la cuneta, al meu avi i a la seba mare i germans els feren al carrer ui mes que no conte perque em dona molta rabia... aquestes coses pasaven amb l'empar del govern, i hi han estatues de Manuel Azaña i Largo caballero per tota Espanya ¿Perque no es lleben? a mi hem molesten. Tal volta dit sigui de pas algu pretenia que la gent de dretes empresaris i esglesia a eixa epoca es quedara sentada mirant com la aniquilaben, i no, es varen alça i defendres, i varen guanyar, i tot hagues de haber quedat ahi, ahi ens habiem de haber sentat a fer una costitucio com la del 78 entre tots nacionalistes inclosos, pero no, ba aplegar Franco i ala 40 anys igual de malament.

L'enquesta que em fiques esta molt be, es el que em semblaba a mi, pero son sentiments no drets, no es poden Llejislar sentiments. De tota manera un 78% segons aixo accepta algun tipus de Espanyolitat. Tu estaries al 16,8 restant, dons em sembla be, no crec que per aixo tingues un 16,8 % de drets. I una cosa mes les competencies a Catalunya cuasi apleguen a un 88% es molt poc el que llegisla la nacio per Catalunya.

Be el que et deia que no has entes al principi, el panorama politic va cambiar fa molt de temps, si, tant que jo ja no se ni cuant ba ser, pero segons tu, cuant et parla dels avanpasats de la gent d'origen castella que estaria, segons la teba teoria a l'altre bandol... El que importa es el present. Si el que vols es una protesta per alguna injusticia que algun catala pel fet de ser catala hagi rebut, ja la tens, de la mateixa manera que un castellanoparlant pel fet de sero reb rebuij de algunes faccions Catalanistes. Pero per mi, tot el que han hagut han segut gerres civils que es cert... Hon em estat els coneguts com a PPCC sempre em perdut, mai em tengut un lider clar crec que es el problema. Pero... i Si haguesim Guanyat? serien ara el PPCC una nacio de dret? no crec.

Si una cosa es pot dir bona de tu es que el PSOE i els Partits politcs no pareix que te enganyen, la diferencia entre PXC i PSOE amb el PP i Cs es que els dos segons no tracten d'enganyar a ningu, mai han duptat en dir que son espanyolistes, i.... del PP subjectivament inclus objectivament es podran dir moltes coses pero a tota Espanya ha ditr cuasi sempre el mateix... Clar a Catalunya la seva idea no cala prou, tindrem paçencia.

be jo et pregunte majoria èr aprobar una constitucio per als PPCC, no una llei ni guanya unes eleccionas, jo crec que deuria de ser un 70% per ferla forta, pero be el que me interesa es la teva opinio tu dius un 50% mes 1, val.

Una abrasada.

Xaviv
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Titanium el Dv Nov 06, 2009 3:07 am

Xaviv escrigué:Benvolguts Companys.

Als temps que corren es una mica para dojic dir que treballar es una merda, al meny fins que el ZP no comence a fer per que hi hagi feina, que a la gent no nacionalista com jo

Una petita observació: ja!
Xaviv escrigué: es el que mes ens importa, els nostres organismes no nacionalistes i els de les nostre families estan sans i vius di totes les dies menjen i beuen aigua,,, a lo que vaij, el cas es que no puc estar tot el damunt de aquet chat com jo voldria.

Una segona petita observació i es que a vegades em fan gràcia aquestes afirmacions que semblen com vulguen dir que només preocupa a qui ho diu. A tothom amb una mica de sentit comú importa la feina. Vaja, que si som catalanistes es perquè això també ens importa bastant...

Per la resta tranquil, cadascú es connecta quan pot i vol. Res més.
Xaviv escrigué:
Avans que res Ayme, soc valencia, algo de credivilitat tindre cuant parle de Valencia, cuant jo era petit era imposible estudia en Valencia, llevent de l'asignatura de valencia, Joan Lerma no deixaba y tal volta Felipe Gonzalez tampoc pero tot queda al PSOE, ja ho he contat moltes voltes, els meus pares varen lluitar molt per a que els catalano parlants poguerem estudiar en catala, moltisim, no entenien com cuasi mai gastabem el catala i no se ens deixaba estudiar en catala, Be amb la aplegada de Eduardo Zaplana aixo es va fer realitat, les dues linies de educacio es ficaren en marxa. Cuant jo era petit a Valencia capital tot estaba en castella, la gent parlaba en castella, ¿Ba fer alguna cosa per fomenta el catala el govern de Joan Lerma? jo dic jo que no. Ara des que esta el Pp a Valencia moltisimes persones parlen catala ja no a Valencia Capital fins i tot a Elx on cuasi mai s'ha parlat ¿ha fet falta denuncia a algu? no ha fet falta fomenta el Catala, ajudant a la gent que vol gastarlo, aso es una bona politica Llinguistica.

Amb tots els meus respectes i tampoc voldria dubtar de la teva paraula, però això que dius que el PP ha procurat pel català al País Valencià em sona a la cosa més falsa que he llegit mai. O això, o es que totes les notícies que he llegit fins a dia d'avui on es veia la persecució que feia aquest partit al català en terres valencianes, eren falses...

Tampoc voldria pensar que el PP ha fet creure això a la gent, o això o es que m'han rentat el cervell a mi i a tots els catalans...
Xaviv escrigué:
Tu Titanium dius que el que fa el PPC a l'enllaç que em fiques es atacar la cultura catalana, jo crec que el que fa es no atacar a les persones castellano-parlants, aixo el PPC ho ha dit sempre, els castellano parlants a Catalunya estan patint el mateix que jo vaij patir amb els meus pares cuant era petit, es una politica sectaria perque esta feta nomes per un sector de la ciutatania catalana,

Això es clarament un atac al català, i la política es feta per la ciutadania catalana, això es Catalunya, no Castella, no cal dir gran cosa més. Castella (l'actual territori de l'històrica Corona Castellana), fa el mateix amb el castellà i no crec ni penso que duguin a terme una "política sectaria".
Xaviv escrigué: pero be, com et vaij dir en alguna ocasio de una politica sectaria estaria disposat a alegar a un acort si jo fos parlamentari. Pero sobre una politica inquisidora com el tema de les sancions mai, parlar per que et lleven una humiliacio que et fan es humiliarte mes i jo la dicnitat dels castellano-parlants a Catalunya la tinc molt alta. Es a dir els Castellanoparlants estan patint a Catalunya el mateix que jo vaij patir pero a la inversa.

Mostres de bones politique llinguistiques que no generen odi cap a la nostra llengua de foment del catala sense impocisio hi han tambe he, per eixample una molt bona mostra es la politica llinguistica de la UOC Universitat Oberta de Catalunya, que fa molt menys cara els estudis en Catala i se esta extenent per tota Espanya, convidant a la gent a estudiar en Catala. Aquesta mena de politiques li fan be al catala i fan que ningu l'odie.

Sí, però aquest cas en concret només es per aquest assumpte concret d'estudis universitaris, hi ha molts més àmbits on es fa anar l'idioma.
Xaviv escrigué:
Una cosa mes mireu, la cultura, la llengua... Son per a nosaltres, mai nosaltres per a elles. Es a dir hi ha que cuidarles fomentarles i millorarles pero sense pedre el cap per elles i aplegar a fer que qui sen aparte de ahi sigui sancionat.

Això s'havia d'haver aplicat a la cultura i llengua castellana que tan van imposar les Monarquies espanyoles a Catalunya, llavors avui en dia no tindriem aquests problemes.

Una ferida es normal que cogui mentre s'hi tira aigua oxigenada per curar-la...
Xaviv escrigué:
Tu titanium... Home ni que dir teque jo estic en contra de cuansevol dictador... Qui siga, tant em fa... I es cert que tot aquesta dictaura esta recient, pero fariem molt mal en voler cambiar l'historia, Franco esta ahi volgam o no, jo a algu que ha fet mal no vuyc per ells honors de ningun tipus, pero no ens olvidem de que ens ha pasat i de que la guerra ja va comencar per tocar els ous a una part de Espanya a l'altra.

Això no es seriós... Dins d'un país hi poden haver diferències ideològiques, però no es per definir-ho com per "tocar els ous"..., o vaja, avui en dia PPSOE se'n fan un tip de "tocar-se els ous" i no es com per iniciar una guerra, vaja...
Xaviv escrigué: Per eixemple, cuant el meu avi era petit el seu pare tenia a la Espanya republicana un negoci de pasticer que ell mateix naisquent pobre va alçar mentres tots els sincicalistes se li reien, va alçarlo i ba donar de menjar a molta gent que treballaba per ell, un dia al govern de Largo Caballero hi aprobaren comunes, es a dir aplegaren els manteros de els sindicats, els mateixos que sen arrien d'ell i li varen dir que lo seu era de tots, ell clar no ho antenia, mai es ficaba amb ningu nomes treballaba. Dons be sel varen endur, el van matar i tirar a la cuneta, al meu avi i a la seba mare i germans els feren al carrer ui mes que no conte perque em dona molta rabia...

Doncs els assassins a la garjola, tolerància zero amb això.
Xaviv escrigué: aquestes coses pasaven amb l'empar del govern, i hi han estatues de Manuel Azaña i Largo caballero per tota Espanya ¿Perque no es lleben? a mi hem molesten.

Es un assumpte espanyol, per mi que facin el que vulguin, si s'han de treure, doncs fora...
Xaviv escrigué: Tal volta dit sigui de pas algu pretenia que la gent de dretes empresaris i esglesia a eixa epoca es quedara sentada mirant com la aniquilaben, i no, es varen alça i defendres, i varen guanyar, i tot hagues de haber quedat ahi, ahi ens habiem de haber sentat a fer una costitucio com la del 78 entre tots nacionalistes inclosos, pero no, ba aplegar Franco i ala 40 anys igual de malament.

Això es Espanya ves...
Xaviv escrigué:
L'enquesta que em fiques esta molt be, es el que em semblaba a mi, pero son sentiments no drets, no es poden Llejislar sentiments. De tota manera un 78% segons aixo accepta algun tipus de Espanyolitat. Tu estaries al 16,8 restant, dons em sembla be, no crec que per aixo tingues un 16,8 % de drets. I una cosa mes les competencies a Catalunya cuasi apleguen a un 88% es molt poc el que llegisla la nacio per Catalunya.

Cert, no es poden legislar sentiments, però al igual que es va crear la nacionalitat espanyola, també es pot oficialitzar la nacionalitat catalana...
Xaviv escrigué:
Be el que et deia que no has entes al principi, el panorama politic va cambiar fa molt de temps, si, tant que jo ja no se ni cuant ba ser, pero segons tu, cuant et parla dels avanpasats de la gent d'origen castella que estaria, segons la teba teoria a l'altre bandol... El que importa es el present. Si el que vols es una protesta per alguna injusticia que algun catala pel fet de ser catala hagi rebut, ja la tens, de la mateixa manera que un castellanoparlant pel fet de sero reb rebuij de algunes faccions Catalanistes. Pero per mi, tot el que han hagut han segut gerres civils que es cert... Hon em estat els coneguts com a PPCC sempre em perdut, mai em tengut un lider clar crec que es el problema. Pero... i Si haguesim Guanyat? serien ara el PPCC una nacio de dret? no crec.

I tant que sí, fixat en els casos que van guanyar aquells conflictes finalment es varen independitzar d'Espanya: Portugal, les Províncies Unides (actuals Flandes dins de Bèlgica, i Holanda, i la resta de països hispanoamericans).
Xaviv escrigué:
Si una cosa es pot dir bona de tu es que el PSOE i els Partits politcs no pareix que te enganyen, la diferencia entre PXC i PSOE amb el PP i Cs es que els dos segons no tracten d'enganyar a ningu, mai han duptat en dir que son espanyolistes, i.... del PP subjectivament inclus objectivament es podran dir moltes coses pero a tota Espanya ha ditr cuasi sempre el mateix... Clar a Catalunya la seva idea no cala prou, tindrem paçencia.

Bé, jo més aviat opino que tots enganyen, o no diria exactament enganyar, sinó que parlen en clau política, parlen el seu "idioma", intenten satisfer un ampli conjunt de persones amb moltes postures diferents, en molts casos diuen el que la gent vol sentir, han de maximitzar algunes coses per a contrarrestar els enganys o discursos dels adversaris, en petites frases han de respondre i intentar canviar consciències, després hi ha el que diuen els polítics i el que la gent en vol interpretar o escoltar, i entendre-ho a la seva manera, etc, etc, etc.

Tot el que diuen els polítics, tot el que fan, reivindiquen, pacten, afirmen, etc, etc, etc., s'ha de llegir amb clau política, s'ha de llegir amb el que jo en dic "les ulleres de llegir polítics", dons hem de "traduir" una mica el que diuen, quins ho diuen i en quin context...
Xaviv escrigué:
be jo et pregunte majoria èr aprobar una constitucio per als PPCC, no una llei ni guanya unes eleccionas, jo crec que deuria de ser un 70% per ferla forta, pero be el que me interesa es la teva opinio tu dius un 50% mes 1, val.

Una abrasada.

Salutacions.

Titanium
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv el Dv Nov 06, 2009 3:08 am

Benvolgut Titanium.

Be... No home no, si algu es molesta en contestar en rigor una opinio el minim que cal fer es el mateix amb ell encara que en la majoria de coses no estigam dacort, jo... Home, com te he dit soc de vlc i ja te he contat algunes experiencies pasades que crec que alguna credibilitat li donen al PP davant de la cultura dels PPCC, si ho conte es perque aquestes coses a Catalunya no es saben. L'unica cosa que el PP ha fet malament a segut voler separar una llengua que es la mateixa. Pero a partir d'ahi tot a estat fomentar fomentar fomentar i fomentar, i a mes a mes jo crec que ho ha fet molt be. desde que esta el PP es pot estudiar en linea catalana, es subbenciona l'us del catala als comersos, cada volta mes gent parla catala i totes aquestes coses sense imposar la llengua, es a dir convidant a gastarla a tothom i sobre tot... sense sacionar a qui no la gasta, que pot ser que per a molts nacionalistes catalans siga el que no els agrada. Aquestes coses que et dic no son opinions meves, estic exposant una realitat. Ara be el que si que no va fer el PP es ni imposar ni sancionar. I jo sincerament pense que a molt el que es dona rabia es que s'aconsegueix fomentar el catala fentlo voler i sense sancionar.

Perque no es pot extendre mes encara la UOC? nomes esta fora de Catalunya a Valencia, Sevilla i Madrid. Jo crec que extenenla mes la gent gastaria el catala a mes llocs d'Espanya. Per que no es pot fer un fons comu de foment de la llengua entre els anomenats PPCC per a fer aixi una campanya de subvencions de rotuls en catala a tota Espanya? jo no vullc borrar el castella de Catalunya perque tambe crec que es dels catalans, pero si crec que es pot dur el Catala a tota Espanya, poc a poc pot ser un idioma mes no nomes als PPCC a tota Espanya.

Dius que no es "Tocar els ous" be estem dacort, pero volia gastar una manera suau de anomenaro per a que tambe els nens puegen llejir aquet forum, si digues el que pense en tota plenitut em sembla que trencaria el PC. Dius que es cosa d'Espanya dons be estic dacort parcialment pero el cas que t'he contat del meu avi no ho feren de fora de Vlc, ho feren de valencia, i tambe es varen matar religiosos religioses gent de dretes i empresaris a tots els PPCC per la mateixa gent dels PPCC, la guerra civil va ser un aláment perque hi habia gent que amb l'empar del govern estaba siguent aniquilada, com es van a quedar quiets? jo estic en contra de la dictadura i de la II republica, no vullcque ningu estigua privat de ningun dret per tindre una manera de pensar.

Una volta vaij sentir un periodista que deia que els politics diuen mes pel que callen que pel que diuen, pero el que te un misatje clar no ha de callar res, es clar i ahi estan PP, Cs i tambe encara que no ho comparteixo ERC. Jo la claretat l'agraeixo molt. un partit politic ha de ser fidel al seu espai politic, ERC no ho esta sent i el PP amb el Pque tampoc. Un votant d'esquerra vol un partit independentiste no uno que apoye avans al PSC que ha CIU, en aquet sentit crec que un von dirigent de Esquerra a segut Xavier Vendrell partidaria de un pacte amb CIU i que no dupta en no ferli la pilota a ZP i dir que enganya als catalans. Jo al PPC crec que la de Montserrat Nebrera es una seccion molt important pero no pot ser la principal idea dun partit centralista i que vol per a Catalunya el millor, pero dintre d'Espanya.

Be aixo es tot, una abrasada nen.

Xaviv
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Titanium el Dv Nov 06, 2009 3:09 am

Be... No home no, si algu es molesta en contestar en rigor una opinio el minim que cal fer es el mateix amb ell encara que en la majoria de coses no estigam dacort, jo... Home, com te he dit soc de vlc i ja te he contat algunes experiencies pasades que crec que alguna credibilitat li donen al PP davant de la cultura dels PPCC, si ho conte es perque aquestes coses a Catalunya no es saben.

I tant que no se saben, vaja, no tan sols no se saben sinó que la imatge que dona el PP a Catalunya es totalment al contrari, vaja, es que amb tot el que he vist i llegit sobre el PP (directament d'ells, no que m'ho hagi explicat algú) m'extranya moltíssim el que m'expliques..., o es que hi ha més coses que no expliques o es que el PP fa un doble joc o alguna cosa estranya...

Però res, m'interessa el tema aquest, i abans de desqualificar-ho directament, m'estimo més aprofundir sobre el tema, conèixer què és el que se'm pot passar per alt...
Xaviv escrigué: L'unica cosa que el PP ha fet malament a segut voler separar una llengua que es la mateixa.

I encara insisteix el PP amb això? Ha reconegut l'error i s'ha desdit o encara no? Pot ser que el que m'expliquis del que el PP ha fet amb la llengua tingui relació amb això? Pot ser que, precisament, hagi fet a favor del català de València quelcom per enfrontar-lo al català del Principat?
Xaviv escrigué: Pero a partir d'ahi tot a estat fomentar fomentar fomentar i fomentar, i a mes a mes jo crec que ho ha fet molt be.

Ah sí? Ja tothom (o una gran majoria) parla català/valencià a València? Tothom l'entén? Ha tornat a ser l'idioma principal dels valencians/nes?
Xaviv escrigué: desde que esta el PP es pot estudiar en linea catalana, es subbenciona l'us del catala als comersos, cada volta mes gent parla catala i totes aquestes coses sense imposar la llengua, es a dir convidant a gastarla a tothom i sobre tot... sense sacionar a qui no la gasta, que pot ser que per a molts nacionalistes catalans siga el que no els agrada.

Vaja, que si no ho entenc malament, el PP en l'aspecte de l'idioma està fent el mateix que els partits catalanistes també pretenen: que torni a ser l'idioma principal dels catalans, es així?
Xaviv escrigué: Aquestes coses que et dic no son opinions meves, estic exposant una realitat. Ara be el que si que no va fer el PP es ni imposar ni sancionar. I jo sincerament pense que a molt el que es dona rabia es que s'aconsegueix fomentar el catala fentlo voler i sense sancionar.

Llavors, pot ser que el percentatge de catalanoparlants al País Valencià sigui molt més alt que a Catalunya si tan bé ho ha fet el PP?
Xaviv escrigué:
Perque no es pot extendre mes encara la UOC? nomes esta fora de Catalunya a Valencia, Sevilla i Madrid. Jo crec que extenenla mes la gent gastaria el catala a mes llocs d'Espanya. Per que no es pot fer un fons comu de foment de la llengua entre els anomenats PPCC per a fer aixi una campanya de subvencions de rotuls en catala a tota Espanya?

Opino que no te sentit retolar en català a tota Espanya i tampoc els vull portar el nostre idioma, simplement m'ajusto als PPCC...
Xaviv escrigué: jo no vullc borrar el castella de Catalunya perque tambe crec que es dels catalans, pero si crec que es pot dur el Catala a tota Espanya, poc a poc pot ser un idioma mes no nomes als PPCC a tota Espanya.

Jo no vull anar a molestar-los amb el nostre idioma, no se'ns hi ha perdut res...
Xaviv escrigué:
Dius que no es "Tocar els ous" be estem dacort, pero volia gastar una manera suau de anomenaro per a que tambe els nens puegen llejir aquet forum, si digues el que pense en tota plenitut em sembla que trencaria el PC. Dius que es cosa d'Espanya dons be estic dacort parcialment pero el cas que t'he contat del meu avi no ho feren de fora de Vlc, ho feren de valencia, i tambe es varen matar religiosos religioses gent de dretes i empresaris a tots els PPCC per la mateixa gent dels PPCC, la guerra civil va ser un aláment perque hi habia gent que amb l'empar del govern estaba siguent aniquilada, com es van a quedar quiets? jo estic en contra de la dictadura i de la II republica, no vullcque ningu estigua privat de ningun dret per tindre una manera de pensar.

Per això entenc més perque ja llavors Catalunya es volia independitzar...
Xaviv escrigué:
Una volta vaij sentir un periodista que deia que els politics diuen mes pel que callen que pel que diuen, pero el que te un misatje clar no ha de callar res, es clar i ahi estan PP, Cs i tambe encara que no ho comparteixo ERC. Jo la claretat l'agraeixo molt. un partit politic ha de ser fidel al seu espai politic, ERC no ho esta sent i el PP amb el Pque tampoc. Un votant d'esquerra vol un partit independentiste no uno que apoye avans al PSC que ha CIU, en aquet sentit crec que un von dirigent de Esquerra a segut Xavier Vendrell partidaria de un pacte amb CIU i que no dupta en no ferli la pilota a ZP i dir que enganya als catalans. Jo al PPC crec que la de Montserrat Nebrera es una seccion molt important pero no pot ser la principal idea dun partit centralista i que vol per a Catalunya el millor, pero dintre d'Espanya.

Be aixo es tot, una abrasada nen.

Salutacions.

Titanium
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv el Dv Nov 06, 2009 3:10 am

Benvolgut Titanium.

Si no saps aquestes coses ja te les dic jo, ara be, el que el PP no fa, torne a insisti es esborrar les cultures que no son especificament les nostres, per impondre aixi la nostra, perque encara que seria pedre riquea cultural i llinguistica i perque aixi la nostra seria odiada, val la pena mostrarla aproparla a tot el mon com es fa amb el UOC, com podria ferse amb la proposta que t'he avans de convidar a la gent de tota Espanya a gastarlo, es pot convidar a la gent a fer-ho, el nostre idioma com cuansevol altre molesta si simposa, si es mostra i es convida a gastarlo subencionanlo, agrada. La nostra llengua no pot ser una llengua tancada a de ser per a tothom el que vullga gastarla. I gastarla ja te he explicat que la gasta molta gent, desde que esta al PP cada volta mes gent, i es nota, tot el mon? em preguntes tu, dons con a Catalunya ni mes ni menys, alguna minoria no ho anten, i parlarlo ho parla qui vol.

Torne a dirte una volta mes, a Valencia tot el mon sap que el Valencia es com s'anomena al catala a Valencia, TV3 en la seva epoca era l'unita referencia televisiva que teniem a Valencia de la nostra llengua, tot el mon sap aixo a Valencia, els Votants del PP, els del PSPV, els de el BOLC i els de EU... Perque es diu Valencia? per 3 motius que ja et vaij explicar una volta, amb 2 d'eixos motius no estic dacort i amb un d'ells si. Pero no patiguis que referencias a Catalunya a Valencia no hi falten, Tambe tenim una senyera com vosaltres, el nostre escut es l'escut d'armes de Catalunya i a mes a mes el 9 d'octubre es celebra l'aplegada a Valencia de Jaume I.

I tant que el Pp vol que parla la gent catala, i tant que si, el que pasa es que vol que la gent ho trie ella mateixa no imposaro, Si no, Perque ho fomenta? Perque dona subvencions a qui gasta el Catala? perque cada volta hi han mes linies d'educacio en catala? linies que varen comença amb el PP.

"Jo, la pena mes gran que tinc, es que dels 4 idiomes oficials de l'estat nomes en parle 3 i mij" Josep Lluis Carot Rovira... Programa de TV1, tengo una pregunta para UD. 100% dacort en aquest punt, ningun idioma molesta. Que pena que no ho aplique.

Una abrasada.

Xaviv
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Titanium el Dv Nov 06, 2009 3:10 am

Si no saps aquestes coses ja te les dic jo, ara be, el que el PP no fa, torne a insisti es esborrar les cultures que no son especificament les nostres, per impondre aixi la nostra,

M'agradaria poder-te creure, de debó, però com podràs comprendre en la balança per a definir el PP lógicament pesa més el costat de les notícies, els mítings, els discursos i els titulars que diuen els propis dirigents PPeros que pas un punt de vista d'un sol votant seu, i que potser es més una voluntat que res més.

Ja t'ho dic, hi ha bastanta unanimitat en quan a considerar-lo anti-català, inclús ells mateixos així ho han reconegut...
Xaviv escrigué: perque encara que seria pedre riquea cultural i llinguistica i perque aixi la nostra seria odiada, val la pena mostrarla aproparla a tot el mon com es fa amb el UOC, com podria ferse amb la proposta que t'he avans de convidar a la gent de tota Espanya a gastarlo,

Continuo pensant que es una manera de tocar els nassos a la gent, ni els interessa, ni els agrada, ni el necessiten per a res...
Xaviv escrigué: es pot convidar a la gent a fer-ho, el nostre idioma com cuansevol altre molesta si simposa, si es mostra i es convida a gastarlo subencionanlo, agrada.

Però es que el nostre idioma no s'imposa, no s'imposa més que en un país normal, es simplement el que hi ha. Quan vas a Castella no se m'imposa el castellà, simplement es el que hi ha. El mateix amb Portugal i el portuguès, Anglaterra i l'anglès, etc, etc, etc...
Xaviv escrigué: La nostra llengua no pot ser una llengua tancada a de ser per a tothom el que vullga gastarla.

El nostre idioma NO es una llengua tancada, qui es tancada es la gent que ve aquí i no tenen els nassos d'aprendre'l, no tan sols no l'aprenen (que fins a cert punt es pot entendre), sinó que a més el rebutgen, l'ataquen, etc., i a sobre encara es voldran dir catalans...

Es una cosa que ni a mi se'm passa pel cap, primera que si anés a viure o passar força temps a un lloc, acabaria aprenent la seva llengua, i si volgués ser un d'ells demostraria un absolut respecte i autèntic fervor per la seva cultura...

No se si m'explico...
Xaviv escrigué: I gastarla ja te he explicat que la gasta molta gent, desde que esta al PP cada volta mes gent, i es nota, tot el mon? em preguntes tu, dons con a Catalunya ni mes ni menys, alguna minoria no ho anten, i parlarlo ho parla qui vol.
Wikipedia escrigué:Además, por otra parte, se da la circunstancia de que el Partido Popular gobierna en la Comunidad Valenciana desde 1995, año del anterior sondeo al último de 2005, por lo que diversas entidades sindicales[42] y culturales[43] asocian el descenso del uso social a motivos políticos.[44] Recientemente, en agosto del 2007, el Sindicato de Trabajadores de la Enseñanza del País Valenciano (STEPV) ha afirmado que el número de líneas en valenciano en la educación se ha quedado estancado desde 1997[45] a pesar del crecimiento vegetativo de la población experimentado en una década.

I segons la gràfica que hi surt, s'ha baixat del 50% de parlants el 1.995 al 32'3% el 2.008...

No se, jo no voldria dir que algú menteix encara que diuen que de la Wiki (que es el primer que tinc a mà) no te'n pots fiar...
Xaviv escrigué:
Torne a dirte una volta mes, a Valencia tot el mon sap que el Valencia es com s'anomena al catala a Valencia, TV3 en la seva epoca era l'unita referencia televisiva que teniem a Valencia de la nostra llengua, tot el mon sap aixo a Valencia, els Votants del PP, els del PSPV, els de el BOLC i els de EU... Perque es diu Valencia? per 3 motius que ja et vaij explicar una volta, amb 2 d'eixos motius no estic dacort i amb un d'ells si. Pero no patiguis que referencias a Catalunya a Valencia no hi falten, Tambe tenim una senyera com vosaltres, el nostre escut es l'escut d'armes de Catalunya i a mes a mes el 9 d'octubre es celebra l'aplegada a Valencia de Jaume I.

I tant que el Pp vol que parla la gent catala, i tant que si, el que pasa es que vol que la gent ho trie ella mateixa no imposaro, Si no, Perque ho fomenta? Perque dona subvencions a qui gasta el Catala? perque cada volta hi han mes linies d'educacio en catala? linies que varen comença amb el PP.

"Jo, la pena mes gran que tinc, es que dels 4 idiomes oficials de l'estat nomes en parle 3 i mij" Josep Lluis Carot Rovira... Programa de TV1, tengo una pregunta para UD. 100% dacort en aquest punt, ningun idioma molesta. Que pena que no ho aplique.

Una abrasada.

Salutacions.

Titanium
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por invitat el Dv Nov 06, 2009 3:11 am

usuari: Tallaferro

que el PP vol que es parli valencià?? majoritariament a casa.

Divideix i venceras, conec a varia gent de valència que és catalanoparlant i es nega a parlar amb mi en català per tonteries anticatalanistes ( des del seu punt de vista perquè els volem treure la seva condició de valencians i "convertir-los" en catalans ).

Perquè hi ha vagues de professors a valència demanant una educació en català?

A catalunya, fa pocs anys, van volguer tirar endavant un projecte de llei per augmentar les hores de castellà per sobre de les altres llengues, quan aquí sempre s'ha estudiat 3 hores de cada llengua a la setmana ( castellà, català i anglès ). Per sort els hi va sortir el tret per la culata. A catalunya es parla català des d'abans que existís el castellà, gairebé fa 1000 anys.

El que no us doneu compte els valencians és que esteu com a galícia, en un procés de diglòssia, que es pot definir com la inclusió de paraules d'una llengua dominant a una recessiva fins que aquesta s'acaba diluïnt i desapareix. Són els símptomes d'una llengua en decadència i sol ser un punt de no-retorn. (Crec que Israel va poder sobreviure a aquest procés, però no estic segur si m'estic confonent). A catalunya falta poc... sino canviem les coses abans.

Seguiu confiant amb el PP... que us l'està fotent per l'esquena i sense vaselina. El PSOE tampoc és una bona opció, si no hi poseu remei vosaltres menys ho farà un partit espanyolista.

ja ho deia el Cèsar, al poble pa i vi. I és el que us està donant el PP, un fals "estatus quo".

invitat
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Portalcat el Dv Nov 06, 2009 3:13 am

en el fondo tots els valencians del PP, tenen com a llengua vehicular el castellà, i el PP els ha intoxicat amb falses paraules...

per exemple, com diu el company Tallaferro la llengua catalana no es una llengua creada fa 100 anys per fastidiar a Espanya...o per justificar una separació...

els catalans no volem que valencia sigui catalana... volem que valencia decideixi per si mateixa les lleis que més l'hi convenen i que s'impliqui en el seu patrimoni cultural sociollingúistic...
Portalcat
Admin

Nombre de missatges : 3515
Ubicació : Barçalona

http://portalcatala.forocatalan.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv el Dv Nov 06, 2009 3:14 am

Benvolguts companys.

Ayme al PP hi ha te tot. gent que te el castella com allengua vehicular i gent que te el catala. Camps te el castella, pero Joan cotino o serafin castellano el catala, per eixemple. el portaveu del PSPV te el castella el nuo lider del PSPV Alarte el castella, la noia de comprmis el catala i la de EU el castella. I ha de tot com ha tots els llocs, com a Catalunya.

Titanium. mira, la meva dona es mestra de catala, y cada volta es dona en mes llocs, crec que algo de catedra per comentar asumtes de aquestos tindra no? fins i tot hi han ja linies en catala a Elx on mai s'he parlat el catala, ara no nomes ja es parla molt minimament si no que a mes a mes la gent ja ho anten tota. He contat moltes voltes que cuant jo era nen no hi habien linies en catala, nomes estaba l'asignatura, pero es que a mes a mes nomes es parlaba a alguns pobles de linterior de castello i valencia encara que tothom ho antenia. Ara no, ara a Valencia cuasi tothom parla catala.

No es el catala l'idioma que hiha, es el catala i el castella, si fora nomes el catala no hi auria cap problema, cap, ara be ¿es bo o roin que hi hagi 2 idiomes, 3 amb l'occita? per a mi es molt bo, es envejable, per a tu es un problema i es el que no puc entendre.

Si tu, Titanium, vas a viure a Zamora, per eixemple, no auras de apendre res perque ja tens la son de coneixer el seu idioma, si un de Zamora va a Catalunya deuria de no tindre cap problema perque ell ja sap un dels dos idiomes que tots els catalans coneixen, pero a a voltes en te. A voltes resulta tambe i cal denuncia aixo que es un toca aus que no tolera que aqui sapigam dos idiomes, pero normalment desde l'independentisme el cualifiquen aixija sense que tinga oportunitat de donarse a coneixer, es una mena de "Intrus" si es quedaba a viure "Charnego" i ara son molts fills de aquestos que es deien charnegos els que fan aixo.

Pero, torne a insisti nano, i crec que ERC tracta de fer aquesta politica, i jo ho veij be, fer que a la resta de Espanya es conega el catala. I cada volta a mes llocs.

Benvolgut TALLAFERRO te he deixat per l'ultim perque encara no habia tengut el plaer de parlar amb tu encara, tinc un fil de presentacio que et convide a llegir si vols.

Jo t'he adelante que catalanista no ho soc, si per catalanista se anten ser nacionalista clar, que encara no me ho ha explicat ningu. Pero avans que res jo no se amb qui parles tu de valencia pero em sembla per la seva part una actitut no nomes estupida si no que inutil a mes a mes. Si dos persones parlen el mateix idioma perque van a parlar un altre? Ja et dic que jo aixi no conec a Valncia a ningu, a Catalunya si te gracia mira, gent que sap parlar catala en catalunya i no el gasta per tosut. Crec que es el seu problema.

Mira cuant el llegit el comentari que fas de la vaga, he mirat a l'esquerra i la meva dona girant el cap ma dit que no, que ningu fa vaga per aixo a valencia. El que si que es cert es un altra cosa mes complicada d'explicar i que te a vore mes amb el funcionament de les linies, pero no per a que nomes se estudie en catala.

A catalunya es parla el catala deasde fa 1000 anys, dacort... I a Valencia... A tot aquet temps han pasat la porra d'anys amb dictaura, ocupacio francesa.... I no ha desaparegut el catala perque els catalanoparlants com tu i jo l'em defes, i l'em pasat de pares a fills. I ara tu em dius que la Diglosia acabara amb el catala? no crec.

Be ja esta, cada volta aso ba mijor Ayme. Una abrasada

Xaviv
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por invitat el Dv Nov 06, 2009 3:15 am

sóc en Tallaferro voluia dir...

jejejeje Xaviv, tens raó en la vaga per l'ensenyament. Se m'havia creuat informació.

A veure, he conegut valencians de vàries ideologies, però he notat que hi ha una part notable de la societat que és anticatalanista degut a una contraposició d'idees pancatalanistes i pro-llenguaValenciana (és a dir, gent que diu que el valencià és una llengua diferent del català), i això porta a desvariacions com les que t'he explicat. El pancatalanisme és una ideologia aglutinadora, i accepto que hi hagi gent que no estigui d'acord, però parlar d'una llengua reinventant la història és com a mínim aberrant, però bé, ja se sap que la política sempre ha moldejat la història a la seva voluntat.

Aquest estiu he anat 4 vegades a Elx, que en dies serien prop d'1 mes i mig. Una de les preguntes típiques es: tu què ets, català o espanoyl? I aquí ja comença la història per buscar discussions. També hi ha hagut gent que m'ha preguntat sobre si el castellà està reprimit a Catalunya i històries d'aquestes. No els he explicat l'entrallat polític, sinó el que es poden trobar a peu de carrer, i la veritat és que la gran majoria de gent s'ha sorprès de conexier la realitat que els he explicat. Allà ja diuen que sempre ha governat el PSOE i son bàsicament anti-PP i no tenen els sentiments antinacionalistes catalans que ven el partit d'en Camps, més aviat se'n mantenen al marge sense implicar-se gaire en el tema.

Que a Elx mai s'ha parlat català... sento discrepar, però havent-hi topònims en català i coses com el Misteri d'Elx... La gent que sap català o l'entén és més aviat una gran minoria. En tot el temps que hi he estat només he sentit parlar-lo a alguna gent gran i poquissims joves, i la gent que l'entén i no el parla té un grau de comprensió bastant baix. I no només és el que jo he vist, sinó que els propis ilicitans ho corroboren, a més hi ha gent que el vol parlar però els cercles socials són molt petits. Allà només he pogut parlar en català amb un colega que per cert és català i amb un home d'uns 60 anys.

invitat
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Titanium el Dv Nov 06, 2009 3:16 am

Xaviv escrigué:
Titanium. mira, la meva dona es mestra de catala, y cada volta es dona en mes llocs, crec que algo de catedra per comentar asumtes de aquestos tindra no?

Home, a aquestes alçades jo també la podria tindre una dona que sigui filòloga catalana i experta en assumptes geo-polítics...
Xaviv escrigué: fins i tot hi han ja linies en catala a Elx on mai s'he parlat el catala, ara no nomes ja es parla molt minimament si no que a mes a mes la gent ja ho anten tota. He contat moltes voltes que cuant jo era nen no hi habien linies en catala, nomes estaba l'asignatura, pero es que a mes a mes nomes es parlaba a alguns pobles de linterior de castello i valencia encara que tothom ho antenia. Ara no, ara a Valencia cuasi tothom parla catala.
Wikipedia escrigué:Siguiendo datos oficiales sobre el uso en el ámbito doméstico, por zonas dentro del territorio de predominio valencianohablante, el valenciano tiene un uso minoritario en el área metropolitana de Valencia

M'agradaria creure't... Crying or Very sad
Xaviv escrigué:
No es el catala l'idioma que hiha, es el catala i el castella, si fora nomes el catala no hi auria cap problema, cap, ara be ¿es bo o roin que hi hagi 2 idiomes, 3 amb l'occita? per a mi es molt bo, es envejable, per a tu es un problema i es el que no puc entendre.

Que hi hagin els que vulguin, però com a propi, oficial i majoritari, sembla que hauria (voldria) de ser el valencià...
Xaviv escrigué:
Si tu, Titanium, vas a viure a Zamora, per eixemple, no auras de apendre res perque ja tens la son de coneixer el seu idioma, si un de Zamora va a Catalunya deuria de no tindre cap problema perque ell ja sap un dels dos idiomes que tots els catalans coneixen, pero a a voltes en te.

No es problema meu que a aquest de Zamora no li hagin ensenyat una mica per sobre un dels altres idiomes del seu país...
Xaviv escrigué: A voltes resulta tambe i cal denuncia aixo que es un toca aus que no tolera que aqui sapigam dos idiomes, pero normalment desde l'independentisme el cualifiquen aixija sense que tinga oportunitat de donarse a coneixer, es una mena de "Intrus" si es quedaba a viure "Charnego" i ara son molts fills de aquestos que es deien charnegos els que fan aixo.

Jo si me'n anés a viure a algun lloc fora de la meva terra, assumiré amb totes les conseqüències que seré un intrús, que seré un de fora, però també se que amb el temps m'hi adaptaré, m'hi acostumaré, ho respectaré i faré el possible per fer-ho meu...

Salutacions.

Titanium
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv el Dv Nov 06, 2009 3:17 am

Benvolguts Companys.

TALLAFERRO.

Home, anticatalanisme mira, si pot ser que hi hagi, si el catalanisme se anten com una idea politica clar, jo mateixa seria anticatalaniste i suposu que tu antiespanyoliste, pero esque aixo no li pot molestar a ningu, donat conter que aqui els mateixos que amb una ma ens conviden desde Catalunya a fer els PPCC, cosa que encara que no compartexo politicament em plena de orgull, am latra ens trauen el dit i ens tallen l'aigua, que aqui fa falta, si has vaixat per el segura ho sabras, ens han pasat de les nostres institucions per a amenazar directament a ZP per que no hi haguera ni una sola constitucio en Valencia, cosa que jo estic dacort com ja he dit pero eixa es una manera molt lleja de forho... Llevors amb el nacionalisme catala la gent a Valencia no esta contenta. Pero com te dit pot ser que antinacionalisme catala hi hagi, el que no hi ha gens ni mica, es gent anticatalunya.

Estic dacort amb tu en que la gent de tant de veure els lios politics a Catalunya te una molt mala percepcio del que es Catalunya, de totes formes eixa pregunta es de "Pulitxer" si el que esta preguntante es per el teu sentiment tu li pots contestar tranquilament que ets un catala independentiste, i ningu es pot molestar per aixo, ningu et pot dir que sigues un provocador per aixo ho digues hon ho digues nano. Alla el PSOE te els mateixos regidors al ajuntament que al PP, pero el 1 de pico que falta el te EU, que es a VLC un grup que apoyara al PSPV a cambi de concejalies....

Em parles del catala a Elx i dius que es una minoria, si pero ara hi ha alguna cosa al menys en catala, i el que si que pasa es que la gent te antendra en catala. Que avans nomes tenien el que tu dius, el nom i les festes.

TITANIUM

Home no crec que siga millor que ningu per tindre una dona que siga mestra de catala, el comentari volia dir que esta ficada en el asumte que ens ocupa, supong que tu estaras en la teba vida privada be, i tant que si no ho dupte.

El post copiat que em fique de wikipedia, home es molt estricte dir aixo, jo casualment es pot dir que soc de l'area metropolitana de Valencia, una mica mes llunt tal volta, al meu poble tot-hom parla catala, a Valencia no, a valencia la llengua vehicular majoritaria es el Castella, pero amb la diferencia que, i aixo volia dir, ara parles en catala i te antenen be, inclus molts el parlen ja en soltura, pero el catala te precencia a Valencia capital practicament desde que el PP mana, avans nomes el coneixien per estudiar la llengua. Poc a poc cada volta el parla mes gent.

Mira jo vaij fer una volta un experiment, vaij parlar amb un noi que era independentista i vaij provar a parlarli en catala pero com si em costara fer-ho, es ha dir, com si estiguera aprenenlo. El noi, que era un daques que pensen, "Jo no parle castella que em parlen els castellans catala a mi" va fer una cosa curiosa, al veure que jo me esforçaba en parlar catala pero que patia, em va dir, "Tranquilo hablame castellano" es adir, ell anteposaba l'orgull i la defensiva a la llogica cordialitat que deu de haber avans que res. I cuan veia que no li feia falta estar a la defensiva va surtir la persona normal i la seva propia personalitat que es la de la majoria de la gent normal siga nacionalista o no, i es va crear l'ambient normal que hi habia de haber.

Com vas a ser un intrus fora de la teva terra home? Un abrasada a tots dos.

Xaviv
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 2 de 2 Previ  1, 2

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
Pots respondre a temes en aquest fòrum