Jordi Pujol "L'alternativa està entre la independència i l'esborrament de Catalunya"

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Jordi Pujol "L'alternativa està entre la independència i l'esborrament de Catalunya"

Missatge por Portalcat el Dc Mar 30, 2011 10:15 am

L'expresident del Govern, Jordi Pujol, ha dit que "durant quaranta o cinquanta anys he procurat convèncer els catalans que no creien en la possibilitat d’una Catalunya amb el reconeixement, la garantia i la capacitat de projecte que ens calen en el marc espanyol. Ara aquests arguments no els tinc". A l'inici de la conferència a l'auditori de l'idEC de la Universitat Pompeu Fabra, Pujol ha reconegut que "alguns dels meus plantejaments de sempre com a mínim s'han de revisar".

"Ara només tinc (d'argument) el de la molt gran dificultat d’assolir la independència. Molt gran. És veritat que han passat i passen coses al món que eren tan difícils com ho pugui ser la independència de Catalunya. També és veritat que, si la idea d’Espanya que ara preval es consolida, l’alternativa està entre la independència i el gradual esborrament de la catalanitat i de Catalunya", ha assenyalat.

En la seva disertació, que duia el títol 'Residuals o independents? O alguna altra solució?', ha manifestat que "després de molts anys de mirar de dissuadir els qui optaven per l’independentisme, ara em trobo que no tinc arguments per rebatre’ls. Llevat del de la seva difícil viabilitat i del seu risc intern".

Pujol ha assegurat que "si Espanya segueix en la seva línia de menysteniment polític i econòmic de Catalunya podria molt ben ser que la taca d’oli independentista s’anés estenent. Ja s’està estenent, probablement més sociològicament i mentalment que políticament, com a plaques tectòniques que es mouen. Les plaques tectòniques se solen moure lentament, però de vegades s’acceleren. A ulls vista. En tot cas ara ja hi ha un fet que fabrica independentistes, i a un ritme accelerat, que és un conglomerat de dignitat ferida i de sensació d’ofec econòmic futur no està escrit però la ferida és viva. Cada cop més viva".

Pujol ha afegit que "com a mínim en un punt sí que hem de ser si no independentistes almenys molt independents, ja des d’ara. Hem de treballar per al nostre enfortiment. Ens hem de concentrar a resistir. I a enfortir-nos. I a no deixar-nos enganyar".

http://politica.e-noticies.cat/pujol-diu-prou-51549.html
Portalcat
Admin

Nombre de missatges : 3515
Ubicació : Barçalona

http://portalcatala.forocatalan.com

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum