Telemadrid denuncia la persecució del castellà a Catalunya

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Telemadrid denuncia la persecució del castellà a Catalunya

Missatge por Portalcat el Dj Nov 05, 2009 10:27 pm

Telemadrid denuncia la persecució del castellà

La cadena es queixa que "los helados són 'gelats' i un zumo és un 'suc'"

Nos disponemos a pasar una semana de vacaciones en una localidad de la costa catalana". Amb aquest anunciat va presentar el servei d'informatius de Telemadrid un reportatge fet a Catalunya en el qual es pretenia demostrar els problemes que comporta la llengua catalana pel sector turístic. La periodista desplaçada explicava el desconcert que li havia provocat -i suposadament també a la resta de turistes- el fet que per 'alquilar un coche' hagués d'anar a un lloc amb un rètol on s'indiqués 'lloguer de cotxes', que un 'helado' fos 'un gelat', un 'zumo', un 'suc', i un 'bocadillo', un 'entrepà'.

La periodista va compartir la seva inquietud amb un turista que lamentava que estigués "todo en catalán", atès que "estamos en España". Per a assegurar-se dels problemes que causa el català entre els turistes, també interrogava a un home que lluïa una samarreta amb símbols d'Espanya, que criticava que "si vienen de Huelva o Cadiz, sí que tienen problamas, claro". La periodista també reconeix que va trigar la setmana sencera de vacances en descobrir que "fruita" es 'fruta', així com a desxifrar la senyal de trànsit que prohibeix aparcar als dos costats de la vorera. "Aunque no lo entendamos, seremos sancionados", denunciava.

Aquest reportatge de carrer venia precedit de la notícia on es recollia l'adhesió de la Mesa del Turisme, i on Telemadrid denunciava les "trabas, perjuicios y un grave daño a la imagen del turismo español". "En juego está el auténtico motor de la economia española", expressava la cadena pública madrilenya. "Por primera vez el sector se une contra algo que lleva tiempo sufriendo", afegia Telemadrid, amb el cant d'Els Segadors de fons. Els informatius recordaven igualment la polèmica d'Air Berlín, l'afer de Finques Nevot, o la "nueva policia lingüística en Mallorca" per a demostrar "un suma y sigue que hace del turismo español una sus principales víctimas".

http://comunicacio.e-noticies.cat/telemadrid-denuncia-la-persecucio-del-castella-18828.html#
Portalcat
Admin

Nombre de missatges : 3515
Ubicació : Barçalona

http://portalcatala.forocatalan.com

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Telemadrid denuncia la persecució del castellà a Catalunya

Missatge por Xaviv el Dj Nov 05, 2009 10:31 pm

Bevenvolgut Ayme.

Avans que res, volguera donarte les grasies per convidarme a aques foro de opinio. Deixam que em presente molt rapidament per que aixi la resta d'usuaris del foro em coneguen una mica. En Dic Xavi soc de Valencia encara que visc en l'actualitat a Castello. Y a mes a mes he treballar 2 anys a La Conca de barbera (Tarragona) soc votant en la actualitat del Partit Popular de Catalunya i a mes a mes pense que la prosperitat per a Catalunya pasa per la figura de la Montserrat Nebrera amb un pacte PP-CIU. No crec en la unio politica dels anomenats Paisos Catalans en canvi si la unio cultural, he viscut en Catalunya Valencia i les illes Balears i en els tres llocs surti al carrer per a mi es com surti a la porta de casa al poble on em vaij cria, per tant a ningun de aquets llocs he tingut sentiment de se un extrany i el mijor de tot es la gent dels anomenats paisos catalans.

Ara ve dit aso, Jo em sent Español, no crec que perque una nacio sigui gran i tingui moltes cultures les cultures marquin territoris, la cultura es una cosa y la politica un altra molt distinta, ¿Y quina es la representacio mes clara de tota cultura? en el nostre cas, la llengua, de la nostra llengua el catala, y dic el catala, anomenat valencia a Valencia, pero la mateixa llengua. Y la llengua es una cosa que esta siguent utilitsada politicament pel nacionalisme catala a Catalunya.

En primer joc pensa o fa creure el nasionalisme (CIU, PSC, EUV i ERC) que el Catala es nostre i el castella esta imposat, jo pense que no, jo pense que ha a les terres de llengua Catalana els ciutadans tenim tan de merit en la llengua castellana com els castellans, jo no soc castella. Despres crec em de fe nota que les terres que els seus ciutadans tenen mes d'una llengua no tenen cap problema, tenen una riquesa llinguistica que no se perque voldrien pedre. I una cosa mes, mireu... Catalunya es bilingue, volgam o no, jo personalment la meva llengua materna es el Catala (Valencia) y volguera haber pogut ana a l'escola en catala pero entonses a valencia el govern De Juan lerma (PSPV) no em va deixa, els meus pares es sentien frustrats jo nomes era un nen xicotet, a les hores es va inisiar un moviment ciutada a Valencia que am l'aplegada del injustament perseguit per el nacionalisme catala Eduardo zaplana va deixa que la llengua fos triada per els pares, nomes donare un dato per que es fasa la gent una idea de que va fe aques home per la cultura catalana, despres de la primera llejislatura el nacionalisme a Valencia va desapareixer.

Per tot aso crec que els pares de un nen que parle a Catalunya en castella deuen de tindre dret a poderlo escolaritzar en castella tame, i aquesta mesura la demane per a Catalunya Balears i tambe per a Valencia que no es pot fe encara que no es diu, i es cert que el que es plenen la boca demanant el "Bilinguismo" no denuncien aquet fet a valencia, on si que es pot escolaritzar al nen en Castella pero es força complicat.

I miren, jo normalment separe la politica de lo personal, i dic normalment i no sempre per el tema dels rotuls a Catalunya. Si un Mosso d'escuadra agafa una persona amb un gram de Cocaina la sancio es de 300 euros, si una persona rotula la seva empresa en un idioma que no siga en catala, 600 euros, ¿Es el doble de greu rotula en castella que du cocaina? ¿No es aso fe politica contra els castellanoparlants? ¿Esque denunsia a gent per rotula en castella es de se mes nacionalista o mes independentista? Jo tinc amics independentistes que estan en contra de aquesta llei tant sectaria.

Pel que fa al reportaje de Telemadrid... Home he de di que i tant que una persona si vol fica els rotuls en catala pot, qui tinga tan poc de criteri de no compra en un establiment per el rotul i no per la calitat des seus productes dons pena em dona no. Pero mireu, a Valencia el turisme de la resta d'España va molt Be perque es ta fet de cara a que tot el mon ho antenga, i una persona de salamanca no va a sabe Catala.

Jo he proposat mesures per fomenta el Catala, ioxo si que es el que deuriem de fe tots.

- Que amb el TDT totes les canals que emiteixen en catala pogueren emiti a tota España.
- Que a cada capital de provincia de España hi hagues com es volia fe a Madrid una escola on els nens poguesin se escolaritzats en cuansevol idioma dels oficials de España (Catala Galleg i Euskera)
- Que a les universitats de españa es dones cuansevolñ idioma oficial com optatiu. Nomes donare un dato mireu, a Alemanya Catala es pot dona a 19 estats aqui a España nomes a 4, em sembla una tonteria.
- Que la consegeria de cultura catalana subvensioni el 30% dels rotuls i publicitat que es fasa en Catala, aso es podia fe a Catalunya ja es fa a Valencia, en conte de persegui a qui rotulaen castella fentlo odia aixi la nostra llengua, se li anima a gasta el catala i cregueume, surt molt millor.

Be, dons moltes gracies per la vostra atencio, la L'Ayme dirli que em ficare mes voltes a aquet foro, estic segu de que podrem entendres en moltisims punts. Un abraçada.

Xaviv
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Portalcat el Dj Nov 05, 2009 10:32 pm

hola Xaviv

crec que dius coses molt interesants i t'agraeixo estiguis interessat amb la cultura catalana

personalment considero que aplicar la normalització llingüistica desprès d'un intent d'etnocidi es prou justificat

hi ha països que si no saps l'iioma et foten fora del pais... i aqui Catalunya volem que la gent que vingui de fora aprengui el català, treballi per Catalunya i contribueixi a la cultura que l'ha rebut...

S'ha de rotular en català pq estem a Catalunya... i perque cuan sorti al carrer pugui dir si estic a Catalunya.

però sobretot volem el coi d'independencia, pero ja... només amb un Estat Català asolirem la plenitud com a nació.
Portalcat
Admin

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Portalcat el Dj Nov 05, 2009 10:32 pm

i aqui us paso una opinió que he trobat sobre aquesta noticia bonísima....

“Esto es una panaderia… y sin embargo pone: Forn de pa” ????
25/10/2008

Aquest mail ‘ha arribat aquest matí. És sobre una noticia d’abans del estiu, per un reportatge emés per Telemadrid. Desde el sarcasme, crec que deixa clares unes quantes coses….

En esta noticia de Telemadrid se quejan de que si te vas de vacaciones a la costa catalana, los restaurantes se llaman ‘El racó del Bon Menjar’ y los helados se llaman ‘gelats’ y los zumos se llaman ’sucs’, y se quejan de que esto sea así, y de que se indique así. ¡Qué fuerte, qué fuerte! Así que ‘gelats’… ¡qué barbaridad!

¡¡En catalán helados no se dice ‘helados’, se dice ‘gelats’!!
¡¡Dios, qué fuerteeeee… qué atropello, qué indignación!!

¿¿Pero cómo puede ser que en otro idioma no digan ‘helados’ igual que se dice en español?? (menudo descubrimiento que acaban de hacer estos ‘periodistas’ de TeleEspe,¿eh?).Y encima la culpa de que se diga ‘gelats’ la tiene el gobierno catalán…que es el que está obligando a los catalanes a decir ‘gelat’ y ‘entrepà de formatge’, pero qué fuerte!!!

Lo mejor de todo es el enfoque de la noticia: SE QUEJAN DE QUE AL ESTAR EN CATALÁN, LOS TURISTAS NO LO ENTIENDEN.Y luego nos recuerdan que el turismo es muy importante para la economía española, para que pensemos que por culpa del catalán y el vasco toda España nos vamos a arruinar… (Por cierto, no viene a cuento, pero ¿Sabéis que entre los mejores restaurantes del mundo, todos los españoles que hay son catalanes o vascos?).

Vaya, vaya… así que en Telemadrid se quejan de que los guiris no entienden los letretitos de los bares. Pero es que como todos sabemos, los ingleses y alemanes que vienen a emborracharse en las playas españolas tienen todos un doctorado en filología hispánica y si estuviera en español lo entenderían… además de que un restaurante no se ve claramente que es un restaurante, y un puesto de helados tampoco se ve claramente que es un puesto de helados… NO… no se ve. Es necesario que lo ponga un cartel, y además en español.

Yo es que vamos, cuando me enteré de que en la esquina de mi casa había un bar fue porque había un letrero que ponía ‘bar’, ya que lógicamente, cuando vi el bar como tal no me di cuenta de que era un bar…¿Qué debía de ser aquello tan raro con mesas y sillas y una barra y una terraza donde un señor servía cervezas y cafés?
¿Sería un puticlub al aire libre? ¿O una correduría de seguros? Hummm…¿Un bufete de abogados? ¿O quizás una obra de Gaudí en plan tirao? No, espera…
¿Y si era una tienda del Barça? ¡O una sede de Esquerra Republicana de Catalunya! ¡Ahí, en medio de la calle, que la ven los niños!

No… señores… ese sitio donde un camarero servía tapas y bebidas…¡¡era un bar!! ¡¡¡Quéeeee!!! ¿¿Un bar?? ¡¡Pues que pongan el letrero con la palabra BAR bien grande (y en español), que soy de Madrid y no me enteroooo!!

Volviendo al ejemplo del ‘entrepà de formatge’ (bocadillo de queso). No es por nada pero un francés y un italiano entienden perfectamente la palabra ‘formatge’, porque en su idioma se dice igual. Lo que dudo que entiendan es ‘queso’.¿Es que Cataluña o Mallorca no tienen turistas franceses o italianos? Curiosamente, en italiano ‘helado’ se dice ‘gelato’ (muy parecido a ‘gelat’) y yo creo que es mucho más internacional escribirlo con G que con H (incluso en Japón existe la palabra GELATO!!), ya que todo el mundo conoce el famosísimo ‘gelato’ italiano (menos en Madrid… allí por lo visto sólo comen membrillo).

Otra de las quejas de la noticia es que tardaron ‘una semana’ en enterarse de que en un sitio donde ponía ‘FRUITA’ vendían fruta.¡Uffff! ¡30 años de vida y 5 cursando una carrera para descifrar este increíble jeroglifico… FRUITA = FRUTA!

Estos de Telemadrid… les cuesta, les cuesta… Pero de nuevo lo más curioso… Insisten en que los extranjeros no lo entienden…¿Ah, no? ¡¡Pero si en inglés fruta es FRUIT !!,¡¡FRUIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIT!! (Señores de Telemadrid: ¿notan ustedes el asombroso parecido con la palabra catalana FRUIIIIIITA? Está en la letrita ‘i’, por si su gran conocimiento de idiomas no les permite percatarse de ello).

Una cosa que muy poca gente sabe, y que no interesa que se sepa, es que el español es una lengua rara entre todas las románicas porque el vocabulario se derivó de una forma muy diferente… por ejemplo: ventana se dice finestra en catalán, fênetre en francés, fenestra en italiano…. el español es el único en que derivó ‘ventana’. Lo mismo pasa con ‘dirección’, en todas las lenguas románicas existen dos palabras: una para referirse a la dirección en que algo se mueve (direcció, direction….) y otra para la dirección donde está algo, como una casa o una dirección de e-mail (adreça, addresse, indirizzo)… El español es la única en que sólo derivó dirección. Y lo curioso es que gracias a que muchas palabras pasaron del francés al inglés (liberty, transport, table), en inglés también existen dos palabras: ‘direction’ y ‘addresse’ (¡qué curioso! ¡se parece al catalán adreça y se pronuncia casi igual!).

El catalán es una puerta directa para comprender el francés, e indirecta para comprener mejor el inglés… y viceversa. Otro ejemplo: mesa… en catalán taula, en francés table… y en inglés también ‘table’. Y otro: aceite… en catalán OLI, en italiano OLIO, en francés HUILE y en inglés OIL.

Pero claro, los de Telemadrid se quejarán si van a un bar en Barcelona y en las aceiteras pone OLI (en catalán) y no ACEITE, porque dirán que es que OLI los extranjeros no lo entienden, pero aceite sí que lo entieden (claro, claro…).Lo curioso es que en las aceiteras normalmente no pone NADA, porque todo el mundo sabe distinguir el aceite del vinagre (supongo que en Madrid también…).

¡Ay, qué lengua tan difícil el catalán! ¡Que no se entiendeeee!.Volviendo a la noticia…

Es curioso que no se quejen de que en los autobuses tampoco ponga ‘autobús’, sino ‘Transports Metropolitans de Barcelona’… porque claro, para saber que eso es un autobús, hace falta que lleve un cartel bien grande que ponga ‘AUTOBÚS’ (en español), que si no, los madrileños no lo entienden y se piensan que es un coche de bomberos… igual que una heladería, que si no pone bien grande ‘HELADOS’ se piensan que lo que están vendiendo son cacas de perro de colorines. ¿Y ya les han pedido a los del McDonald’s que pongan un letrero donde diga ‘Hamburguesería’ (en español)? A ver si un madrileño se va a pensar que es una tienda de algo de Madonna…

Por cierto… en Cataluña y Mallorca muchos McDonald’s tienen los menús en catalán… queja que también leí en otra noticia. ¡Ay, qué dilema!

¿Cómo se dirá BigMac en catalán? ¿Y Coca-Cola? ¿Y McFlurry? ¿Y McNuggets?¿Y patatas?. ‘¡¡Jo, tía, yo es cuando me la voy al McDonald’s en Barcelona está el menú en catalán y la digo, que no me la entiendo!!’ (Nota: patatas se dice patates, apuntáoslo que no se os olvide, no sea que luego no lo vayáis a entender).

Por lo visto llevan un par de años con este tipo de noticias dando a entender que moverse por Cataluña es imposible porque no se entera uno de nada… y también difundiendo la idea de que ‘te multan si pones el letrero en castellano’, cuando la realidad es que los comercios pueden poner todas las lenguas que quieran, sólo se les pide que también haya información disponible en catalán.

Alguno no estará de acuerdo en que se obligue a poner la información como mínimo en catalán (o el idioma que sea), ya que lo que debe primar es la libertad, si sólo quieren ponerlo en chino, pues en chino… Pero ése es otro tema, y curiosamente, nunca lo han tratado en Telemadrid ni en ningún otro sitio. Ellos (y la Cope y muchos otros medios) sólo han tratado esta gran mentira: ‘Te multan por rotular en castellano’. Es decir: Está prohibido usar el castellano.

¿Cómo te van a multar por escribir algo en castellano? ¿Alguien se lo cree? Sí: los tontos. De todas formas, si un restaurante decide llamarse ‘El racó del Bon Menjar’ y no ‘Mesón Pepe’ será porque quiere, ¿no? Pero claro, en Telemadrid se quejan de que con ese nombre los turistas no entienden que ahí lo que se vende es comida (’menjar’). Es curioso, porque la mitad de veces en mi vida que he comido en un bar o restaurante (en España, en Italia, en Japón, en Francia…), jamás me fijé cómo se llamaba… ¡Simplemente vi que era un restaurante y entré! Pero, no, los telemadriles quieren que se lo pongan ahí bien clarito en su idioma, así en plan Homer Simpson.

‘ATENCIÓN: AQUÍ, COMIDA, PA JALAR, ¡ÑAM ÑAM!’ Por cierto, yo tengo una queja respecto a los bares de Madrid:

He ido muchas veces, y me encanta ir a comer al MUSEO DEL JAMÓN. A pesar de su nombre, no es un museo, es un bar-restaurante… Yo supongo que los madrileños, listos y cultos como son con sus musicales y sus museos y su Real Academia y esas cosas, saben reconocer que un bar-restaurante es un bar-restaurante y no el Museo del Prado, por mucho que se llame ‘museo’ (de la misma manera que sabrán que una heladería es una heladería aunque lo ponga en catalán, ¿o es que el sentido común se lo dejan en casa?).

La cuestión es que en este Museo del Jamón, al igual que en algunos bares de Madrid, vendían una cosa que ponían ahí en un letrero, y que yo nunca logré entender lo que era. Ellos se quejan del ‘entrepà de formatge’ en un bar de pueblo catalán, porque no se entiende. Pues yo me quejo de otra cosa que tampoco entiendo, no en un bar de pueblo, sino por todo el centro de la capital española. La cosa que nunca logré entender en Madrid, por no estar rotulada en cristiano fue:

‘PANTUMACA’

¿¿¡¡ QUÉ COÑO ES PANTUMACA !!??¿¿ES UNA PALABRA DEL DIALECTO MADRILEÑO?? ¡¡¡¡ QUE ROTULEN EN ESPAÑOL, POR FAVOR !!!!

http://cat.bloctum.com/amuntiavall/2008/10/25/esto-es-una-panaderia-y-sin-embargo-pone-forn-de-pa/#comments
Portalcat
Admin

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv el Dj Nov 05, 2009 10:33 pm

Benvolgut Ayme.

Jo no es que tinga interes en la cultura catalana, que estic i tant que si, he naiscut envoltat a la cultura catalana i la sent com tu. Home despres esta clar que si que si una persona esta a Alacant tindra mes influencia de altres cultures que l'envolten i si esta al pirineu dons unes altres.

Mira la gent que aplega a cuansevol punt entre El Pilar de la Oradada i Port Bou i se enfada perque veu rotuls en catala, el sentit comu em diu que de 2 problemes.

Pero clar esque ahi ara ve el punt de discordia llejitim i tant que si entre n osaltres dos. Catalunya es una nacio? tu dius que si i em sembla be, pero jo dic que no. Pero es mes esque la constitucio diu que no i la constitucio la va fe entre altres CIU i la va vota tota España, tambe els catalans. I a la constitucio diu que a tota españa ´l'idioma oficial es el Castella i a Catalunya vValencia i Balears tambe es el Catala. Pero ve, aso nomes son lleis que donen drets, un dret que jo crec que te la gen t a Catalunya es a pode gasta el castella com a llengua vehicula.

Catalunya es bilingue, la realitat es eixa, es bilingue, per tant que a Catalunya tingui rotuls en castella, angles, frnces, italia.... No la fa menys Catalunya. Esque a tota Europa no hiha ninguna llei com aquesta, jo mateis al l'any 98 vaij entra a Salamanca a un Pub que estaba en Catala el rotul, ningu el va sansiona ningu el li va fe pintades de "Facha" i cada nit es planava ¿Que raro no? dons amb la mentalitat que tenim a Catalunya si pot pareixer raro, pero cuant el que busques en un local es que done un von servei aixo t'importa molt poc.

Mira, jo tindre amics com a 6 o 7 que son votants de ERC i CIU a mes a mes d'algun partit raro tambe independentista i estan d'acort en que el Catala sinpose a les aules i al carrer,. Donat conte de que encara que no estic dacort en equestos punts puc entendre que un independentista vuyga aquesta politica i si el parlament diu que va a se aixi dons lluitare per cambiaro pero antenc que una majoria llejisle. Ara ve aquestos amics meus, NO estan a favor de que es sansione a que gasta el castella, no estan a favor de que es perseguisca el castella i no es perque la llei done drest a gasta el castella que el dona, es perque no son mes independentistes per sansiona el castella, un d'ells em ficaba un eixemple. Torquemada no era mes catolic per crema a qui no era catolic. Franco a mes a mes d'un dictador no era mes español per persegui el catala. ¿Voleu ser com equestos indeseables? em pareix una locura benvolgut Ayme.

Ve aixi es tot, un abrasada.

Xaviv
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Portalcat el Dj Nov 05, 2009 10:34 pm

bueno, pero ja em fet un primer pas d'enteniment

Estem d'acord que el castellà NO es perseguiex a Catalunya... o sigui que primera mentida de telemadrid que es a lo que ens portaba el post...

o sigui a Catalunya no es perseguiex el castellà en cap aspecte, ni els catalans perseguim pels carrers als castellans ni els fem boicot ni res...

sencillament normalitzem el català... a ón? a les institucions que paguem tots el catalans...

i lo dels retols..? si estan a la via pública han de estar en català... perque? perque aixi ho hem decidit el conjunt dels catalans.

jo no li veig cap problema, tret de 4 afins al PP que com sempre busquen motius per ferir a Catalunya i les seves lleis de normalització llingüistica...

a més tampoc sembla masa correcte que no diguin res de que als cinemes no hi hagi cartellera catalana pràcticament o que l'etiquetatge de productes sigui en castellà, coi que ens deixin algo en català... encara que sigui els retols del carrer per fernos creure que estem en una Catalunya catalana, cuan en realitat es que de mica en mica estan etnocidan las nostre cultura...
Portalcat
Admin

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv el Dj Nov 05, 2009 10:35 pm

Benvolgut Ayme.

Estic en contra del contingut del reportaje de telemadrid al que fas alusio, al menys el que tu fiques aqui, tampoc crec que el problema de la llengua a Catalunya l'agen creat els ciudadans, l'an creat els politics de ERC per busca aixi la manera de fer creure als ciutadans que ells lluiten per el catala. Es a di primer cree un problema y despres defenc a qui mes crec que em votara i mes parega que va en la meua ideoligia. Com si un votant del PPC no fos catala i no volguera a Catalunya.

Tambe estic dacort i sembla que tu tambe estaras en que Telemadrid te molta afinitat al PP, pero tanta com TV3 al tripartit e.

Ara ve, jo si crec que el castella esta perseguit a Catalunya, pero nomes per els rotuls, si no fos per aixo.... A lo millor la resta nomes son politiques que fomenten el catala, i donat conte que deixe de vanda el asumpte de l'educacio imposada en catala e, crec que se donar de si.

Pero mira com es fa el tema dels rotuls. Primer van un grup de independentistes, entre ells els que es dediquen a crema o pintar seus del PP i van tenda per tenda pasejant com si foren inspectors, segon veuen a una petita tenda de Barcelona un paper escrit a ma on fica "TENEMOS ENSALADAS Y PLATOS COCINADOS PARA LLEVAR" tercer truquen a l'oficina de proteccio llinguistica de Catalunya per denunciaro, cuart va un inspector i sansionen al autonom amb 600 euros, despres perla nit van aquest grup de nois i li fan pintades de FACHA a la tenda. ¿Aso no es perseguir?

Ara que pasa? si denuncies aquestes politiques sectaries, apleguen els del tripartit i et tachen de "Catalanofobia" ¿Algu em pot explicar perque?

Tampoc antenc perque anava a voler el PP ferir a Catalunya, el dia que jo pense que aixo es va a produi deixare de vota al PP i de apoyarlo, dins del PP m'agraden mes les politiques de la Montserrat Nebrera que les de l'Alicia Sanchez Camacho, pero no veij res de voluntad de ferir, mes enllade l'interes que puga teni el tripartit i ZP de que pensen aixo a Catalunya la gent que no vota a ningu que cada volta son mes.

Si es per el financament jo tambe crec que a Catalunya li toca un financament millor del que te i mes just, pero a Valencia tambe que li han donat la cuarta part que a catalunya, si tu creus en els Paisos catalans deuiries de estar dacort amb mi en aquet punt, ¿que fem? ¿Parlem ara de ferir a valkencia? ¿de valencianofobia?

Estic dacort amb tu pel que fa al cinema, i pelque fa al etiquetat del productes, si el gobern tripartir en contes de prihibir el castella es centrara en fomenta el catala tal volta avancariem en aquetr especte. Perque a Valencia el "Terrible PP" a fet mes pel catala en tot aixo que a tu et preocupa.

Aixo es tot nen. una abrasada.

Xaviv
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Portalcat el Dj Nov 05, 2009 10:36 pm

Telemadrid: Catalanòfils, enamorats per Catalunya.
El vídeo que va sortir a Telemadrid és novament un senyal. Ganes d’enemistar, de tirar llenya al foc. D’encendre la sang dels castellans i la dels catalans.
Jo no tinc ganes de rebaixar-me al mateix nivell. Sé que hi ha castellans que són amorosos, amistosos, i que volen la pau i que estimen Catalunya de debò, la gent, la llengua i la cultura catalanes. Però on són?
Malauradament no són pas els que més es fan sentir.
El que abunda envers els catalans a Espanya no és amor. No són clubs de catalanofòbils, gent interessada en aprendre la nostra llengua.
Hi ha alemanys, danesos, holandesos, americans i gent de molts altres països que s’interessen per la llengua i la cultura catalanes. Aquesta gent no tenen cap mena de vincle amb Catalunya. Ni novio ni res. Tot i així aprenen la llengua catalana, venen a Catalunya i s’interessen en en els rituals i les celebracions catalanes.
Es curiós aquest fenòmen.
D’espanyols, en canvi, res, mai he sentit d’un espanyol que s’interesses per la cultura catalana, que estimés Catalunya, estudiés la llengua catalana sense tenir-hi cap lligam. MAI.
Tot el contrari. La única forma d'espanyols que s'associen i s’interessen per Catalunya sense tenir-hi cap vincle ho fan precisament per la raó contraria. Només hi ha ANTI-CATALANISME!
No és per amor a Catalunya sinó per odi!
No fan pas programes a Telemadrid sobre lo maco que és Catalunya. Amb la seva única cultura, el caràcter dels catalans i la seva preciosa llengua.
Nois, FOTEM EL CAMP D’ESPANYA!
L’independentisme ridicul? El que és ridícul és el síndrome d’Estocolm que tenen molts catalans.
Alliberem-nos ja collons.
Ells mateixos ens estan dient a crits que ENS ODIEN, QUE NO ENS PODEN SOPORTAR.
A què esperem?
Visca Catalunya lliure.
Portalcat
Admin

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv el Dj Nov 05, 2009 10:37 pm

Benvolgut Ayme.

A vore esque no se com comencar, a mi cada volta que algu gasta Catalunya per ferir a mi en fa fastic, esque en fa fastic perque he viscut 3 anys a la conca de Barbera i se que la gent ha Catalunya es com a cuansevol altra vanda d'Espanya si no millor encara.

Ara ve, jo a l'Ayme ya li vaij dir que consideru Catalunya Valencia i Balears terres germanes pel que fa a la cultura, i jo que he viscut a les tres terres i soc valencia de llengua materna catalana crec que estic molt autoritzar a dir-ho. Per tant crec que la gent de aquestos llocs som igual, i si som igual perque els Valencians i Balears tenim millor "Fama" a la resta de Espanya que els Catalans? ¿Sera perque tenim sindrome d'Estocolm com diu l'Ayme? Yo diria que el que tenim es una clase politica mes bona que la catalana. Fem practicament el mateix dun altra manera, en contes de denunsia a que ni gasta la nostra llengua, donem diniers a qui la gasta. y dona grans resultats. Clar que nosaltres no tenim al govern partits que es fa falta crea confrontacio per a crea odi.

A la gent Valenciana tambe li crida l'atencio que el govern catala ens talle l,aigua que feia falta per no arranca els cultius a Alacant i Valencia, per eixemple.

Dit tot aço, encara no me ha explicat ningu Ayme com puc estar jo en contra de l,estatut, en contra de que es sancione a qui rotula en castella, en contra de la teva idiologia en general, sense que me acusis de Catalanofobic. Crec que has de fer-ho, si no pot pareixer que en contes de explica les teves politiques et dediques a demonitsa a l'adversari. Y pel que se de tu, no crec que siga aixi.

Una abrasada.

Xaviv
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Portalcat el Dj Nov 05, 2009 10:39 pm

La Generalitat no multa a nadie por rotular en castellano

NACHO CORREDOR/BARCELONA

Jordi Vilajoana, vicepresidente segundo del Congreso y ex conseller de Cultura de Catalunya, lo explica para El Plural: “El tema de la multa no viene porque esté rotulado en castellano, porque se puede rotular en todas las lenguas que se desee, sino porque la ley establece que también debe estar rotulado en catalán”, que no es lo mismo.
Noticias relacionadas"El castellano no está perseguido en Cataluña" El propio Rajoy ya declaró en su día que esta ley, aprobada cuando Aznar necesitaba el apoyo de CIU en el Congreso, “se debe cumplir y acatarla, guste o no”. “Los ciudadanos tenemos dos lenguas oficiales, la ley dice que se puede rotular como quiera, pero además tiene que estar en catalán para que todo ciudadano entienda qué es lo que se anuncia en los carteles”, añade Vilajoana. Dolors Nadal, candidata del PP en Barcelona, a diferencia de otros políticos de su partido, también ha reconocido durante esta campaña que “el castellano no está perseguido en Cataluña.

Los chinos también cumplen la ley
El PP se pregunta en muchas ocasiones si también se multa a establecimientos regentados por ciudadanos chinos. Vilajoana, explica que “en la calle Trafalgar de Barcelona hay una serie de tiendas donde hay una gran presencia de ciudadanos de origen chino. Las tiendas están rotuladas en chino y también en catalán, y si quieren también en castellano porque los ciudadanos tienen derecho a saber qué es lo que se anuncia en los carteles”.

Simpatizante del PP
Mariano Rajoy puso el lunes el ejemplo de Fincas Nevot, como muestra de que en Cataluña se multaba por rotular en castellano, algo que es falso. El propietario del negocio, que es simpatizante del PP, lo tuvo 4 meses desde que se hizo una Inspección y se constató que el rótulo de su tienda no estaba al menos en catalán, para cumplir la normativa, hasta que se le multó. No obstante, por ejemplo en 2006, se detectaron 954 establecimientos que incumplían la normativa, y sólo se sancionaron a 65 de estos, ya que la Generalitat contempla la sanción “como hecho excepcional y siempre en última instancia”, dando una prórroga de adaptación de 2 meses.

Pendiente de resolución
No obstante, el caso que expuso Rajoy no está todavía cerrado, pues todavía se encuentra pendiente la resolución de un recurso presentado por su propietario al que se le impuso también una sanción por no disponer de hojas de reclamación. Asimismo, una nota de la Generalitat recuerda que el pasado 13 de febrero se firmó un acuerdo con las principales organizaciones empresariales y asociaciones de comerciantes de Cataluña en el que uno de los ejes básicos era fomentar la normalización lingüística.

Modelo integrador
Desde el PSC se insiste en el que el modelo catalán es un “modelo integrador que rechaza la segregación lingüística en función de la lengua madre”, en referencia a la propuesta de Rajoy de separar a los niños según la lengua en la que hablen. Y añaden que “respecto a la rotulación, hay que destacar que no se penaliza por rotular en castellano, sino por no hacerlo en catalán, que es muy diferente, ya que es una lengua que tenemos que proteger como parte de nuestro patrimonio”.
Portalcat
Admin

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv el Dj Nov 05, 2009 10:40 pm

Dons nano jo he tengut denuncies de eixes a les meves mans. Dius que el Propietari de Ficas Nebot es simpatitzant del PP (Un intolerant al qui se aura de perseguir com al Boadella supong) y dic jo ¿El Nacho Corredor eixe de qui es simpatitzant?

Despres esta el que fica els cartellas en castella y catala i li diuen per vaij manega... "Ja li vindria ve ficar el rotul en catala nomes" en plan mafios.

Jo ja se que les denuncies son en concepte de no rotula catala, no per rotula catala, pero clar com a Catalunya la politica llinguistica la duen "Huligans" dons s'acaba perseguint el castella, en aquet consepte.

Es denuncia, si Ayme, al qui gasta el castella per tant es perseguis a qui fa us del castella, y mentre aquet consepte no cambie la politica llinguistica catalana sera inquisidora.

Xaviv
Invitat

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por TallaFerro el Dv Nov 06, 2009 1:12 am

El castellà sempre ha sigut imposat a catalunya invaïnt les nostres institucions. Ara que per fi podem recuperar una mica de dignitat va i tornen a carregar. Que els donguin pel sac. Passo de rotllos espanyolistes, aquestes són terres catalanes, i a tots els països sobirans ningú els ha de dir en quina llengua han de fer les coses, sinó que son aquests els que escullen la seva llengua i la gent s'hi ha d'adaptar. Encara no som sobirants de les nostres terres, però espero que arribi aviat, ja n'estic fins els collons de tant espanyolista caspós.

TallaFerro

Nombre de missatges : 156

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum