Aqui teniu un nou tema lingüistic.

Publicar un tema nou   Respondre al tema

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Aqui teniu un nou tema lingüistic.

Missatge por Xaviv el Dv Oct 01, 2010 4:07 pm

Benvolguts companys.

http://www.youtube.com/watch?v=qqDRFIzmnFg&feature=related

Aso pense jo que pasa a Catalunya, hi ho diu un que esta lliure de sospita catalanista, ara cal dir si s'esta dacort amb aquesta politica o no.

Una abraçada.

Xaviv

Nombre de missatges : 109

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Aqui teniu un nou tema lingüistic.

Missatge por Portalcat el Dv Oct 01, 2010 5:31 pm

Discriminar és arraconar... i el castellà no s'ha arraconat mai... ni aquí Catalunya ni en lloc...

Ara... quan les lleis espanyoles permeten que un immigrant que porta vivint de Catalunya 30 anys i l'hi demanes un tallat i no sap que vols... aquí s'està arraconant la llengua catalana...

La prova es que tots els catalans sabem el castellà en cambi els castellans discriminen i arraconen la nostre llengua sens dubte a tota Espanya però també aquí Catalunya no parlant-lo ni entenent-lo...

Amb aixo que anomenem Espanya els catalans hem perdut molt

Portalcat
Admin

Nombre de missatges : 3502
Ubicació : Barçalona

http://portalcatala.forocatalan.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv el Ds Oct 02, 2010 12:42 am

Benvolgut Ayme.

Ser arraconat no es el mateix que ser discrimitat. Ser arraconat es molt mes greu. Arraconat va ser el catala al franquisme, un home dintre de molts altres, pero concretament aquet, va a plantar cara amb la satira i amb l'humor als feixistes que atacaben al catala, i tot ho va fer quan calia fer-ho, quan estaba Franco viu, va ser empresonat a l'espera d'un jui de guerra, quasi res... Saps qui era? Albert Boadella.

Avui Albert Boadella ha de fer el mateix contra els que a leshores estaben amagats, contra el govern catala, es posible dons, que estiga fent alguna cosa pareguda amb el espanyol el govern catala?

Ficat aquet eixemple, arraconat estaba el catala amb Franco, el castella esta discriminat, no em sembla que siga el mateix.

Una abraçada.

Xaviv

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por TallaFerro el Dt Oct 05, 2010 12:16 am

El que passa és que el castellà no hauria de tenir cap estatus dins de Catalunya, és una llengua que ens han imposat amb sang i colonitzacions (els españols diuen la mentida que van venir a 'levantar Cataluña'). Les llengües del Principat són el Català i l'Occità, si no són capaços d'acceptar-ho i sometre's a aquesta realitat que se'n vagin, no fan altra cosa que parasitar el nostre país. Segur que els espanyols no van a altres països d'europa colonitzant i imposant la seva llengua com ho han fet als PPCC, però clar, per dret de conquesta es pensen que s'hi val tot. Així de senzill.

TallaFerro

Nombre de missatges : 156

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv el Dt Oct 05, 2010 5:03 pm

Benvolgut Talleferro.

Hem parlat moltes voltes aquest asumpte i em queda clara ja fa temps la teva postura, que en gran mesura recolçe, pero en aquest punts no, aixi que no cal tornar a expresarte la meva. Jo moltes voltes he pensat que certs nuclis independentistes pensen o tenen la percepcio de que Catalunya es una mena de "Basallo" de Madrid, per aquet motiu em sembla que una solucio per a que s'hadonaren de que no es aixi, seria com va proposar una volta Ayme aqui, que Barcelona fora la capital d'Espanya, a mi m'agradaria, pero reconec que aquesta tasca si que es gaira be de ciencia ficcio.

Catalunya seria Basalla de Madrid si les seves decisions pesaren manys que les de madrid pero esque no es aixi, mes aviat al contrari, per nombre de ciudadans i diputats es Madrid qui qui pesa menys que Catalunya. En tot cas seria el conjunt d'Espanya, i tampoc, ja que avui per a vui la administracio de l'estat te competencies d'un 20% com a molt a Catalunya. I te moltes que no em sembla bo que tinga, i no te moltes que em sembla que deuria de tindre, com un concert economin just. I si em permets un atrevit analisi sociologic, em sembla que si la capital d'espanya fos Barcelona, el nacionalisme/independentiste creixeria a Madrid.

Dic aso per que em sembla que tu tens aquesta idea de que s'ha estat invait, i et done la meva paraula de quue per molt que busque a l'historia no vaij aquesta invasio per cap joc, el que veij son guerres civils, revolucions, i unions pacifiques. Res mes. Home, tampoc et dic jo que siga el que diu el famos video de C,s que vaij penjar aqui al portal, conec prou be a la clase politica com per a saver quina mena d'exageracions es fan de simples detalls.

La plaça de bous mes antiga d'espanya esta a Olot, la llengua espanyola, un hibrit del catala i el castella tambe es catalana, en un tall de llibertats incleible Catalunya s'ha desfet d'una festa que te les seves arrels a la meteixa Catalunya, nomes perque es fa a tota Espanya, nomes perque es parla a tota espanya tambe voleu desferçe del espanyol, em sembla que es un pas enrere.

Una abraçada.

Xaviv

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por TallaFerro el Dc Oct 06, 2010 2:29 am

Apreciat Xaviv

Tens raó, ja hem parlat molt sobre el tema de la llengua.

Sobre la capitalitat de Barcelona... mai, mai, mai votaria perquè fóra la capital d'Espanya, mai. Una ciutat només pot ésser capital d'un país, i Barcelona ja és capital, però de Catalunya, el meu país. Amb això en tinc prou, no vull que a Barcelona es prenguin decisions que marquin el futur de castella, andalusia, etc. no són la meva terra. No vull tenir políticament res a veure amb aquests temes amb espanyols, mai més, i amb els francesos tampoc. Ja sé que això que comentem és utòpic, però si barcelona fóra capital d'espanya ja estaria completament espanyolitzada i llevada de la seva llengua i cultura, en pots estar segur.

Dic aso per que em sembla que tu tens aquesta idea de que s'ha estat invait, i et done la meva paraula de quue per molt que busque a l'historia no vaij aquesta invasio per cap joc, el que veij son guerres civils, revolucions, i unions pacifiques. Res mes. Home, tampoc et dic jo que siga el que diu el famos video de C,s que vaij penjar aqui al portal, conec prou be a la clase politica com per a saver quina mena d'exageracions es fan de simples detalls.

Però diguem una cosa, quan neix espanya? Espanya o 'Les espanyes' o el 'Regne d'Espanya' sempre ha sigut una cosa, les possessions de Castella, per tant espanya = castella, els catalans mai hi hem pintat res aquí. Perquè Catalunya està dividida entre l'estat espanyol i el francès? No ens han envaït mai? No han venut la nostra terra? No van envaïr la nostra capital el 1714 i van implantar el Decret de Nova Planta? Quants catalans han mort a mans d'Espanya? L'exèrcit espanyol sempre ha tingut el mèrit de saber matar, però sobretot dins les seves fronteres, no ho oblidis. Fins el 1476 erem independents ( recordo que estavem confederats amb Aragó, i un territori no es pot confederar si no és un Estat sobirà ). Que potser Franco no ens va colonitzar enviant-nos milions d'espanyols? No, no van venir a 'aixecar' Catalunya, van venir a imposar la seva gent, la seva llengua, no la nostra, no ens enganyem, que quan cal mà d'obra sempre hi ha treballadors d'arreu del món. Perquè et dic una cosa, els municipis que tripliquen la seva població en 20 anys ( i amb mancances de tot tipus, com ara d'ensenyament, clavegueram, subministrametn d'aigua i llum ) no és perquè generin feina a dojo, és perquè l'estan ocupant, ens estaven minoritzant.

La plaça de bous mes antiga d'espanya esta a Olot,
No és cert, la d'Olot data del 1859. La més antiga de l'estat Espanyol és la de Béjar, Salamanca (1714).

la llengua espanyola, un hibrit del catala i el castella tambe es catalana, en un tall de llibertats incleible Catalunya s'ha desfet d'una festa que te les seves arrels a la meteixa Catalunya, nomes perque es fa a tota Espanya, nomes perque es parla a tota espanya tambe voleu desferçe del espanyol, em sembla que es un pas enrere.

Una altra mentida, la llengua espanyola no és cap híbrid, és castellà, són sinònims. És la mateixa mania de sempre de la corona de Castella d'anomenar espanol/espanya/espanyes a tot lo que formava part de la seva corona, ho va fer amb el territori i també amb la llengua, perquè és més identificable una llengua amb el gentilici que amb el nom propi. Què es parla a França? -> Francès, Què es parla a Anglaterra? -> Anglès, què es parla a Espanya? castellà espanyol. Així és més identificable.

Així ho afirma la història, la RAE i tothom. I la llengua 'espanyola' no només és coneguda amb el nom de castellà a la península ibèrica, sinó també a molts països d'amèrica. Et cito un parell de fonts perquè n'extreguis les teves conclusions.

Segons la RAE (Real Academia Española):

castellano, na.

(Del lat. Castellānus).

4. m. Lengua española, especialmente cuando se quiere introducir una distinción respecto a otras lenguas habladas también como propias en España.

[4. m. Llengua espanyola, especialment quan es vol distigir respecte les altres llengües parlades també com a pròpies a Espanya]

http://buscon.rae.es/draeI/SrvltConsulta?TIPO_BUS=3&LEMA=castellano

Denominacions del castellà segons el país.

http://es.wikipedia.org/wiki/Pol%C3%A9mica_en_torno_a_espa%C3%B1ol_o_castellano

I finalment la constitució espanyola per si encara hi podia haver dubtes...

Artículo 3.

1. El castellano es la lengua española oficial del Estado. Todos los españoles tienen el deber de conocerla y el derecho a usarla.

[ 1. El castellà és la llengua oficial de l'Estat. Tots els espanyols tenen el deure de conèixer-la i el dret a usar-la. ]

Bé, amb això crec que ja he complert hehehe

Com sempre un plaer Xaviv.

TallaFerro

Nombre de missatges : 156

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Contenido patrocinado Hoy a las 10:56 pm

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
Pots respondre a temes en aquest fòrum