Háblame en cristiano

Publicar un tema nou   Respondre al tema

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Háblame en cristiano

Missatge por Portalcat el Dc Set 08, 2010 1:54 am

30.04.2010

El PP porta uns dies mostrant al país la seva cara més uniformista. Si amb tot el culebrot de l'Estatut no n'hi havia prou, ara els populars han tornat a demostrar que segueixen sent els mateixos de l'era Aznar; en aquest cas, al Senat. Després d'un estira i arronsa que fa anys que dura, finalment la Cambra Alta espanyola ha decidit, a proposta del PSM, ERC, CiU, PSC i ICV, reconsiderar el seu reglament en allò que té a veure amb els usos lingüístics. La idea, naturalment, és la de convertir les llengües cooficials de l'Estat en llengües cooficials del Senat.

Una idea que, segons els populars, constitueix "un disbarat". Després de l'habitual proclama de respecte per les llengües cooficials a la perifèria de l'Estat, el senador popular Juan Van-Halen ha afirmat coses com que és "pintoresc" i d'un "espantós ridícul" que els senadors hagin de col·locar-se uns auriculars per a seguir les traduccions "quan tots ens entenem".

És inevitable llegir en aquests arguments una versió més refinada del tradicional "a mi háblame en cristiano" espanyol. Si tots els ciutadans de l'Estat espanyol són igual d'espanyols, si tots els pobles que integren l'Estat formen un sol poble, en lògica totes les llengües de l'Estat haurien de ser igual d'oficials arreu de l'Estat. O això, o s'estaria assumint que uns ciutadans són "més iguals" que altres. O més encara: que per ser plenament respectada, la llengua catalana haurà de comptar amb un Estat que la representi, i que aquest Estat no serà mai l'espanyol. Cosa que, en plena onada de consultes sobre la independència, dóna per pensar.

http://www.cronica.cat/editorial/Hablame_en_cristiano

Portalcat
Admin

Nombre de missatges : 3515
Ubicació : Barçalona

http://portalcatala.forocatalan.com

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Háblame en cristiano

Missatge por Portalcat el Dc Set 08, 2010 2:01 am

Enviado por narcis-civil:
Això m'ho deien quan era patit i parlava en català. Al Batxillerat hi havia una assignatura que es deia “FEN (formación del espíritu nacional)” i nomes la podien donar “los Falangistas”. Quant els contestaves o preguntaves alguna cosa en català et deien “haga usted el favor de hablar en cristiano”, casi sempre era expulsat de la classe.

http://catosfera.corank.com/tech/story/haga-usted-el-favor-de-hablar-en-crist
Portalcat
Admin

Nombre de missatges : 3515
Ubicació : Barçalona

http://portalcatala.forocatalan.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv el Dj Set 09, 2010 3:33 pm

A mi magrada que al senat es parle en qualsevol llengua oficial d'Espanya, i jo done la meva paraula que he sentit parlar en catala a Eduardo Zaplana al senat, per aixo em semblaba que ja es podia fer.

Ara be, estic desijant veure a Montilla (Andaluz) i a Chavez (Andaluz) parlar en un pinganillo.

I en favor del PP, diria que encara quees una mesura molt bona, molt conçiliadora i que ens agrada a tots, no cal olvidar que es una mesura que costa diners, molts diners, i no estem en epoca precisament du endavant proyectes cars sense estudiarlos be.

Per eixemple: en els diners que costa aquesta mesura es podrien instalar parcs eolics a La Conca de Barbera, o reforestar tot el que es crema a Castello a ores d'ara. O dic perque se que eres un gran amant de la natura Ayme.

Aixi i tot, em sembla be la mesura del senat, i jo al menys mai e escoltat a ningu del PP dir lo de "Aqui se habla en cristiano" jo son pel que ha vist fins ara en aquet portal el mes "Cristiano" de tots, i parle catala.

Una abraçada.

Xaviv

Nombre de missatges : 109

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
Pots respondre a temes en aquest fòrum