El fundament del no a l'independencia.

Publicar un tema nou   Respondre al tema

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

El fundament del no a l'independencia.

Missatge por Xaviv el Ds Jun 12, 2010 4:37 pm

Benvolguts companys.

Be, no li feu masa cas al titol perque no sabia com ficarli, pero ficseuse en aquet video.

http://www.youtube.com/watch?v=_XNZs-I8BSY

Be, avans que res, a mi no em cap, ningun dupte, ningun dupte, que l'Aran es Catala, ningun dupte, per tant, no estic d'acort amb el que expresa aquet noi... Pero si que entenc el que li vol dir a la Raola, es a dir, si tu defens l'independencia de Catalunya per uns motius, el problema que et vas a trobar es que dintre de Catalunya regions i comarques trobaran els mateixos motius i voldran aplicarlos igual que Catalunya els reclama a Espanya.

Una abrasada.

Xaviv

Nombre de missatges : 109

Tornar a dalt Ir abajo

Re: El fundament del no a l'independencia.

Missatge por Nahim el Ds Jun 12, 2010 10:23 pm

Quin fàstic la Rahola! No l'aguanta ningú a Catalunya, li tindrien de fotre una coça i que anés a petar al pol sud, que s'emprenyes amb els pinguins. Si la Val d'Aran no vol estar a Catalunya, crec que poca gent aquí hi estaria en contra, a hores d'ara encara no he vist enlloc al Principat que reclames l'integritat amb la Val i que en fes bandera. De fet en siguerem els catalans que els anarem a defensar quant els hi caigué la creuada contra els càtars. El que si que m'emprenya es que la dreta més reaccionaria aprofiti qualsevol escletxa per atacar Catalunya i la Val d'Aran sempre ha sigut una estella on anar furgar. L'aranès es llengua co-oficial amb el català i el castellà. Ha fet el mateix Extremadura amb el castuo? Asturies amb l'asturià? A l'Aragó, ni la seva llengua es oficial, ho és el castellà, mentres l'aragonés i el català hi són, pero no són oficials, això si que es fort. Ni la mateixa França, on hi ha la majoria de gent que parla l'occità, n'es d'oficial. Salutacions!

Nahim

Nombre de missatges : 59
Ubicació : Comarques Gironines

http://elprofetaestudiant.blogspot.com/

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Portalcat el Dg Jun 13, 2010 1:36 am

A mi la Rahola em cau bé... però estic d'acord en que no representaba a tots els catalans en aquella charla.

Jo estic convençut de que els catalans entenem la Vall d'Aran, Andorra i altres nacions, de fet la Vall d'Aran gaudeix d'una autonomia, reconeixement de la llengua apreci i admiració dels catalans... entendriem que volguesin ser un pais i dubto que ens dediquesim a posar traves al seu procés... cosa que efectivament España es tot lo contrari... diuen que els catalans som així o aixà i així justificar el que està fent Espanya... que es coaccionar la voluntat política dels catalans i de totes les nacions que conformen Espanya, reprimir la normalització lingüistica i atacar les nostres institucions...

es el de sempre...

Portalcat
Admin

Nombre de missatges : 3502
Ubicació : Barçalona

http://portalcatala.forocatalan.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv el Dv Jun 18, 2010 2:06 pm

Benvolguts companys.

Nahim... Que representa la bandera roja que agafes a la pantalla amb l'estelada?

Volguera aclarar que a mi la Pilar Raola, no em cau malament e... Crec que gasta un to una mica agresiu a l'ora de parlar, i a mes a mes tracta de ridiculitzar als tertulians en contes de argumentar en moltes ocasions. Pero es una persona que te un ideal politic propi. Cuant ha tingut que ficarse en contra d'un partit d'esquerres o independentista ho ha fet, demostrant que ningu pensa per ella. ho ha fet en temes com l'abortament de noies de 16 anys sense els pares o amb el vel islamic a la noia de Madrid. Per tant cuant parle amb ella seque estare debatint contra una persona que perteneix a un ideal politic propi i no a un partit que li fa el guio.

Jo tinc un problema, m'agrada moltisim la Vall d'Aran, aixi com tot el pirineu, i no vuyc deixar de sentir que cuant chafe el pirineu chafe la meva terra. per tant no vuyc que la Vall deixe d'estar a Catalunya.

El que jo vuy fer veure en aquet video, es que si una terra, alegant motius culturals i economics vol separarse d'Espanya, despres dintre d'ella pot tindre el mateix problema i ja no estara llegitimada per a dir que no de cap manera perque avans ho ha reclamat per ella mateix, com li diu a la Rahola en Cuni. I despres La vall dons tindra una localitat que voldra fer el mateix, i aixi anirem cap a Sealand o cap a San Marino. I crec que seria una errada.

Per aixo moltes voltes he dit que crec que el problema que te Catalunya, o mijor dit, no tinc cap inconvenient, el problema que te Espanya mes que Catalunya, es que per eixemple un Catala de lL'emporda que va a Lleo es troba inmers a una cultura i llengua que el fa sentir extranjer i que no es d'ahi. Par tant el cami que ha de fer Espanya es "Catalanitzarse" i an moltes mesures, molt facils i molt poc cares per ha iniciar eixe cami, un cami que fasa espanyoles les cultures d'Espanya, qui defen l'unitat d'Espanya esta admitint com a cultura Espanyola totes les cultures que es barrejen dintre. I a ningu li pot molestar. Anar per Badajoz i veure rotuls en catala, ni poder escolaritar a Zamora a un nen en Catala, ni poder triar a l'universitat de Granada el catala com a asignatura opcional, ni veure una mostra de cultura catalana pels carrers.... Ni res que el convide a envoltarse en una cultura que ell al defendre l'unitat d'Espanya admeta que l'embolta i que l'unic que fa aixi es aproparse a ella. I a la vegada que ajude a un catala a surtir de catalunya i no sentirse un extrany.

Sera un cami llarc una mica llarc, pero si tenim voluntat es pot fer molt facilment sense problemes, a mes a mes no te cap problema legal ni cal modificar ni constitucio ni estatut ni lleis de ninguna mena. No mes voluntat de fero.

Una abrasada

-

Xaviv

Nombre de missatges : 109

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Nahim el Dv Jun 18, 2010 2:35 pm

Xaviv, la bandera que veus és la d'Occitània, que és la referència de país de la Val d'Aran. Uis, crec que vas ben errat amb la Rahola. Els seus ideals són ella mateixa, no pas de l'independentisme. Ara practica la politica proisrealiana (no sé qui li ha donat el ciri en l'enterrament), pro convergent (qui paga mana), i el feminisime més ferotge i absurd. Ah! i sempre té raó, i que calli tothom!

Editat per darrera vegada per Nahim el Ds Jun 19, 2010 12:00 am, editat 1 cop en total

Nahim

Nombre de missatges : 59
Ubicació : Comarques Gironines

http://elprofetaestudiant.blogspot.com/

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por TallaFerro el Dv Jun 18, 2010 11:28 pm

Quan vaig veure aquest vídeo, ja fa temps, vaig crucificar mentalment a la Rahola, em van avergonyir els seus comentaris despectius cap a la Val d'Aran.

Crec jo que els hem sabut respectar -des dels limitats poders del que gaudim- molt millor del que ho hagués pogut fer directament Espanya o França, altrament la seva llengua i cultura segur que haguéssin desaparegut degut al poc pes demogràfic - crec que amb prou feines s'allunyen dels 10.000 habitants -

També cal dir que des del meu punt de vista s'hauria de protegir encara més la llengua i cultura aranesa, car és un petit tresor que té esperances de sobreviure i perpetuar-se en el temps.

No tinc cap dubte que la Val d'Aran sentimentalment pertany a Occitània. Territorialment des de fa 500 anys han romangut amb Catalunya per pròpia voluntat i això es nota a tota l'heràldica aranesa. També crec que és evident que entre occitans i catalans hi ha una fraternalitat bastant generalitzada, poques nacions al món poden dir el mateix.

Personalment el meu sentiment és que la Val d'Aran, a part d'occitana -culturalment- és catalana, portem molt temps junts, hi ha respecte i la seva llengua i cultura la considero part de Catalunya, un bé immaterial que cal respectar i formentar, no només dins del seu territori, sinó a tot el conjunt del país.

De totes maneres amb tanta poca població no podrien ser autosuficients sense comptar amb els països veïns, 10.000 habitants crec que dónin suficient per construïr hospitals amb totes les especialitats, escoles i universitats, serveis de policia i emergències -bombers-, telecomunicacions, prestacions públiques, etc.

Si volguéssin segregar-se de Catalunya jo ho respectaria, em sabria molt de greu, molt, però no els podria negar un dret que jo considero que els pertany.

TallaFerro

Nombre de missatges : 156

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Contenido patrocinado Hoy a las 4:50 pm

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
Pots respondre a temes en aquest fòrum