Abaratir l'acomiadament de treballadors?

Publicar un tema nou   Respondre al tema

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Abaratir l'acomiadament de treballadors?

Missatge por Portalcat el Dc Jun 02, 2010 12:23 pm

Aquest es un tema polèmic...

Començaré definint les 4 classes socials que jo veig implicades...

1/ la classe treballadora
2/ el petit empresari
3/ el funcionari
4/ les multinacionals

defineixo una mica cada una d'elles:

1/ la classe treballadora es el treballador ja sigui amb regim d'autonom o treballador amb contracte per a una empresa... aquesta es la classe més perjudicada, la que cobra menys no rebi ajudes de cap tipus, i quan hi ha una crisis son els primers que perden els seus lloc de treball...

2/ el petit empresari es un treballador que després de treballar 30 anys decideix invertir tot el seu patrimoni en montar un negoci, pot tenir 3 o 15 treballadors al seu càrrec... tampoc rebi ajudes de l'administració...

3/ el funcionari esta tot el dia amb els peus a sobre la taula... fa el que l'hi manen sense qüestionar res, te el lloc assegurat, es pot manifestar cada vegada que l'hi dona la gana, te ajudes de l'administració i lloc de feina garantitzat.

4/ la multinacional es una mega empresa que acostuma a beneficiar-se d'un monopoli, tenen el favor de l'administració

bé ara bé el quit de la qüestió... jo sóc autònom i a mi ningú m'ajuda en res... no puc fer manis cada vegada que no estic d'acord amb algo... ja que jo si que tinc que treballar i garantitzar una quantitat mínima de beneicis hi hagi crisis o no...

El petit empresari si hi ha una crisis quina culpa te ell... coi ell va contactar 10 persones perquè son les que necessitava per la feina si ara n'hi sobren 3 que ha de fer... pagar ell indemnitzacions, finiquitos, etc...

jo crec que primer menys funcionaris... que hi ha molt departament inútil

Segon abaratir l'acomiadament sobretot si l'empresari pot demostrar que no ho fa per capritx, coi que l'empresari no te la culpa de que hi hagi una crisis i s'hagi de despendre dels treballadors... tampoc sap l'empresari quan acabara la crisis i moltes vegades sustenten una situació fins que al final la empresa ha de tancar arruïnant-se ell... amb aquestes perspectives pocs invertiran amb un negoci....

el meu veí tenia una empresa seva, tenia 7 treballadors,... es veu que el sector va caure durant uns mesos suficient per arruïnar-se... avui en dia tot i estar jubilat encara està pagant indemnitzacions als treballadors... que es el que dic jo com si ell pobre tingués la culpa...

ara s'acosta juny l'empresari ha de pagar pagues dobles oi? dons ja em direu com s'ho fará...

en fi aquesta es una mica la meva pinzellada del tema.

Portalcat
Admin

Nombre de missatges : 3502
Ubicació : Barçalona

http://portalcatala.forocatalan.com

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
Pots respondre a temes en aquest fòrum