LO RIU ES VIDA, NO ALS TRANSVASAMENTS

Publicar un tema nou   Respondre al tema

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

LO RIU ES VIDA, NO ALS TRANSVASAMENTS

Missatge por Portalcat el Dg Maig 30, 2010 6:08 pm

Avui EL PORTAL DE CULTURA CATALANA ha donat suport a la plataforma defensem l'ebre

Aquesta plataforma ja disposa d'un enllaç directe al portal

Avui diumenge 30 de maig del 2010 ha tingut lloc a Barçalona la manifestació en defensa de l'Ebre, dels seus afluents, del consum responsable i conseqüent amb la nostra terra. S'ha exigit als nostres polítics que facin les lleis d'acord amb les Directives Comunitàries i no se les saltin per afavorir els interessos de les centrals hidràuliques, per demanar que es conservi el cabal mínim garantint per així garantir el manteniment del Delta i de la biofauna que hi viu, i el comerç just i resposanble que generació rera generació ha viscut del riu sense malmetre'l.

Tots junts podem

en aquests moments encara està previst construïr dos transvassements

volen destinar 400.000 hectàreas per regadius...

es contaminen rius... s'esequen aqüífers i pous

Demanem que es compleixin les directives Europees...

la plataforma no al cementiri nuclear també hi era donant suport...

NALTROS TAMBÉ HI EREM!!!!

molt be
Portalcat
Admin

Nombre de missatges : 3515
Ubicació : Barçalona

http://portalcatala.forocatalan.com

Tornar a dalt Ir abajo

Re: LO RIU ES VIDA, NO ALS TRANSVASAMENTS

Missatge por Xaviv el Dl Maig 31, 2010 12:04 am

Benvolgut Ayme.

No als trasvasaments... Be, jo esque soc de familia pajesa, llauradors com es diu a Valencia. Tal volta em podries donar alguna solucio per a poder regar en epoca de sequera, i als llauradors del sud d'Alacant per no continuar arrancant els cultius...

Esque mira, digueu molts dels que voleu anexionar al Pais Valencia a Catalunya una vegada darrere l'altra ens doneu l'esquena, esque per negarmos ens negueu fins i tot aigua. Per conseguir els PPCC estem dacort que el PP no va per un von cami, no per el que jo voldria. Pero vosaltres neganmos el que mes falta ens fa tampoc Ayme. Fixat en que no he nomenat per a res les lleis espanyoles, per a res, pero si el que anem a tindre de Catalunya es aixo, pocs valencians trovaras que vullguen anar amb Catalunya de la ma.

Una abrasada.

Xaviv

Nombre de missatges : 109

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por TallaFerro el Dl Maig 31, 2010 2:26 am

Xaviv, jo també vinc de pagès i no estic gens d'acord amb tu.

El PV i concretament Alacant és una terra molt àrida i seca, això vol dir que hi ha poca aigua superficial i cal anar a cercar-la sota terra, conseqüentment cal tenir en compte el consum perquè al ésser un clima sec hi ha menys probabilitats que plogui i es regeneri el cabal d'aigua. És una cosa que salta a la vista, al paisatge "l'arbre" més alt no aixeca dos pams de terra (gairebé tot són arbusts) o és una palmera i en canvi hi ha vastes extensions de fruiters i camps de golf fruit de l'ésser humà. Estem parlant de verdaders latifundis que necessiten molta aigua, jo ho he vist en persona, però també es pot veure per google maps amb claritut. Això és un acte de verdadera irresponsabilitat, aquí tothom s'ha jugat la terra i l'aigua com ha volgut. Ara per postres els dolents som els catalans per no donar-ne més... No, aquest problema se l'han buscat els propis valencians per manca de planificació, ja n'hi ha prou que ens prenguin el pèl.

Atacant un altre problema, l'Ebre actualment té menys caudal del que hauria de portar, l'aigua del riu és salada uns quants quilòmetres endins de la desembocadura (si no recordo malament uns 30km, s'han fet medicions segons TV3), cosa que no és normal. Hi ha un ecosistema molt valuós, també tenim els nostres pagesos que viuen d'aquesta aigua, el que no farem és cardar-los al carrer perquè a Alacant continuin fent camps de golf i ampliant la zona agrícola amb cultius que necessiten molta aigua.

I una altra cosa, fer una canalització des de l'ebre fins a Alacant és una vertadera obra faraònica, típica de l'especulació urbanística del PP. Durant tot el recorregut s'estima que hi pot haver pèrdues de fins el 30% de l'aigua canalitzada, i mira si hi ha altres rius més propers que es poden aprofitar com el Guadiana, el Guadalquivir o el mateix Tajo, cauen més a prop que l'Ebre company! però clar, hem d'anar a tocar els collons als catalans per enfrontar-los amb el PV en comptes d'anar a altres rius igualment importants, més propers i amb un cost total inferior! Ah per cert, Alacant té mar, pot fer desalinitzadores i crear ocupació de per vida! Fins i tot ésser un centre d'investigació de depuració d'aigües marines, etc. També cal incentivar capanyes d'estalvi d'aigua, actualment inexistents.

No te'n dones compte company que això és la mateixa política de sempre? Ens volen enfrontar dia si i dia també catalans i valencians amb temes subrealistes com aquest, la canalització de l'Ebre fins Alacant o Murcia havent-hi solucions més fàcils i barates...

Que quedi clar, tampoc estic a favor del "minitrasvassament" de l'Ebre a Barcelona... desalinitzadores i estalvi d'aigua si us plau, que en llancem massa!

Salut!

TallaFerro

Nombre de missatges : 156

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Portalcat el Dl Maig 31, 2010 1:24 pm

la culpa es del PP i de Franco amb el seu programa del PLAN HIDROLOGICO NACIONAL si si nacionalísimo...

básicament el que deia el PP es que el agua que se ECHA al mar...

QUE SE ECHA?

son aquelles frases idiotes i que només els idiotes s'ho creuen

un riu no echa agua al mar els rius desenvoquen i evidentment ajuden a mentenir tota una série de biofauna, eviten que l'aigua de mar entri dins dels rius... un riu ple d'aigua es un riu viu

A més ja ho deien en el seu moment que comunitats que no tenen aigua resulta que continuen construint cases, xalets, camps de golf i fresons que després exportena altres països... o com per exemple la Cocacola te una fàbrica al Ebre que recull molta aigua... son exemples de que s'està implantant una política d'abús en tot...

s'està abusant de la natura i de la paciència dels ciutadansd
Portalcat
Admin

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv el Dl Maig 31, 2010 6:01 pm

Benvolguts companys.

TALLAFERRO.

Ja tardaben en apareixer els camps se golf. Et donare un dato, partint d'un principi que crec que no te dumpte, i es que la totalitat dels PPCC te un fortisim turisme, nomes el Golf "Panoramica" de San Jordy (Castello) mol a prop de Vinaros, ha donat feina a directa e indirectament a mes de 3.000 persones, a lo millor els nostres dirijents deurien de pendre nota de coses aixi per anar creant feina i clar, a un camp de golf li fa falta aigua.

La descripcio que fas d'Alacant es molt correcta, es nota que ho coneixes, llevors coneixeras la falta que fa l'aigua i els cultius que han arrancat a la part de Guardamar... Mira de tots els rius que desemboquen a la C. Valenciana, nomes el Xuquer du aigua a la desembocadura, i l'anem a trasvasar, o siga que no crec que anem sobrats d'aigua.

Reclamem el trasvasament del Tajo tambe si, pero esque despres esta el sentimental, jo amb Castella la Mancha no vullc res mes que el que tinc amb ells com a espanyol, pero no tinc res amb ells, tin aamb Catanya, creus que vore igual que em negue aigua Catalunya que Castilla? vories tu igual que et negara menjar un vei que el teu germa?

Problemes al Delta... Be... Poden haberne, ara li contestare a Ayme i depas a tu, pero cal tindrels en compte sens dupte. Jo crec que es poden salvar aquestos problemes.

A mi mai en van a enfrontar amb Catalunya per aixo, no estic molest ni enfadat, estic desevut. M'alegre de que nomenes el asumpte de Barcelona si no t'el agues nomenat jo. Jo estic a favor de tots dos, saps que jo vivia a Espluga de Francoli (Tarragona) i ahi en estiu nomes hi habia aigua de 9 a 14 per culpa de que no volien fer un trasvasament per a 4 pobles desde l'ebre, per a mi, una locura.

AYME.

Jo no vuyc l'aigua "Que se hecha" fixat, em conforme, amb l'aigua "Que se desborda" i que fa mal als cultius i a la gent. Jo aquesta frase no la comparteixo, es una cantitat infima de aigua la que fa falta, molt poca, no estaria la cosa pijort que esta ara, es podrien vuscar ja de pas moltes solucions per al delta, moltes, segur que hi han.

"Nomes els idiotes se les creuen" Be jo no crec, estic segur de que a la meva familia i als meus veins... I ja no dic als de Alacant... Ens fa falta l'aigua. A mes a mes faij una Carrera a l'universitat, tinc 2 FP,s dels antics i sos funcionari aprovant la respectiva opocicio, segons jo parle 2 idiomes (Catala i castella) i segons el PP parle 7 idiomes (Catala, castella, Valencia, Mallorqui, Menorqui, Ibizenc i Formentereny) o siga que no em considere per a res un idiota.

Desaladores, mala informacio hi ha de les desaladores, pero ara mateixa ja que ens han negat l'aigua els que voles estar amb nosaltres m'agafe al que siga.

Per acabar, no vuyc que penseu que he perdut el to amb el que dic, pero aquet tema el boicot de l'aigua a Valencia a suposat per a mi una cosa molt lleja, i repeteixo, no estic enfadat estic desebut.

Una abrasada.

Xaviv

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por TallaFerro el Dc Jun 02, 2010 1:57 am

Entenc Xaviv que estiguis decebut, però les "solucions" que va proposar el seu dia el PP per a mi no són solucions, hi ha altres alternatives com les que t'he proposat que són més "realistes" que anar justament a l'Ebre, que per cert ja té prous guerres amb Barcelona... També recordo que hi ha molts pagesos de Castelló que ja aprofiten l'aigua de l'Ebre...

Solventar el tema de l'aigua és un tema delicat i ha de rebre algú perquè se n'ha comès un abús bestial, per tant ningú estarà content. També estic al corrent que ara li tocarà el rebre al Xúquer... ara l'arrancament de cultius de Guardamar no n'estic al corrent.

Els camps de golf generaran molts llocs, però és un forat on s'escola moltissima aigua, massa per a mantenir el subministre a nuclis urbans que han anat creixent d'una manera bestial des de fa 50 anys com ara Elx, entre molts altres factors.

Salut

TallaFerro

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Portalcat el Dc Jun 02, 2010 10:54 am

Us enrecordeu quan estudiavem?...

qual es el rio más caudaloso de España? tothom deia el Ebro..

ja no...

Mira que Catalunya es Generosa ja no només amb Espanya que em d'anar aguantant els vaivents feixistes cada 50 anys... sinó amb els impostos abusius i la desinversió crónica... els atacs constants a les nostres aspìracions com a poble...

A sobre ara ens volen robar l'aigua impunement per a que altres comunitats que a sobre ens son rivals creixin acosta de destruir el nostres recursos hidrogràfics ,el Delta, la biofauna.. i a sobre ens ho demanen amb exigències i amb arguments débils com el que el agua del Ebro los catalanes la echan al mar, con tal de no darla a Valencia...

mira vosaltres em fa gràcia que no voleu l'idioma català, no voleu els nostres productes, no voleu els països catalans, no voleu TV3... no voleu al PSOE ni a ERC sou PPiestes i més sabent lo que el PP ha fet contra Catalunya... i ara aixó si voleu la nostre aigua...

voleu aigua? veniu a Catalunya, però jo estic d'acord que l'aigua no ha de sortir.

voleu el petroli dels àrabs oi? voleu el gas del Líban oi? bé que el compreu... compreu dons l'aigua... Font Vella, Font d'Or, etc...

Us sap greu que no us regalem l'aigua... a mi em sap greu que l'hi dongueu majoria absoluta als neofeixistes del PP

que mnés voldriem de poder seguir aguantant any rere any tot aixó però ja es insostenible.. i a més tot plegat poc recíproc per la vostre part
Portalcat
Admin

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv el Dc Jun 02, 2010 8:18 pm

Benvolguts Companys.

Be jo Ayme aquesta Valencia que em descrius no se on esta, sera la Valencia de Venezuela, perque duc 32 anys siguent de la mateixa Valencia i ha de valdre la meva paraula per a certificar que no es com tu la descrius.

Dius si s'enrecordem cuant anavem a escola, ve jo encara i vaij, i tambe segueis siguen l'ebre el riu mes caudalos d'espanya i si el trasvasament s'haguera fet, seguiria siguent l'ebre el riu mes caudalos d'espanya.

Catalunya dona a tota Espanya, el correcte es dir que els ciutadans de Catalunya donena tota Espanya mes que el conjunt dels ciutadans de altres CCAA. Pero ja que nomenes aixo... els ciutadans de Valencia tambe, menys que els catalans pero tambe donen superiors a la Mitja de Espanya, dons be, en els ultims presupostos mentres que a Catalunya li donaben una cifra superior a la mitjana a Valencia molt inferior. Qui ens va defendre? ERC? CIU? PSC? PSOE? PSPV? ICV-EU? Qui va dir aso no es just? Tu, Ayme? no va ser ningu, va ser el PP, i aixi en tot, A qui votaries tu? A qui et defen o a qui et deixa de Banda?

M'estic prenent un cacaolat i a mes a mes tinc la nevera plena, jo no se qui t'ha contat totes eixes coses, pero no se si tinc mes ganes de riure o de plorar, no antenc com te les pots creure, jo compre els productes que m'agraden, no d'on venen. Vaij als mejes que saben medicina no als que parlen be catala. Primer som les persones i les sebes necesitats i despres ja em preocupare de les meves institucions. Que em preocupen tambe.

Per acabar, "Comunitatas rivals" si penses aixo realment ara antenc que estigues contra al trasvasament. Jo i la majoria de la gent de Valencia volem, estic convensut una germanor reconeguda... Perque no en els Paisos Catalans , amb catalunya, pero relacio entre iguals, no siguent els seus "Vasallos" i si la forma de comensar es diguenmos a qui tenim que votar, dificil ens ho fiques. Nosaltres triem representants com vosaltres i amb ells s'hagueu d'entendre. Ara be si el primer que feu en el "Tinell" es ficar una clausula que diu "No es firmara res amb el PP" dons crec que ahi els que no voleu saber res de valencia sou vosaltres. Es el tipic "Hay que arrimar el hombro" si vale pero "No se pongan de espaldas"

Una abrasada.

Xaviv

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Portalcat el Dc Jun 02, 2010 9:34 pm

Es un post molt conciliador Xaviv, gràcies...

Jo personalment no conec gaire els valencians, diriem que no he tractat gaire amb valencians... només vaig anar un dia a l'Albufera... tampoc recordo cap amic valencià... bueno he conegut algún valencià però no com per fer-me un perfil...

però curiosament i dins del meu subconscient els considero germans nacionals...

però despres quan veus que no volen TV3, que no quieren hablar catalán... ni valenciano esclar...
quan veus que voten al meteix pp que vol destruir les aspiracions nacionals de Catalunya... Valencia ja fa molt que les va perdre... per aixó sou tan españolitos...

dons aixó que no deixa de soptarme lo mal encaminat que va el meu subconscient...

i no ens enganyem el valencià casi no es parla... i ara volen implementar-ho però es de boquilla perque a la realitat es que no es dona ni a les escoles ni a televisió valenciana, millor dit tret de TVVI no hi ha cap més...

per exemple la plataforma "grup acció valencianista" fomenta el boicot als prodcutes catalans... encara al dia d'avui... http://www.gav-valencianistes.com/cas/productes.htm

i en fi el PP per mi es corb... em sorpren que el crieu...
Portalcat
Admin

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv el Dc Jun 02, 2010 10:40 pm

Benvolgut Ayme.

Be, el que diu aquesta plataforma no se que es, jo el que se, es que ni jo, ni ningun amic meu, ni familiar ni ninguna persona de Valencia que jo conec , ni mol menys el PP, han boicotejat ningun producte catala mai, jo els que consumillsc els consumillsc perque m'agraden, i mai em pregunte d'on son a no ser que siguen xinesos.

El PP ha fet coses males, a Valencia, unes tu les anomenes pero jo avans ja les he anomenat en aquet portal, auriem de preguntar els motius pero estic contra la censura.

Si no coneixes Valencia, animat a fer-ho i veuras, un lloc on sense prohibir res, et sents com a casa. A mi m'ha pasat aixo a Catalunya i a les illes. Lo de la llengua ja ho he explicat moltes voltes. Estic i som concients de que el Valencia es catala, es ekl catala de valencia, aixo ho sabem tots els valecianas, el asumpte es mes complex... Pero estem a favor de l'unitat de la llengua, i una cosa mes el catala a Valencia cada volta es gasta mes.

Una abrasada

Xaviv

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv el Dj Jun 03, 2010 1:19 am

PD: Dius per cert que Castello reb aigua del Ebre, no se qui ho ha dit, pero jo anyadiria que reb i que en dona, que Castello esta dintre de la conca del ebre.

Xaviv

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por TallaFerro el Dj Jun 03, 2010 2:25 am

Xaviv escrigué: Per acabar, "Comunitatas rivals" si penses aixo realment ara antenc que estigues contra al trasvasament. Jo i la majoria de la gent de Valencia volem, estic convensut una germanor reconeguda... Perque no en els Paisos Catalans , amb catalunya, pero relacio entre iguals, no siguent els seus "Vasallos" i si la forma de comensar es diguenmos a qui tenim que votar, dificil ens ho fiques. Nosaltres triem representants com vosaltres i amb ells s'hagueu d'entendre. Ara be si el primer que feu en el "Tinell" es ficar una clausula que diu "No es firmara res amb el PP" dons crec que ahi els que no voleu saber res de valencia sou vosaltres. Es el tipic "Hay que arrimar el hombro" si vale pero "No se pongan de espaldas"

Una abrasada.

Això és un tema que encara no entenc, els propis valencians penseu que Catalunya us mana... Això és completament fals. L'únic que fa la Generalitat de Catalunya és subvencionar entitats culturals i algunes oficials que promocionen el català\valencià com ara ACPV, AVL, etc. És l'únic que fa, això no sé perquè en comptes d'agraïr-ho els mitjans ho venen com que Catalunya està manant al PV quan la pregunta correcte seria - Perquè la Generalitat Valenciana no subvenciona aquestes entitats i ho ha de fer la Generalitat Catalana? -

Quan a la intervenció de l'Ayme sobre les relacions Catalunya - PV i la resposta del Xaviv... m'agradaria matissar una mica el que jo he observat en primera persona al PV, ho explicaré amb òptica catalana per a que l'Ayme ho comprengui millor, evidentment al Xaviv no li he d'explicar res perquè ell ho sap millor que jo, però si m'equivoco espero que em rectifiquis, és la meva opinió que tinc del PV però no crec pas que m'aïlli gaire de la opinió que en puguis tenir. Potser m'explaiaré una mica però crec que la comprensió de la realitat valenciana des de Catalunya ho val. La veritat és que és una societat més complexa del que sembla a priori.

Primer dir que la societat valenciana des d'una òptica política és gairebé homogènia amb una dualitat PP i PSOE (PSPV). Per entrar a la Generalitat els partits han d'obtenir com a mínim un 5% de vots ( al Principat és un 3% ) això fa que qualsevol projecte polític petit li sigui molt i molt difícil d'entrar perquè ha d'aglutinar molts vots amb pocs mitjans. Com ja es pot imaginar el PP i el PSOE no són pas "pancatalanistes" (i aquesta és una paraula "perillosa", més endavant ho explicaré) i els favorables són petits partits gairebé obligats a entrar a la generalitat en coalició. Aquests grups solen ésser bastant diferents, els d'una esquerra clara ( amb tendències marxistes/trotskistes, i pancatalanistes ) si alguna cosa saben fer és dividir-se en comptes d'ajuntar-se, és el mal de l'esquerra comunista. Com bé sabem tots Catalunya està molt més avançada que el PV en tots els aspectes, per tant no podem anar mai al mateix pas, és a dir, les solucions catalanes d'avui no són transportables al PV, ni políticament (perquè l'espanyolisme talla el bacallà) ni socialment, cal agafar un altre camí, per tant fer projectes unitaris és molt i molt difícil i segurament serem molt maldestres.

Un tret bastant característic dels valencians és el "jo més", és a dir, si Catalunya té això jo també (la famosa "clàusa Camps" ho defineix bastant bé), ara bé, recordem que qui mana són els espanyols, per tant aquest tret s'aprofita amb malícia i només amb temes no lligats a la cultura/llengua/ensenyament, sinó a temes com ara les infraestructures, institucions, etc. tot això es resumeix una mica amb "pa i circ pel poble" i si li sumes el populisme d'en Francisco Camps (jo l'he arribat a veure a TOTES les portades dels diaris i a les notícies en primer pla) doncs la gent acaba amb la conclusió que el PP soluciona problemes quan no fa res més que desnacionalitzar els valencians (entenent com a nació el PV i no pas Catalunya o els PPCC, més endavant diré el perquè).

Hem de tenir en compte que el PV té una franja històricament no catalanoparlant, uns quants illots lingüístics i a les ciutats el valencià és "irrellevant", és a dir, el parla un percentatge petit de la població. La televisió "valenciana" hi juga un paper molt important, és tal vegada el mitjà de comunicació més manipulat que he vist mai, per sobre d'A3, TVE, T5, etc. Està plena de missatges subliminals ( per exemple mostrant banderes espanyoles quan es tracta de notícies valencianes, mostrant textos en castellà quan es parla del valencià, i no esmentar mai la doble denominació "català\valencià" (si parlen del PV mai parlaran de "català", catalunya, sempre, sempre s'evita i a dures penes surten catalans residents al PV). La programació en valencià és una vertadera merda, des de concursos dolents i amb poca dificultat (per associar que el valencià = llengua de pagesos), fins a películes de l'any de la picor, les noves només són en castellà. És una televisió espanyola amb una mica de "regionalisme" valencià per transmetre que l'espanyolisme està atent al valencià. Què passa aquí? Diguem que els pobles petits ( on els valencianoparlants són hegemònics ) no solen negar la unitat de la llengua, però a les zones més castellanoparlants ( i que no saben pas parlar el valencià en la seva IMMENSA majoria ) són els que neguen la unitat de la llengua, o sia, els més ignorants de tots. Tot el blaverisme que sents avui dia és residual, són petits gropuscles que criden molt. Quan es parla de la unitat de la llengua ja saps qui respon, qui diu que no és perquè ni la parla ni ha posat mai TV3 o és algun feixista-terrorista ( com ara els de "valenciafreedom", "gav" i pocs més ).

Com ja he dit abans, el tret valencià "jo més" també s'aplica a Madrit o Murcia, la competència no és pas només amb Catalunya però ja se sap que insultar els catalans és gratuït, és una norma en l'espanyolisme des de fa 300 anys i els mitjans se n'aprofiten, això vulguis o no en certa manera qualla bastant amb la quantitat de mitjans que ens bombardejen cada dia, és la tàctica espanyola, repeteix el mateix 1000 vegades fins que sigui veritat. De fet em dóna la sensació que el PV és un país de l'odi, no visceral en la seva majoria però si amb moltes reticències.

També m'agradaria aclarir la diferència entre PPCC i el pancatalanisme. Els PPCC simplement designen un territori d'on és natural la llengua catalana ( per tant exclou una part del PV ), sense projectes polítics ni res de rerefons, simplement això i prou. El pancatalanisme és un projecte polític unitari, n'hi ha de diversos tipus, des de confederacions fins abolir catalunya, el PV i les illes i ésser només un territori amb províncies ( crec que el PSAN ho defensava, però no és present al PV si no recordo malament ). Al PV normalment PPCC = pancatalanisme ( on Catalunya sola tallaria el bacallà ), jo estic segurissim que a Catalunya la immensa majoria de gent estaria a favor d'una confederació, però al PV la concepció social majoritària (propera a l'espanyolisme) és diferent. La manipulació informativa i el desfassament de desenvolupament entre Catalunya i el PV provoca aquestes coses, de vegades fem servir les mateixes paraules però no signifiquen el mateix per ambdues parts i aquí és on xoca el diferencial social entre ambdos pobles. Un detall que vaig apreciar en una manifestació de la diada nacional del PV (en un grup de l'Esquerra Independentista) va ser la típica cançoneta "No volem ser una regió d'espanya, no volem ser...", aquesta cançó a Catalunya continua amb "països ocupats", al PV era "un país ocupat", són petites minúcies però que diuen moltes coses... També he trobat gent, valencians de naixement que s'identifiquen allà on van com a catalans, una clara minoria però més numerosa que els neofeixistes.

Amb tants corrents polítics, tanta informació, tanta manipulació, vedats privats de caça (política s'entén), bé, la gent se sol identificar amb l'espanyolisme perquè no presenta fractures, en canvi el valencianisme està dividit amb pancatalanismes, provincianismes, blaverismes, etc i fa difícil una cohesió. Com va dir en Joan Fuster, "els valencians difícilment se sentiran catalans si abans no es senten valencians". Amb termes més simplistes: no poden fer una transició "nacional" d'Espanya als PPCC sense passar pel PV.

Quan a la unitat de la llengua, bé, ho he dit i ho torno a repetir, fins que la corporació valenciana de radio i tv i el govern no canvii de mans espanyolistes a valencianistes no s'afermarà completament aniquilant d'una vegada qualsevol mena de dubte a l'hora d'identificar la llengua (avui no se sol negar, però alhora d'identificar-les com a la mateixa moltissima gent dubta per les diferències dialectals). Ara bé, ja t'ho asseguro, tots els valencians que han passat per Catalunya i estan atents als mitjans de comunicació catalans tenen ben clara la unitat de la llengua, la negació només és culpa de la desinformació i l'anticatalanisme.

Les relacions PV i Catalunya no són tot lo bones que podrien ser, cal pedagogia, i comunicació, molta comunicació, però mentre l'espanyolisme estigui enmig farà el que pugui per dividir-nos (per exemple no crear el corredor mediterrani). Una altra curiositat és que els territoris on manen el PP-PSOE són territoris socialment adormits en temes polítics, a dures penes surten al carrer per dir que n'estan fins els collons, no són notícia, sinó fixa't que ara el País Basc no omple portades ni suscita debats polítics intensos.

El PV no és tant llunyà a Catalunya, el problema real és la manipulació informativa i la falta de comunicació, això només es pot solventar amb contacte social, intensificant les relacions comercials, laborals... és a dir, que el poble es mogui sense que la política o mitjans de comunicació hi puguin ficar el nas.

I Ayme, potser no t'ho creuràs però la immensa majoria de valencians estan d'acord en rebre TV3, el volen rebre, han recollit moltissimes signatures, altra cosa serà si el veuran, però la predisposició a rebre'l és absoluta.

Des del meu punt de vista els valencians ens veuen molt propers a ells ( cultural i lingüísticament ) però hi ha divergències polítiques que de vegades surten amb bastanta visceralitat.

I per acabar, Xaviv, no hi ha cap poble més pactista que el català, altra cosa és el que venguin... a part, el PP ens ha donat pel cul durant molt temps, només faltaria abaixar-se més els pantalons encara... Per més que tu siguis en certa manera un progressista que hi simpatitza amb idees més avançades que la majoria, allà qui talla el bacallà té uns ideals bastant diferents als teus i això segur que ho saps millor que ningú.

TallaFerro

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv el Dj Jun 03, 2010 3:08 pm

Benvolgut tallaferro.

be a mi estes suvencions de la generalitat catalana a aquestes fundacions culturals no em semblen mal, no dic que creguen que estan per damunt per aixo. Pero per eixemple, Jordy Sevilla, un del socialistes que jo indulte, va demanar que ja que el trasvasament no s'hanaba a fer, que al menys, es fera un al nort de Castello per un canal seminatural (Sense bombejar aigua) que ja esta fet fins a Vinaroz i que a mes a mes tindria menys volum d'aigua que el que dona El Mijares (Que naix a Morella) es a dir, seria tornar una mica d'aigua que Castello aporta a l'ebre, Be... Va surtir el PSC a "La Nit al Dia" TV3, dient que d'aixo res de res... O cuant Carot Rovira Va anar a amenasar a ZP per llevar els llibres en Valencia de la Constitucio Europea, cuidao, dic que no estic dacort e la forma de ferho, no en el fons, sempre he estat d'acort en reconeixer algo evident, que parlem la mateixa llengua pero aso no es fa pasant de la voluntad dels Valencians. Per aixo dic que desde el catalanisme el que es vol es unas PPCC on Catalunya estiga per dalt. I jo ho vuyc entre iguals.

Al segon parraf puc estar d'acort amb el sistema electoral... Es a dir, tu et refereixes al grup "Compromis" es una bestiese de grup estic d'acort perque un catalanista no te perque ser un Yipiflauer marxista i eixa es l'imaje que estan donant si. pero home, hi hauria que donarse comte de que mes diputatas a les corts i aixo volen dir mes dines per als ciutadans... de tota maner tambe hi tan eleccions municipals he, i ahi poden aquets grups traure representacio... Mira et contare una cosa, no se si coneixeras "Unio Valenciana" es un partit nacionaliste Valencia pero crec que no te res a vore amb el catalanisme... be cuant Zaplana Va guanyar les primeres eleccions a Valencia, va pactar amb ells... Dons ficsat quina mena de politica valenciana faria el PP que nomes una llegislatura despres, UV no va desapareixer, pero si que la majoria dels seus integrants van pasarse al PP.

Pel que fa al creiximent, nomes hi ha que vore les Balances fiscals per adonarse que es com tu descrius, pero el creiximent economic de Valencia ha mijorat moltisim des que el PP esta gobernant, i per aixo el vota aqui la gent, no es per res mes. Esque ho ha mijorat tot pel que fa als serveis socials... A mi m'agradaria que fora una mica mes proPPCC, i en eixo estic, pero amic,(Si em permets la seguent broma) esque mira, a els nostres organismes no-nacionalistes es calen per a viure menjar feina sanitat i una mena de coses de primera necesitat no tenen la sort de alimentarse de crits de independencia ni de la crema de fotos dels reis... Per tant primer ens preocupem del que ens afecta a la nostra vida cotidiana i despres de els simbols i l'identita.

Fas mencio a la "CLausula Camps" i dius que esta feta contra Catalunya... Dons tampoc... Mira, aso es molt sencill d'entendre... EL estatut de la CV va ser el primer dels reformats... Per tant, es varen pactar unes coses i altres no es varen voler pactar, per tant podria pasar que per tal de contentar a un altre terriotori se li aprovaren despres unes competencies o privilejis que a la CV no es varen voler pactar i clar ja no tindria oportunitat de fer-ho, per aixo esta feta la clausula Camps. No per a ser mes que ningu, si no per a no ser menys que ningu, no per ficarse igual que Catalunya, si no per ficarse igual que cuansevol territori entre ells Catalunya esclar.

Es cert que a Valencia hi ha el que tu anomenes, illots, de castellano parlants, jo mes que illots anomenaria Zona d'influencia castellana, perque a Catalunya no hi ha zona d'influencia castellana i a Valencia si, es mes, aquesta zona esta per hon esta la frontera en Castella i Murcia i no en Arago, de la mateixa manera que com tu vas dir un dia hi ha pobles a Murcia y Castella amb influencia catalano-parlant. Pero mira, a la inmensa majoria del territoria de Valencia jo gaste sense problemes el Valencia i a Valencia Capital tambe, cosa que cuant era petit no es podia fer.

CANAL 9... Esta polititsada si, estic d'acort, a les noticies no es parla del PSPV ni de Compromis mes que cuant fiquen la pata.... Pero el Valencia te von tractament a canal 9, es cert que les pelis les fan en castella, pero el valencia te es gasta molt ve, i avans de canal 9 aqui veiem TV3, amb "Filiprim" o "Tres pics i Repico" la meua dona es del poble de "La vicenteta" per a mes inri... Jo he escrit al PP queixanme de la manipulacio que fa el PP de algunes institucions de la CV i del tancament de alguns mijants Catalans, a mes a mes de forma per a mi inutil perque pense que el PP no ha de amagarse de res.

A Catalunya se la insulta... si i condene cada insult que reb... a mes a mes amb total ignorancia moltes voltes, perque s'insulta a catalunya cuant es vol fer mencio a algo que fa el catalanisme catala. Pero tambe s'insulta a Valencia... I tambe s'insulta des de el catalanisme a Valencia... Que jo he sentit de gent que no te ni idea de el que hi ha asi moltes voltes que som uns tontos per votar al PP...

Desconeixia lo del Pancatalanisme si, jo diria que soc pancatalanista dons, no nomes voyc la llengua si no a mes a mes la cultura, a Elx per eixemple, el Catala gaira be no es gasta, pero la cultura dels focs i les llums i moltes coses son tambe compartides amb catalunya.

Entonces tu em vols dir que valencia es espanyolista per culpa dels mijans de comunicacio, i tambe valdra pèr a dir que Catalunya es catalanista per culpa dels mijans de comunicacio.

Pot ser si, jo la tinc clara l'unitat de la llengua, si, i he pasat per catalunya, pero molts que no han pasat la tenen clara tambe, si mira, jo diria que clara la te tot el mon, el que no tenen clar es la denominacio, a mi tampoc em sap greu dir que parla catala, pero ahi hi ha gent que ha conegut la llengua com a CValencia de sempre i valencia li diu. Jo la diferencia real de llengua entre catalunya i valencia pel que fa a l'expansio es la tipica d'un govern conservador i un altre progresista, a Valencia ens conviden a gastar el valencia i ens donen facilitats a qui vol fer-ho, per tant a Valencia el que gasta el valencia el gasta perque li dona la gana i cada volta es mes gent. es una evolucio lenta, la tipica de un govern conservador... Pero a Catalunya es proguesista i aixo es fer que la gent es comporte com el govern llegitim vol a colp de llei per tant el catala molta gent el gasta a catalunya perque els obliguen a fer-ho.

Es cert que no surten tant com catalunya els territoris hon manen PP p PSOE, pero esque jo no veij que aixo siga obstacle entra Catalunya i Valencia, jo recorde una reunio MOntilla-Camps on es parla del corredor mediterrani i s'acorda fer un fron comu... alguns acorts hi han, ara be esque hi han coses de Catalunya que nosaltres no volem que a Valencia estiguen igual. Pero jo no diria que son tan males.

Que el poble es mogui sense la politica ni mitjans de comunicacio, dius tu... Be, aquesta es una concepcio lliberal. Estic d'acort, per a comensar et propose 4 coses

- Deixar de denunciar a qui rotule en castella a Catalunya.

- Subvencionar com bonament es puga, un 30% a Valencia, a qui gaste el Catala.

- Deixar que cadascu escollisca l'idioma en el que vol estudiar el seu fill o ell mateix, ajudant amb el material didactic i la matriculacio a que ho fa en catala (Co fa la UOC)

- Nomenar a les Tv publiques a un director que siga nomenat per 2/3 de la camera.

Y ja de pas una quinta, no prohibir a qui critica al govern, emetre a un territori, com pasa a valencia amb el mijans catalans i a catalunyta amb la Cope per eixemple.... Ja vaij llejir que es que no tenia llicencia, ells diuen que si i em sorpren que aquesta canal tan consolidada emeta sense llicencia, en tot cas si no en te que li la donen. I despres de que li la donen te anime a escoltarla, aixi t'adonaras com a voltes m'en adone jo a Valencia sentint mijans progresistes. de que no es or tot el que t'envolta a Catalunya.

Jo no vullc que ningu s'avaixe els pantalons, fins ahi podriem aplegar. El PP a segut critic amb un estatut que com a primera regla deia que el PP deuria de quedar fora dell, es a dir un estatut catala que diu que una part dels catalans, miniritaria perop una part, no conta per a catalunya. No es un von estatut. Al menys s'haguera d'haver intentat escoltar. El PP ha fet pactes amb CIU que dit per CIU han suposat l'epoca de mes creixement per a Catalunya.

Be aquesta a segut llarga. Una abrasada nen. i ves a Tabarca que ahi estaras suant de calor, i si vas comprat un poc de material per a bucejar que com ahi no ho faras a ningun lloc.

Una abrasada.

Xaviv

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por TallaFerro el Dj Jun 03, 2010 4:42 pm

Jo des que estic aquí baix no engego la tele, només miro les notícies per internet...

Entonces tu em vols dir que valencia es espanyolista per culpa dels mijans de comunicacio, i tambe valdra pèr a dir que Catalunya es catalanista per culpa dels mijans de comunicacio.

No volia dir això exactament, deia que l'espanyolisme no presenta fractures en canvi el valencianisme si. A més els mitjans de comunicació juguen un joc molt brut a favor de les branques espanyolistes...

Jo no vullc que ningu s'avaixe els pantalons, fins ahi podriem aplegar. El PP a segut critic amb un estatut que com a primera regla deia que el PP deuria de quedar fora dell, es a dir un estatut catala que diu que una part dels catalans, miniritaria perop una part, no conta per a catalunya. No es un von estatut. Al menys s'haguera d'haver intentat escoltar. El PP ha fet pactes amb CIU que dit per CIU han suposat l'epoca de mes creixement per a Catalunya.

En quina part rebutjava el PP l'estatut? Simplement quan van fer l'estatut el van retallar, es va votar al Parlament de Catalunya i va guanyar la majoria. Que el PP va votar en contra i va tirar endavant l'estatut? Això és democràcia, la majoria guanya.

La veritat és que tinc moltes ganes d'anar a Tabarca company. Si hi vaig ja penjaré fotos al fòrum Very Happy

Salut!!

TallaFerro

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv el Dj Jun 03, 2010 4:54 pm

Benvolgut Titanium.

Ja et contestare l'opinio, pero pel que fa a tabarca, recorda de durte lo minim per poder bucejar, jo es un dels mijors jocs que conec per anar a retirarse, fins i tot a l'hivern, i si fica les fotos que valen la pena veureles. Tens vaixeis ara en estiu desde Santa Pola cada Hora un... tanbe hi han desde Guardamar i desde Alacant pero mijor desde Santa Pola.

Una abrasada

Xaviv

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por TallaFerro el Dj Jun 03, 2010 11:25 pm

No tinc equip de bucejar però ja li demanaré a algun amic Wink

De totes maneres no sé quan hi aniré però espero que sigui pel mes vinent.

TallaFerro

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
Pots respondre a temes en aquest fòrum