Frase anticatalana.

Publicar un tema nou   Respondre al tema

Pàgina 2 de 2 Previ  1, 2

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Re: Frase anticatalana.

Missatge por Titanium el Ds Jun 26, 2010 1:06 am

Ayme escrigué:Jo crec que tens raó...

si realment volen una espanya que accepta als catalans... però desprès per exemple la TV tipus TV1, T5, A3, C+...quan te que entrevistar a algú sempre ho fan en castellà... hi han casos en que estan entrevistant a algú del carrer i si parla en català l'hi demanen que ho faci en castellà... esclar desprès la gent es pensa que a Catalunya no es parla el català...
I sempre ho faran així i no els vulguis canviar. Jo no els vull canviar, llavors tampoc vull que em canviïn a mi, al nostre poble català i la manera de ser catalans.
Ayme escrigué:
Es com lo de la memòria històrica com no s'ha explicat la història... ara molts castellans es sorprenen de que els catalans volguem un Estat Català... però rediantris... es deuen pensar que la dictadura de 40 anys de prohibició de tot lo català no va existir... si es que ens haurien d'judar i no posar traves en el procés...
I tècnicament i just abans de la guerra, Catalunya es va declarar un Estat (val, dins la no se que dels pobles ibèrics), però Estat al cap i a la fi, i durant la guerra s'hi convertí pràcticament de facto, tal com ho entenc, al assumir les competències en defensa i intentar posar ordre, però en fi, tot es va quedar en no res per la pèrdua al conflicte....
Titanium

Nombre de missatges : 59

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Titanium el Ds Jun 26, 2010 1:16 am

Xaviv escrigué:....

Perdo una cosa mes, mireu com he dit, he viscut a tota Espanya o a cuasi tota, aixi que deixeume dir-vos que els catalans son mol volguts a tot arreu, i la cultura i llengua catalana tambe. Jo la gent que he conegut em preguntaben per cose de Catalunya i dels PPCC i emolts et deien sempre coses com... "Com es diu en catala tal frase...?" aixi que tal volta som nosaltres els que tambe deuriem estar menys a la defensiva.
Em sembla que (i ja no per la repressió posterior al 1714, els Decrets de Nova Planta, les diferents dictadures, les polítiques en contra de Catalunya, etc., sinó que ara que se suposa que estem en democràcia, sigui quan s'insisteixi més en espanyolitzar Catalunya, negar-ne la seva identitat, negar-ne les reivindicacions polítiques, etc.) aquesta postura defensiva està més que justificada.
Xaviv escrigué:
Pasa com els diputats, estan treballant tots i tot el dia al parlament, y cuant surt la maleducada de la pajin badallant deseguida pensem que son una vividos... Dons no, es la noticia i ha de obrir les noticies, nomes aixo.

Una abrasada
A mi personalment, i no només la Pajín sinó tots plegats, em treuen de polleguera els espectacles que solen muntar al Congrés més propis de pati d'escola o de GH, que d'una institució parlamentaria.... No
Titanium

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Titanium el Ds Jun 26, 2010 1:22 am

Xaviv escrigué:
Titanium et ficare un eixemple d'una cosa que em va pasar, perque a voltes anomenar les coses d'una mena o d'un altra fa que la gent s'asuste:

Jo... Despres de plantejarmeu molt i dintre de la meva inocencia... Vaij proposar a la xarxa social del PP la creacio d'una institucio, amb seu a Barcelona, amb plenes competencies en materia de cultura i educacio dintre de Catalunya Valencia i les Illes, i seria anomena "Estat cultural dels Paisos catalans" la resposta, a mi ahi ja em coneixen i tinc bona relacio amb la majoria de la gent, va a ser respetuosa pero negativa, deien que fer aixo seria cedir devant del nacionalisme. Fins ahi... He de dir que m'ho esperaba. Pero al cap de uns mesos vaij fer una cosa molt curiosa.

Vaij propondre el mateix model de institucio, exactament, el mateix, sense variar res, nomes una cosa, el nom, aquesta vegada es diria "Estat cultural mediterrani" i ves per hon, ahi si va tindre mes aceptecio.

Perque et conte aso?, perque el que dic de "Catalanitzar Espanya" pot molestar a algu, per que tal volta creu que acabaran obliganlo a rotular catala com fan en Catalunya o perque simplement interpreta aixo com que el nacionalisme s'en surt amb la seva... Pero si fas el mateix anomenanlo "Mostrar la cultura catalana a Espanya" dons es molt posible que no pase res com no pasa res amb la UOC i que molts s'apropen.
Tot això que expliques ja ho sabem tots, és la metàfora pura del simbolisme de les paraules i els noms de les coses.
Està clar, la paraula català, Catalunya, etc., la tenen demonitzada. El mateix passa amb el propi nom del País Valencià, el qual aquest aixeca ampolles al nacionalisme espanyol quan "només" canvies "País" per "Comunitat". És increïble.
Titanium

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 2 de 2 Previ  1, 2

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
Pots respondre a temes en aquest fòrum