Defensem Castella!

Publicar un tema nou   Respondre al tema

Pàgina 1 de 2 1, 2  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Defensem Castella!

Missatge por Nahim el Dl Mar 01, 2010 11:34 pm

Em posa trist que hi hagi atacs contra la llengua castellana, tant com es fa amb el català. No justifico la preeminència d'una llengua sobre una altra, les llengües no tenen ideologia, la tenen els qui volen imposar una llengua perquè si. M'emprenya que desde les Catalunyes sempre cerquem al boc expiatori anomenat Castella. Em sap greu que en Joan Salvat-Papasseit, encara que l'entenc, digues fàstics al poema "Ampla és Castella". Però les coses poden canviar, sempre hem de tenir esperança.
Castella com a nació s'està adonant que té una realitat, no la de la bandera roja i gualda, sinó la del penó morat. D'aquesta manera si que ens podem entendre. De fet els catalans no oblidem, però també sabem edificar "ciutats del perdó", de greuges en tenim les butxaques plenes i moltes putades sobre la nostra carcanada, però el que ningú ens podrà retraure és que sempre hem volgut mirar endavant. I que ells també es rebel·laren contra els mandats imperials a les famoses revoltes comuneras. No fem sang amb Castella, defensem-la com a nació, com ho faríem amb Occitània o Escòcia. A tall d'exemple i per acabar, dir que els dos de Girona que cremaren la imatge del Borbó, quan sortiren dels jutjats de Madrid, no els reberen a pedrades, sinó que els amics castellans sortiren a recolzar-los, amb la bandera morada, amb el castell i l'estrella.

Editat per darrera vegada per Nahim el Dt Mar 02, 2010 2:03 am, editat 1 cop en total

Nahim

Nombre de missatges : 59
Ubicació : Comarques Gironines

http://elprofetaestudiant.blogspot.com/

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Defensem Castella!

Missatge por Portalcat el Dt Mar 02, 2010 1:47 am

i tan... jo pèrsonalment mai he tingut res en contra de Castella... ni de la llengua castellana a castella...

i soc perfectament conscient que Castella es una comunitat preciosa, amb una gent com a tot arreu i una llengua molt bonica...

si en el fons ells a casa seva volen el mateix que volem naltros a ca nostre...

on has vist atacs a la llengua castellana?

Portalcat
Admin

Nombre de missatges : 3502
Ubicació : Barçalona

http://portalcatala.forocatalan.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Nahim el Dt Mar 02, 2010 2:07 am

Molta gent, Ayme, que confón la gimnàstica amb la magnesia, m'he trobat inclòs, a algun escriptor que no en llegeix de llibres castellans. Si pots, llegeix el poema que he fet referència en l'entada.

Nahim

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Portalcat el Dt Mar 02, 2010 2:27 am

aviam anem per parts confondre coses nbo es atacar la llengua castellana, que hi hagi autors que no llegeixin llibres inpresos en llengua castellana tampoc es atacar la llengua castellana... jo mateix no llegeixo per més que pugui literatura castellana i no es cap perque si, es senzillament perque com la meva llengua es la catalana cerco llibres en català... ja et dic per més que puc...

al igual que faig amb els articles quan vai al supermercat... només etquetats en català si es pot o amb seu a Catalunya o els Països catalans...

dius que llegeixi el poema oi.... "Ampla és Castella" d'en Papasseit... ara ho miro...

Portalcat
Admin

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Portalcat el Dt Mar 02, 2010 4:31 am

Ja l'he llegit encaixa com un guan amb el que pensa molta gent d'Espanya

imperialistes, feixistes, castellanistes i centralistes...

es així... jo també crec que la història no ha de ser només en una direcció però es que qui l'hi hagues dit a en Papasseit que poc despres de la seva mort vindria una dictadura feixista que el primer que farien es prohibir el idioma català...

Portalcat
Admin

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Nahim el Dg Abr 25, 2010 1:36 am

Ayme, com em vas demanar, arrodoneixo aquesta llista de post polèmics i si algú s'hi vol afegir, encantat contestaré o miraré d'aclarir dubtes.
Dir que he admirat sempre al Salvat-Papasseit, em sembla un avançat al seu temps a Catalunya, i un poeta que estava a l'alçada de contemporanis seus com en Fernando Pessoa o W.B. Yeats. Encara que discrepo en certa mida en les seves paraules. De totes maneres sempre s'ha de mirar el context, i és aquí on jo crec que hi ha confusió. Parlar de Castella com a nació a principis del segle XX és una mica com somiar truites, la idea de Castella anava intrínsecament unida a la idea d'Espanya i arriscant-me a equivocar-me, la consciència de nació castellana és molt recent. Salutacions!

Nahim

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv el Ds Maig 01, 2010 7:30 pm

benvolgut Nahim.

No tinc el plaer de coneixert pero trove molt sensat el que dius, les llengues nomes tenen dos enemics, els que les prohibeixen i els que les imposen. Una llengua sa de parlar pero no s'en ha de parlar. Jo el somni mes gren que tinc respecte a la meva llengua, es que un dia, siga acceptada socialment a tota Espanya, estic convensut de que per a que la gent vuyga tot el que te la cultura catalana l'unic que fa falta es que la coneguen, i en eixe cami estic jo.

Una abrasada. Gracies per atendrem.

Xaviv

Nombre de missatges : 109

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Nahim el Ds Maig 01, 2010 8:33 pm

Benvolgut Xaviv,
Mercès per la teva resposta, com t'he dit a la presentació, es una sort que tinguem gent del País Valencià en aquest Portal. En lo que dius, tens tota la raó, la llengua no s'ha d'imposar ni s'ha de prohibir. I els pobles, s'han de respectar. A Catalunya, com tantes entitats nacionals del món, ha tingut les seves contradiccions, els seus planys i els seus encerts, i també alguns greuges, per açò, de vegades no ens refiem del veí, o dels nousvinguts. Espero veure't per ací, en els propers debats o comentaris. Rep una abraçada des de les comarques de la ratafia!

Nahim

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por TallaFerro el Dl Maig 03, 2010 12:04 pm

Catalunya té dues llengües pròpies, el català i l'aranès ( occità ). Hi ha dos tipus d'immigració, la que vé a treballar i s'adapta a la realitat social i la que vé a colonitzar i pretén que la societat s'adapti al que ells pretenen imposar.

A partir d'aquí, jo no tinc cap problema amb les llengües en si, és a dir, totes les llengües tenen el meu respecte, ara bé cal matitzar sempre el context. Quan es pretén una substitució o un fals bilingüisme ( recordo que el bilingüisme és només una etapa de la substitució lingüística, per tant parlem de la mateixa cosa ) llavors aquella llengua passa a ser una "invasora". Jo no tinc cap problema a l'hora de parlar castellà, però dins de catalunya el parlaré quan a mi em surti dels collons, i fora de terres catalanes parlaré la llengua típica d'aquella zona per simple integració i no aniré a imposar la meva.

I parlant de Castella... com no ha d'ésser un bloc expiatori? jo no li dec ni fraternalitat ni res, al cap i a la fi Espanya, és el projecte imperial de Castella. El dia que seré feliç de veritat és el dia que hi hagi una bona frontera que ens separi, el dia que espanya ens deixarà d'imposar la seva llei feixista, la seva "lengua común", el dia que l'ombra de franco ja no ens perseguirà, el dia que podrem tenir una democràcia real. Espanya no ha canviat en 300 anys, continua éssent igual de rància, ni perdó ni res, l'únic que li penso donar és l'esquena, no es poden perdonar totes les morts que ens han causat, no es pot, a mi si em claven una bofetada no paro l'altre galta, o m'hi torno o me'n vaig pel meu compte.

Per cert, benvingut Nahim

TallaFerro

Nombre de missatges : 156

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Nahim el Dl Maig 03, 2010 1:15 pm

Tallaferro, com he dit en un principi, i en el cas de les llengües, aquestes no tenen ideologies, sinó que són utilitzades per persones. No estic d'acord que perquè algú digui defensar quelcom en nom d'una llengua, siguem tant mesells de creure que aquesta llengua té autonomia pròpia per destruir-ne una altra. De fet és un avantatge saber més d'una llengua, en dominem més d'una i es tremendament beneficiós per entendre'ns amb gent que parla aquest idioma. Trobo empobridor que la gent s'encloti només amb el català, perquè el castellà és l'idioma de l'invasor i que l'hem d'odiar, siguem una mica més madurs. Jo no m'esborraré una llengua, o em rentaré el cervell per eliminar la llengua de l'invasor.
En l'altre apartat, estic parlant de Castella com a nació, no com un projecte imperialista, ni com Espanya, estic parlant de Castella com a nació, i és com ens tindríem de dirigir aquí Catalunya a ells, com a una altra nació. El fet que jo escrigués aquest article va venir arrel de llegir una web independentista catalana de com se'n reien (i no es creien) que hi hagués un partit nacionalista castellà. Hem de caure en els mateixos vicis de la gent se'n riu de nosaltres com a poble? Hem d'anar repartint greuges amb tothom? Sóc el primer en demanar la independència de Catalunya, però ens hem de menystenir per saber una altra llengua? Hem de fer com a Israel, que desprès de l'holocaust i de tants de segles de persecució, ara són ells qui fan murs, tortures, morts sumaríssimes? Com he dit algun cop en aquest fòrum, hem de tenir seny i aprendre del passat i ser tolerants amb les altres nacions. Salutacions i merci per la benvinguda!

Nahim

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por TallaFerro el Dl Maig 03, 2010 5:22 pm

Aviam, una llengua és una eina de comunicació, però no només és això, forma part de l'individu i també és una manera de veure el món. Per exemple les llengues esquimals tenen moltes paraules per definir un tipus de neu, això ja denota lo important que és per la seva cultura. Jo no odio el castellà, odio que me l'imposin quan no hi tenen dret. Per mi és enriquidor saber més llengües que el català i no em queixo pas per saber-ne, sinó per no haver pogut triar-la lliurement. Espero haver-me explicat bé.

Castella com a nació... de fet ho és. Doncs no li trobo pas el sentit que encara existeixi el moviment comuner (actualment no representa ni un 5% de la població), bé, si potser una mica de pseudoimperialisme per volguer annexionar altre cop el territori que posseien segregat avui dia en comunitats autònomes. Però clar, sobre aquest mapa també hi ha el Pais Basc i Galícia... compte!

Per mi un dels grans mals de Catalunya sempre és el mateix, de vegades hauriem de ser més egoistes, preocupar-nos menys del que fan els altres i fer feina a casa nostra, que ja toca. Per mi Castella és una cosa que cal deixar endarrere, m'és indiferent que el moviment comuner no sigui agressiu amb Catalunya, que s'ho facin ells solets, car a nosaltres no ens han ajudat mai. Quan millors relacions hi podrem tenir no serà pas sota el mateix sostre, sinó quan nosaltres tinguem les claus de la nostra casa.

TallaFerro

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Nahim el Dl Maig 03, 2010 9:22 pm

Comuner és com dir a Catalunya maulet, no sé si tenim de negar també aquest nom aquí als Països Catalans, crec que com a moviment poden dir-se com vulguin. Els del partit castellenista tenen ben clar que el País Basc i Galícia son altres territoris i ells quan fan un mapa de Castella no els inclouen.
Que siguem més egoistes? No ho sé, el que tinc clar és que prefereixo parlar amb Castella que el que representa Espanya. Per a mi, em mereix el mateix respecte com a nació Castella, com Escòcia, Euskalerria, Occitana, Còrsega, Andalusia o Bretanya. Salutacions!

Nahim

Tornar a dalt Ir abajo

Salutacions de nou Tallaferro.

Missatge por Xaviv el Dl Maig 03, 2010 9:39 pm

TallaFerro escrigué:Catalunya té dues llengües pròpies, el català i l'aranès ( occità ). Hi ha dos tipus d'immigració, la que vé a treballar i s'adapta a la realitat social i la que vé a colonitzar i pretén que la societat s'adapti al que ells pretenen imposar.

Ja feia temps que no parlava amb tu Tallaferro, he estat fora del portal per problemes tecnics que L'Ayme m'ajudat a arreglar. Sera un plaer tornar a debatre amb tu.

Al segons tipus de inmigracio que anomenes, jo ara hem be al cap els milers de ciutadans de Andalucia que en l'epoca de Franco van aplegar per treballar a Catalunya i que conforme anaben vaijant del tren eren atiquetats com a "Charnegos" els fills d'aquestos molts moltisims avui militen a partits com ERC, aixi que cuant parles de colonitzadors potser estas cualificants aixi al pare d'algun amic teu que ha anat a molts actes independentistes amb tu.

A partir d'aquí, jo no tinc cap problema amb les llengües en si, és a dir, totes les llengües tenen el meu respecte, ara bé cal matitzar sempre el context. Quan es pretén una substitució o un fals bilingüisme ( recordo que el bilingüisme és només una etapa de la substitució lingüística, per tant parlem de la mateixa cosa ) llavors aquella llengua passa a ser una "invasora". Jo no tinc cap problema a l'hora de parlar castellà, però dins de catalunya el parlaré quan a mi em surti dels collons, i fora de terres catalanes parlaré la llengua típica d'aquella zona per simple integració i no aniré a imposar la meva.

Jo continua dient que les llengues son de les persones i no les persones de les llengues, el millor que hi ha a Catalunya, son els Catalans, per tant la cultura la fan ells i no ells a la cultura. Dius que ha Catalunya hi ha una llengua invasora, jo no ho tinc tan clar, pero tan de vo als PPCC hi haguesin 3, a mes a mes el Frances el Euskera i el Galleg, no faria mes que dona opcions als Catalans de se mes rics en cultura.

I parlant de Castella... com no ha d'ésser un bloc expiatori? jo no li dec ni fraternalitat ni res, al cap i a la fi Espanya, és el projecte imperial de Castella. El dia que seré feliç de veritat és el dia que hi hagi una bona frontera que ens separi, el dia que espanya ens deixarà d'imposar la seva llei feixista, la seva "lengua común", el dia que l'ombra de franco ja no ens perseguirà, el dia que podrem tenir una democràcia real. Espanya no ha canviat en 300 anys, continua éssent igual de rància, ni perdó ni res, l'únic que li penso donar és l'esquena, no es poden perdonar totes les morts que ens han causat, no es pot, a mi si em claven una bofetada no paro l'altre galta, o m'hi torno o me'n vaig pel meu compte.
Per cert, benvingut Nahim
[quote]

De que es Espanya, i sense sortirmen del nacionalisme catala, he sentit ja fins a 5 vercions molt distintes, i et done la meva paraula de que ninguna te res a veure amb el que jo he conegut i llejit.

Pero et dire una cosa, jo sere feliz el dia enque en contes de tancarmos, s'obrim, el dia en que es fiquem d'acort per ha... com ho diria.... "Catalanitza Espanya" es poden fer 1000 coses per ha donar a coneixer la nostra cultura i que siga acceptada, repeteixc algunes coses que he proposat aqui, que amb molt poc d'esforç serien molt facil de dur a terme.

- Es pot obrir una escola a cada capital de provincia a Espanya, hon es poguera escolaritxar a un alumne en cuantsevol dels idiomes oficials del estat.

- Es pot oferi com a optatiu l'idioma catala a les universitats déspanya. Nomes donare un dato, a Alemanya el Catala es pot estudiar a 19 estats, aqui nomes a 4, i perque el tenim com a propi.

- Es pot emiti els canals de llengua catalana amb TDT a tota Espanya.

- Es pot fe un fons de foment de la llengua entre els goberns dels PPCC per aixe subvencionar a tota Espanya rotuls, publicitat i cuansevol mostra de la llengua catalana, amb un 30% 20%... El que pogam bonament.

Es poden fer milions de coses i totes facils i barates com aquestes a mes a mes de molt efectives, nosaltres tenim una cultura molt mes rica que moltes regiones de Espanya, anem a enriquir tambe nosaltres la seva. Jo ja soc feliç sense Franco desde fa 35 anys. Jo sere feliç cuant vejen a Zamora que soc de Valencia i em proven a parlar en Catala. Perque ja tenen referencies a la seva terra que permetran que el Catala s'estenga, perque el mijor que li pot pasar a la cultura catalana es ser a Espanya, i aixi pot extendres amb molta mes facilitat.

Tambe cal dir que per aixo calen voluntats politiques, i clar, per un joc els dos grans partits PP i PSOE no volen i per un altre nosaltres aqui fem odiar la nostra cultura amb denuncies a la gent que gasta el Castella per eixemple. Aixi no en voldra saber res ningu del catala.

Espere que cuent el dia de dema CIU vaji a buscar al PP o al reves per gobernar en cualicio, al PP hi ha un sector que vol fer equestes coses posibles, pero sense imposar res a ningu, una cosa que es fique damunt la taula siga eixa. Perque estic convensut que coneixer la cultura catalana es volerla.

Una abrasada i gracies per atendrem.

Xaviv

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por TallaFerro el Dt Maig 04, 2010 12:22 am

Nahim escrigué:Comuner és com dir a Catalunya maulet, no sé si tenim de negar també aquest nom aquí als Països Catalans, crec que com a moviment poden dir-se com vulguin. Els del partit castellenista tenen ben clar que el País Basc i Galícia son altres territoris i ells quan fan un mapa de Castella no els inclouen.
Que siguem més egoistes? No ho sé, el que tinc clar és que prefereixo parlar amb Castella que el que representa Espanya. Per a mi, em mereix el mateix respecte com a nació Castella, com Escòcia, Euskalerria, Occitana, Còrsega, Andalusia o Bretanya. Salutacions!

Andalusia nació? en base a què? tampoc parlen castellà sinó la llengua andalusa oi? Per a mi això és un parany, potser és per ignorància meva però jo no li veig la nació enlloc ni la llengua tampoc.

Quan al moviment comuner poca cosa et puc dir per pròpia ignorància, la veritat, però tampoc li veig cap base. Entenc que hi hagués una revolta fa 500 anys per un rei que no el feien seu, però avui dia no sé en què repercuteix, avui dia crec que la ideologia és molt esbiaixada vist els origens. Que tinguin més consciència de respecte a les nacions, doncs bé, felicitar-los, però jo ho sento, passo d'ells. Com ja he dit abans, no vull més espanya, està fins a la sopa, prefereixo desconnectar i més endavant ja establir un contacte.

Xaviv escrigué:
Ja feia temps que no parlava amb tu Tallaferro, he estat fora del portal per problemes tecnics que L'Ayme m'ajudat a arreglar. Sera un plaer tornar a debatre amb tu.

Al segons tipus de inmigracio que anomenes, jo ara hem be al cap els milers de ciutadans de Andalucia que en l'epoca de Franco van aplegar per treballar a Catalunya i que conforme anaben vaijant del tren eren atiquetats com a "Charnegos" els fills d'aquestos molts moltisims avui militen a partits com ERC, aixi que cuant parles de colonitzadors potser estas cualificants aixi al pare d'algun amic teu que ha anat a molts actes independentistes amb tu.

Jo també he estat desconnectat una bona temporada, ara estic visquent al sud del PV. Per cert, el plaer és mutu Wink

Aviam, potser m'he expressat malament, jo he intentat desclassificar dos tipus d'immigració, la que s'integra a la nostra llengua i cultura i la que no. Per mi la integració no és votar un partit o altre, és adaptar-se a una societat, integrar-se, i no imposar la llengua i cultura de la terra que han deixat. Jo no pretenia desqualificar aquesta gent, però si que pretenia desqualificar als "espanyolets" que van de llestos envaïnt el nostre territori despreciant la nostra llengua i cultura, aquests són els que a mi em molesten i em fan venir arcades.

Xaviv escrigué:
Jo continua dient que les llengues son de les persones i no les persones de les llengues, el millor que hi ha a Catalunya, son els Catalans, per tant la cultura la fan ells i no ells a la cultura. Dius que ha Catalunya hi ha una llengua invasora, jo no ho tinc tan clar, pero tan de vo als PPCC hi haguesin 3, a mes a mes el Frances el Euskera i el Galleg, no faria mes que dona opcions als Catalans de se mes rics en cultura.

No hi estic d'acord. Si parlem de PPCC en podem destriar tres llengues naturals, català, aranès i castellà (contant la part castellana del PV), si parlem de catalunya 2. Ara bé, legalitzar totes les llengues del món a catalunya això si que no, així cavem la nostra tomba. A mi el basc al País Basc, el francès a França, etc. Hi ha una cosa molt clara, l'edat imperial ja ha passat i la colonització ha de quedar enrere, si no som capaços de respectar uns límits territorials per una llengua i una cultura res de bo pot passar, només odi, ràbia, impotència com la meva quan veig que cada dia em trepitjen i si no els dono les gràcies encara sóc el dolent, no puc donar l'esquena a això i ser feliç. Jo no demano que legalitzin el català a andalusia, no demano que el legalitzin a extremadura, per tant a mi que no em demanin que el castellà sigui legal a catalunya o que el basc també, etc.

I que la cultura no forma a la gent? home... clar que la forma!! Una cultura és una manera de veure el món i va lligada a la llengua, si neixes a pagès tindràs apreci per la terra, perquè et vé per cultura. Per catalunya, tot i ser molt industrial, la terra sempre ha sigut molt important, és l'element primari del nostre sustent biològic, del nostre patrimoni, de la nostra feina, és el nostre hàbitat natural.

Xaviv escrigué:
De que es Espanya, i sense sortirmen del nacionalisme catala, he sentit ja fins a 5 vercions molt distintes, i et done la meva paraula de que ninguna te res a veure amb el que jo he conegut i llejit.

Pero et dire una cosa, jo sere feliz el dia enque en contes de tancarmos, s'obrim, el dia en que es fiquem d'acort per ha... com ho diria.... "Catalanitza Espanya" es poden fer 1000 coses per ha donar a coneixer la nostra cultura i que siga acceptada, repeteixc algunes coses que he proposat aqui, que amb molt poc d'esforç serien molt facil de dur a terme.

- Es pot obrir una escola a cada capital de provincia a Espanya, hon es poguera escolaritxar a un alumne en cuantsevol dels idiomes oficials del estat.

- Es pot oferi com a optatiu l'idioma catala a les universitats déspanya. Nomes donare un dato, a Alemanya el Catala es pot estudiar a 19 estats, aqui nomes a 4, i perque el tenim com a propi.

- Es pot emiti els canals de llengua catalana amb TDT a tota Espanya.

- Es pot fe un fons de foment de la llengua entre els goberns dels PPCC per aixe subvencionar a tota Espanya rotuls, publicitat i cuansevol mostra de la llengua catalana, amb un 30% 20%... El que pogam bonament.

Es poden fer milions de coses i totes facils i barates com aquestes a mes a mes de molt efectives, nosaltres tenim una cultura molt mes rica que moltes regiones de Espanya, anem a enriquir tambe nosaltres la seva. Jo ja soc feliç sense Franco desde fa 35 anys. Jo sere feliç cuant vejen a Zamora que soc de Valencia i em proven a parlar en Catala. Perque ja tenen referencies a la seva terra que permetran que el Catala s'estenga, perque el mijor que li pot pasar a la cultura catalana es ser a Espanya, i aixi pot extendres amb molta mes facilitat.

Tambe cal dir que per aixo calen voluntats politiques, i clar, per un joc els dos grans partits PP i PSOE no volen i per un altre nosaltres aqui fem odiar la nostra cultura amb denuncies a la gent que gasta el Castella per eixemple. Aixi no en voldra saber res ningu del catala.

Espere que cuent el dia de dema CIU vaji a buscar al PP o al reves per gobernar en cualicio, al PP hi ha un sector que vol fer equestes coses posibles, pero sense imposar res a ningu, una cosa que es fique damunt la taula siga eixa. Perque estic convensut que coneixer la cultura catalana es volerla.

Aquí et podria dir bastantes coses, però intentaré ser ras i curt.

Sóc partidari de promoure la llengua i cultura catalana a tot el món, primer fent ofertes per part de la generalitat i després cal que ho sol·licitin. Jo no seria pas partidari d'obrir una universitat/escola a espanya si no ho soliciten, a la força, no sóc com ells.

Mira les voluntats polítiques del PP i el PSOE són les mateixes, avui dia ja no queda res del PSOE original, l'antifranquista, nono, avui dia tant un com l'altre són la mateixa cara de la moneda i quan poden aprofiten per monopolitzar tot el poder i manipular tots els mitjans de comunicació que poden i amb total impunitat. Tots dos tenen molts militants falangistes a les seves llistes.

Porto gairebé mig any visquent al PV, concretament a Elx (sempre hi ha governat el PSOE), una gran ciutat que suposadament té l'índex més alt de catalanoparlants ( al voltant d'un 35% ). Saps amb què em trobo? vaig al bar

- un cafè amb llet, si us plau -
- ¿qué? ( amb cara de no entendre'm )
- un cafè amb llet, si us plau -
- ¿como? ( amb cara de no entendre'm )
- Un café con leche, por favor -
- ahora mismo.

Vaig al banc a fer una transferència
- Hola, voldria fer una transferència a tal compta.
- ¿Cómo?
- Hola, voldria fer una transferència a tal compta.
- ¿Quiere hacer...¿?¿?
- Una transferencia a tal cuenta, por favor.

Doncs company, aquest és el famós bilingüisme del PP i del PSOE, si, el bilingüisme castellà-espanyol.

Els catalans portem segles intentant canviar espanya, intentant-la fer un lloc on es pugui conviure pacíficament a partir de la diferència i no de la homogentizació forçada. Amb què ens hem trobat? Dues republiques fracassades per culpa de dues dictadures amb la seva conseqüent guerra civil i 40 anys de feixisme. Jo he tingut la sort de no passar per 40 anys de franquisme i tampoc van arribar a matar cap familiar meu, els van arribar a perseguir fins a casa però no va ser precisament la meva família qui va acabar en una caixa de pi. Per cert, la constitució no és precisament una constitució netament democràtica, sinó que és la sombra del falangisme, segueix la màxima "una, grande y libre", només cal mirar els primers articles, mai es planteja la diferència com a base per la convivència, sinó la destrucció de la diferència natural de l'estat espanyol per conviure, així ens va la cosa.

Crec que si d'alguna cosa serveix la història és per aprendre'n dels errors, i per mi l'error és voler continuar amb espanya, voler continuar amb aquesta farsa. La gran llàstima per mi? que no tenim cap polític que tingui les coses clares, quan passen per la poltrona de la generalitat se'ls envan les ideologies, només veuen calers i una butaca calenta amb la forma del seu cul.

Adéu espanya!

TallaFerro

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv el Dc Maig 05, 2010 12:00 am

Benvolgut Titanium.

Home, jo crec que cuansevol persona que va a Catalunya, vuyga o no acaba integranse, ara be, esque integrarse no es nomes entendre catala, integrarse es molt mes que aixo. El que pasa es que jo crec que una persona ha de parlar en l'idioma que millor s'exprese. Jo conteste com em parlen, perque home, puc parlarli catala a algu que no l'entenga, pero si no me anten suposu que sen anira a parlar amb un altre, a mes a mes per ahi per la Catalunya Rural sobre tot, es pots trobar amb algun pajes que no es que no sapiga parlar castella, es que li costa moltisim expresarse en un altra llengua que no siga el catala perque es el que ha parlat tota la vida. Per tant, jo estic dacorty amb tu en el fet de que hi ha demagogia en el asumpte del "No nos responden en castellano" pero home, tambe hi ha gent que es castellanoparlant, que crida "Viva Catalunya independiente", esque mira,a mi m'ha agradat molt aquesta linea de Nahim perque separa molt be el que es la cultura de el que es la politica, ell es tant independentista com tu, pero no creu que per parlar castella a Catalunya siga menys independentista. I jo que no soc gens independentista, parle catala a tot arreu.

Tu Tallaferro, be tu i mes gent, es una idea errada que crec que teniu molts nacionalistes, que el catala es nostre i el castella ens l'an imposat. Be jo per a comensar crec que el castella es un idioma amb el nom mal ficat. Es cert i pensanto geladament crec que he relliscat jo en el comentari de que "La cultura no fa la gent" i tant que la fa, el que volia dir, es que la cultura es per a ferla gastar tu i no la cultura gastarte a tu, una cosa es lluitar per la cultura jo lluite i lluitare sempre pero no pedre el cap per ella.

Be mira. Has dit, COPIE I PEGUE:

"Sóc partidari de promoure la llengua i cultura catalana a tot el món, primer fent ofertes per part de la generalitat i després cal que ho sol·licitin. Jo no seria pas partidari d'obrir una universitat/escola a espanya si no ho soliciten, a la força, no sóc com ells."

Suponc que hauras dit aixo en relacio a les mesures que jo he proposat, dons ñla meva resposta benvolgut amic aqui si es clara. No, no i no, les meves mesures, i aquet tipus de mesures no li poden molestar a ningu, a ningu, perque no obliguen a ningu, perque conviden a gastar el catala, a coneixerlo, donen a la gent la posibilitat de aproparse a la nostra llengua i cultura, no es impondre res, son mesures barates, son son atractives per a la gent, i coneixerien aixi la nostra llengua i cultura qui volguera coneixerla nomes, i cuant la coneguen voldran mes, i la "Chapurrecharan per ahi" i sera l'inisi de que la nostra llengua s'imposi com s'ha d'imposar, mostranse. Perque coneixerla es volerla. Impondre una llengua es per mi molt clar, denunciar amb 1200 euros al pobre petit comerciant que no fica un rotul en catala, aixo es impondrela i ferla odiar. Donat conter de fins ahon els agrada eixa politica als politics catalans que despres t'enteres de que duen als seus fills a un colage Alema-Castella.

Jo com ja t'he dit alguna volta, tambe vaij molt a Elx, i estic d'acort amb que no es pas de domini del catala, pero qui vol estudiar en catala estudia en catala i a mes a mes mira, et done la meva paraula de que aquesta anecdota a mi mai m'ha pasat a cap joc de Elx ni de Valencia. Algunes vegades ho he sentit de mes gent a mes a mes de tu e, no et dic que estigues mentint si usplau, pero enecdoticament de gent molt aillada.

Anomenes el Franquisme, una epoca que hem d'oblidar sens dupte i condepnar, jo soc el primer que condepna el franquisme, no et capiga ningun dupte. De totes maneres jo et dire que la meva familia no va tindre la sort que la teva familia felicment va tindre, la teva no va patir morts. La meva si, morts abusos i robatoris i no pas del Franquisme, en l'any 34 i per part dels comunistes "Los rojos" aixi es que a qui es plena la boca de "Memoria historica" li demane que tinga respecte a la meva familia.

Anomenes tambe la constitucio i li dius "Feixista" be, jo nomes et donare un dato,que l'e donat mes voltes en debats que he fet amb el Titanium per eixemple, un noi que crec que coneixeras i que ojo, tinc en molt bona consideraçio, pero fixar, es pot dir que la constitucio del 78 la varen parir 7 homens 2 dells eren catalans i un dells a mes a mes nacionalista de CIU, ja veus lo feixista que es aquesta constitucio, i a mes a mes encara que no era catala Santiago carrillo era comunista, aixi es que ja veus lo faixiste que era aquet senyor.

Be, mira, et vaij a recomanar alguna cosa, et done la meva paraula que desde el cor perque crec que et pot ajudar a entendre. A entendre, no les teves idees e ojo, les teves idees son molt democratiques i no nomes mai et dire que les avandones si no que mes aviat t'anime a que les defengues amb força. Pero si antendras mijor la gent que et rogeja i el entorn independentista si et llejes ADIOS CATALUNYA de ALBERT BOADELLA. Saps que aquest senyor es catala catala es a dir, de ceba com es diu en algun lloc, i ha pasat la vida envoltat de nacionalisme. Aixi que el coneix de sobra i ahi conta el que ha pasat.

Una abrasada i gracies per atendrem noi.

Xaviv

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv el Dc Maig 05, 2010 1:56 am

Perdo he volgut dir "Benvolgut Tallaferro" esque un dialeg semblant ja vaij tindrel amb el Titanium, per cert doneuli recorts.

Xaviv

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por TallaFerro el Dc Maig 05, 2010 5:06 am

Xaviv escrigué:
Home, jo crec que cuansevol persona que va a Catalunya, vuyga o no acaba integranse, ara be, esque integrarse no es nomes entendre catala, integrarse es molt mes que aixo. El que pasa es que jo crec que una persona ha de parlar en l'idioma que millor s'exprese. Jo conteste com em parlen, perque home, puc parlarli catala a algu que no l'entenga, pero si no me anten suposu que sen anira a parlar amb un altre, a mes a mes per ahi per la Catalunya Rural sobre tot, es pots trobar amb algun pajes que no es que no sapiga parlar castella, es que li costa moltisim expresarse en un altra llengua que no siga el catala perque es el que ha parlat tota la vida. Per tant, jo estic dacorty amb tu en el fet de que hi ha demagogia en el asumpte del "No nos responden en castellano" pero home, tambe hi ha gent que es castellanoparlant, que crida "Viva Catalunya independiente", esque mira,a mi m'ha agradat molt aquesta linea de Nahim perque separa molt be el que es la cultura de el que es la politica, ell es tant independentista com tu, pero no creu que per parlar castella a Catalunya siga menys independentista. I jo que no soc gens independentista, parle catala a tot arreu.

Estic 100% d'acord en que integrar-se és molt més que no pas parlar una llengua, implica moltes més variables. Ara bé, que volguent o no s'acabi integrant una persona (pel fet de viure cada dia amb una societat diferent) això si que no ho comparteixo. Quantes families africanes visquent a catalunya practiquen l'ablació? quantes nenes musulmanes van amb el vel a la força? Quantes families africanes han deportat les seves filles (només les filles i no pas els fills, compte!) a àfrica? Aquí aquestes coses no les fem, ho veiem com a salvatjades, però encara hi ha immigrants que ho fan, no pas pocs i no és pas cap rondalla popular. Val a dir que no tots ho fan eeh! no vull caure en el parany de la part pel tot en aquest assumpte... Ara bé, per mi viure a Catalunya no saber parlar català és una falta de respecte de la mateixa manera que viure a Alemanya i no saber alemany ho considero una falta de respecte, la llengua és la carta de presentació, i si no et presentes com a ciutadà d'una terra que t'ha acollit... crec que no van bé les coses.

Xaviv escrigué:
Tu Tallaferro, be tu i mes gent, es una idea errada que crec que teniu molts nacionalistes, que el catala es nostre i el castella ens l'an imposat.

La prova que és imposat és simplement que avui dia no pots viure a catalunya sense saber castellà, a més, la consitució ens obliga a conèixer-la quan les nostres terres mai l'han parlat de manera natural.

Xaviv escrigué:
Be mira. Has dit, COPIE I PEGUE:

"Sóc partidari de promoure la llengua i cultura catalana a tot el món, primer fent ofertes per part de la generalitat i després cal que ho sol·licitin. Jo no seria pas partidari d'obrir una universitat/escola a espanya si no ho soliciten, a la força, no sóc com ells."

Suponc que hauras dit aixo en relacio a les mesures que jo he proposat, dons ñla meva resposta benvolgut amic aqui si es clara. No, no i no, les meves mesures, i aquet tipus de mesures no li poden molestar a ningu, a ningu, perque no obliguen a ningu, perque conviden a gastar el catala, a coneixerlo, donen a la gent la posibilitat de aproparse a la nostra llengua i cultura, no es impondre res, son mesures barates, son son atractives per a la gent, i coneixerien aixi la nostra llengua i cultura qui volguera coneixerla nomes, i cuant la coneguen voldran mes, i la "Chapurrecharan per ahi" i sera l'inisi de que la nostra llengua s'imposi com s'ha d'imposar, mostranse. Perque coneixerla es volerla. Impondre una llengua es per mi molt clar, denunciar amb 1200 euros al pobre petit comerciant que no fica un rotul en catala, aixo es impondrela i ferla odiar. Donat conter de fins ahon els agrada eixa politica als politics catalans que despres t'enteres de que duen als seus fills a un colage Alema-Castella.

No hi estic del tot d'acord. Sincerament, aquesta no és la realitat, el català genera recels per a la política espanyola, només cal veure com van reaccionar els polítics espanyols quan un membre d'ERC va parlar en català al congrés dels diputats, gairebé el van expulsar. Tècnicament un grup parlamentari és una representació d'una part de l'electorat... fés càlculs i podràs extrapolar el grau d'hostilitat vers la nostra llengua.

Si espanya fos un estat "normal", és a dir, que accepta la pluralitat real dels ciutadans, protegiria les seves llengues, les fomentaria, evitaria qualsevol discriminació i actuaria com a país amfitrió a l'hora de mostrar una llengua al món. Has vist alguna vegada que l'estat espanyol actui com amfitrió de les exposicions internacionals on es dóna a conèixer el català? No company... és la generalitat qui ho fa. A l'estat espanyol només li importa una llengua, i és el castellà.

Estic d'acord amb tu que és una hipocresia molt gran que un president de la generalitat impulsi una campanya de sancions econòmiques a comerços que retolen en castellà i ell envia a estudiar els seus fills a una escola alemanya. No estic d'acord amb la hipocresia d'en Montilla, però si que recolzo la mesura, visquent a Catalunya jo considero que tothom ha de poder viure 100% en català, independentment de les llengues que es barrejin en un barri. Sinó què? ens rotulen productes en xinès i com ho entenem nosaltres? què estem consumint?

Xaviv escrigué:
Jo com ja t'he dit alguna volta, tambe vaij molt a Elx, i estic d'acort amb que no es pas de domini del catala, pero qui vol estudiar en catala estudia en catala i a mes a mes mira, et done la meva paraula de que aquesta anecdota a mi mai m'ha pasat a cap joc de Elx ni de Valencia. Algunes vegades ho he sentit de mes gent a mes a mes de tu e, no et dic que estigues mentint si usplau, pero enecdoticament de gent molt aillada.

Jo porto mig any visquent a Elx i m'ha passat moltes vegades i no és pas gaire excepcional, és fàcil de comprovar. Si parles català amb la gent gran la majoria t'entenen i et responen amb la mateixa llengua, però amb la resta de la gent ja canvia la cosa. La consideració general de la llengua és deplorable, és etiquetada com una llengua de pagès (com si ser pagès fóra alguna cosa dolenta...), també hi ha hagut un tall de transmissió familiar de la llengua molt generalitzat. Compte, només em centro a Elx perquè és la ciutat que més conec, de València no te'n puc pas parlar perquè, com aquell qui diu, només hi he estat de passada.

Xaviv escrigué:
Anomenes tambe la constitucio i li dius "Feixista" be, jo nomes et donare un dato,que l'e donat mes voltes en debats que he fet amb el Titanium per eixemple, un noi que crec que coneixeras i que ojo, tinc en molt bona consideraçio, pero fixar, es pot dir que la constitucio del 78 la varen parir 7 homens 2 dells eren catalans i un dells a mes a mes nacionalista de CIU, ja veus lo feixista que es aquesta constitucio, i a mes a mes encara que no era catala Santiago carrillo era comunista, aixi es que ja veus lo faixiste que era aquet senyor.

No crec pas que pel fet que hi haguera un parell de catalans no fora feixista, o millor dit, hereva del franquisme, no sé si coneixeràs un tal Josep Anglada, el seu accent català salta a la vista quan parla en castellà, però és franquista declarat i racista. Amb això vull dir que ser català no sempre és sinònim de ser demòcrata. També crec que no es pot mirar amb una visió actual aquella constitució, car la gent només volia sortir de la dictadura de la manera que fós i acceptant qualsevol condició per evitar un altre alçament.

Xaviv escrigué:
Be, mira, et vaij a recomanar alguna cosa, et done la meva paraula que desde el cor perque crec que et pot ajudar a entendre. A entendre, no les teves idees e ojo, les teves idees son molt democratiques i no nomes mai et dire que les avandones si no que mes aviat t'anime a que les defengues amb força. Pero si antendras mijor la gent que et rogeja i el entorn independentista si et llejes ADIOS CATALUNYA de ALBERT BOADELLA. Saps que aquest senyor es catala catala es a dir, de ceba com es diu en algun lloc, i ha pasat la vida envoltat de nacionalisme. Aixi que el coneix de sobra i ahi conta el que ha pasat.

Una abrasada i gracies per atendrem noi.

No m'he pas llegit el seu llibre però l'he escoltat algunes vegades i no comparteixo pas les seves idees, és un desencisat de la política, si, però com ell n'hi ha molts, alguns acaben pagant els seus maldecaps amb el nacionalisme català i d'altres amb el nacionalisme espanyol. Tot i això m'apunto el nom del llibre.

Entenc (o almenys això crec) el que vols expressar-me, el teu model d'estat i societat, realment és una idea atractiva imaginar-se un estat com el que proposes, però de la mateixa manera no ho veig impossible, avui, i a curt termini, per això cal una conscienciació general de la societat, cal que es deixin seduir per les cultures i llengues de l'estat espanyol, que tinguin ganes de compartir i créixer. Avui dia això no és possible, si que hi ha gent que és afí a aquesta ideologia, però gairebé inexistent.

Com sempre Xaviv, un plaer conversar amb tu.

TallaFerro

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv el Dv Maig 07, 2010 1:35 pm

Benvolgut Tallaferro.

Be home tens tota la rao pel que fa a la cultura, pero fins a aquet punt nomes aplegaras amb gent de cultura molt atrasada i radical no crec que aquestes coses et pasen amb una persona d'espanya o fins i tot amb un europeu, amb aquestos lo mes que et pot pasar es que no et sapiguen parlar en catala, i home ahi aplega la lliure decisio de cadascu a Catalunya, parlarli en castella o no parlarli, tampoca hi ha ningo obligat.Jo continue pensant que el castella no es imposat, crec que la gent dels PPCC tenim tant de merit o mes de la evolucio del castella com els castellans, per aixo crec que te el nom mal posat, un company d'un grup als foros del PP em va dir una volta que tindria mes aceptacio l'idioma dins l'entorn nacionaliste si s'anomenara Espanyol.Tornes a anomenar la constitucio, dius que no creus que pel fet de que hi hagueren un pareis de catalans no escusa que sigui "Feixista" i em fiques l'eixemple de l'Anglada, despres et dire que pense d'ell, pero crec que es mala comparacio, perque aquestos 7 homens que t'anomene, no varen crea la constitucio per majoria, la varen crear unanimement es a dir que si Fraga, Carrillo o el representant de CIU que ara no recorde no hagueren estat d'acort, ho podien haber dit. I dic CIU e, un partit nacionalista catala, no PxC un partit xenofoc.

Et Faij un breu apunt de L'Anglada, a mi no m'agrada que es tracti aixi a l'emigrant, la meva mare ho ba ser de petita a França, aixi que el colectiu que be a treballar te tot el meu suport arabe. caldria pensar que esta fent mal el gobern catala i espanyol per a que aquestos partits estiguen pujant a Catalunya, perque amb la masifcacio de emigrants ilegals la gent te molts problemes, les denuncies per robatoris no les fica ni Anglada (PxC) ni Garcia Albiol (PP) les fiquen els veins de les localitats i cada volta hi han mes.

Mira avui en dia, ja s'estan fent politiques bones de foment del catala a tota Espany com les que jo et dic pagades per la generalitat en gran part, com per eixemple la politica d'estudis de l'universitat Oberta de Catalunya que convida a un alumne sevilla que tambe esta el UOC, a estudiar en catala rebaixantli molt la matricula. Aquesta mesura es molt bonica, aquestes persones que desideixquen agafarla estaran tota la seva vida agraits al catala i als catalans. mentres que els denunciats, l'odiaran. Les meves mesures benvolgut amic, son similars, amb la diferencia encara mes al meu favor de que no correria amb els gastos la generalitat si no el gobern central. La generalitat nomes intervendria, per a apoyar els plans d'estudis.

Jo.... Be... en fi mira.... dintre de la meva ingenuitat, vaij proposar als foros del PP la creacio de l'institucio dels Paisos Catalans, incluint les 3 CCAA de parla catalana d'espanya, fixat avans que res que suposa proposa aquesta mesura als foros del PP. Jo la vaij proposar en caracter merament cultural i educatiu i amb plenes competencies per aquestes dues coses. La resposta va ser prou gran, unes 16 respostes crec recorda, a mes a mes va ser cordial a mi ja em coneixen alli, pero va ser negativa i no ho acabe d'antendre, el motiu sobre tot es que segons la majoria, els nacionalistes s'en eixirien amb la seva i seria un signe de debilitat. Jo o trobe una tonteria molt gran i molt poc habil per part de una persona alineada amb el pp y ara t'explique perque, perque els PPCC son bons per al PP, al menys aixi com jo els propose.

Mira si agafem catalunya sola es pot dir que el PP es un partit minoritaria, pero si agafem els PPCC queda aquesta suma de diputats:

Catalunya: PP 14 PSOE 33
Valencia: PP 54 PSOE 38
I. Balears: PP 28 PSOE 20

Total: PP 96 PSOE 91

Per tant el PP resulta ser el partit mes votat als PPCC, i seria una vona forma i mesura per fer una politica llinguistica i cultural forta a tota espanya, a mes amb molta facilitat perque al no surtirnos del estat podem fer-ho sense cuasi barreres politiques. A un popular els PPCC li interesen, el que es desideixca a Catalunya avui en dia pot ferse sense el PP, el que es desideixca als PPCC no.

Aixo es tot, una abrasada.

Xaviv

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por TallaFerro el Dt Maig 11, 2010 3:03 pm

Xaviv escrigué:Benvolgut Tallaferro.

Be home tens tota la rao pel que fa a la cultura, pero fins a aquet punt nomes aplegaras amb gent de cultura molt atrasada i radical no crec que aquestes coses et pasen amb una persona d'espanya o fins i tot amb un europeu, amb aquestos lo mes que et pot pasar es que no et sapiguen parlar en catala, i home ahi aplega la lliure decisio de cadascu a Catalunya, parlarli en castella o no parlarli, tampoca hi ha ningo obligat.Jo continue pensant que el castella no es imposat, crec que la gent dels PPCC tenim tant de merit o mes de la evolucio del castella com els castellans, per aixo crec que te el nom mal posat, un company d'un grup als foros del PP em va dir una volta que tindria mes aceptacio l'idioma dins l'entorn nacionaliste si s'anomenara Espanyol.Tornes a anomenar la constitucio, dius que no creus que pel fet de que hi hagueren un pareis de catalans no escusa que sigui "Feixista" i em fiques l'eixemple de l'Anglada, despres et dire que pense d'ell, pero crec que es mala comparacio, perque aquestos 7 homens que t'anomene, no varen crea la constitucio per majoria, la varen crear unanimement es a dir que si Fraga, Carrillo o el representant de CIU que ara no recorde no hagueren estat d'acort, ho podien haber dit. I dic CIU e, un partit nacionalista catala, no PxC un partit xenofoc.

Et Faij un breu apunt de L'Anglada, a mi no m'agrada que es tracti aixi a l'emigrant, la meva mare ho ba ser de petita a França, aixi que el colectiu que be a treballar te tot el meu suport arabe. caldria pensar que esta fent mal el gobern catala i espanyol per a que aquestos partits estiguen pujant a Catalunya, perque amb la masifcacio de emigrants ilegals la gent te molts problemes, les denuncies per robatoris no les fica ni Anglada (PxC) ni Garcia Albiol (PP) les fiquen els veins de les localitats i cada volta hi han mes.

Mira avui en dia, ja s'estan fent politiques bones de foment del catala a tota Espany com les que jo et dic pagades per la generalitat en gran part, com per eixemple la politica d'estudis de l'universitat Oberta de Catalunya que convida a un alumne sevilla que tambe esta el UOC, a estudiar en catala rebaixantli molt la matricula. Aquesta mesura es molt bonica, aquestes persones que desideixquen agafarla estaran tota la seva vida agraits al catala i als catalans. mentres que els denunciats, l'odiaran. Les meves mesures benvolgut amic, son similars, amb la diferencia encara mes al meu favor de que no correria amb els gastos la generalitat si no el gobern central. La generalitat nomes intervendria, per a apoyar els plans d'estudis.

Jo.... Be... en fi mira.... dintre de la meva ingenuitat, vaij proposar als foros del PP la creacio de l'institucio dels Paisos Catalans, incluint les 3 CCAA de parla catalana d'espanya, fixat avans que res que suposa proposa aquesta mesura als foros del PP. Jo la vaij proposar en caracter merament cultural i educatiu i amb plenes competencies per aquestes dues coses. La resposta va ser prou gran, unes 16 respostes crec recorda, a mes a mes va ser cordial a mi ja em coneixen alli, pero va ser negativa i no ho acabe d'antendre, el motiu sobre tot es que segons la majoria, els nacionalistes s'en eixirien amb la seva i seria un signe de debilitat. Jo o trobe una tonteria molt gran i molt poc habil per part de una persona alineada amb el pp y ara t'explique perque, perque els PPCC son bons per al PP, al menys aixi com jo els propose.

Mira si agafem catalunya sola es pot dir que el PP es un partit minoritaria, pero si agafem els PPCC queda aquesta suma de diputats:

Catalunya: PP 14 PSOE 33
Valencia: PP 54 PSOE 38
I. Balears: PP 28 PSOE 20

Total: PP 96 PSOE 91

Per tant el PP resulta ser el partit mes votat als PPCC, i seria una vona forma i mesura per fer una politica llinguistica i cultural forta a tota espanya, a mes amb molta facilitat perque al no surtirnos del estat podem fer-ho sense cuasi barreres politiques. A un popular els PPCC li interesen, el que es desideixca a Catalunya avui en dia pot ferse sense el PP, el que es desideixca als PPCC no.

El tema del castellà a catalunya i la constitució ja l'he tractat, tampoc vull caure en la repetició perquè ja he donat els meus arguments, només remarcaré que no estic d'acord amb tu en aquest sentit.

Quant a l'Anglada i la immigració, bé només cal dir que aquest home era militant de la falange, cantava el cara al sol de bon grat i anava tot el dia amb la ma alçada al sol, que per cert el van desenmascarar al canal 9. El problema avui dia de la seva "acceptació" és el desgavell de la immigració. El cas és que abans els immigrants venien a l'estat espanyol amb el visat de turista, la majoria en avió, camions o barques, només uns pocs amb pasteres. Què passava? doncs que quan els caducava el permís de turista el govern central no tenia la obligació de deportar-los i podien residir. El PSOE va fer una modificació de la llei d'estrangeria que deia que quan un turista tenia el visat caducat se l'havia de deportar, fins a dia d'avui no s'ha aplicat aquesta llei tot i estar aprovada. El problema real de tot això és que la política d'estrangeria és una caca, a tots els països sèrios només pots passar a ser ciutadà d'un país si hi vas amb contracte de treball en origen i hi resideixes durant X anys. La feina no només pot ser un pont per arribar a ser ciutadà d'un altre país, sinó que també pots fer servir el pont dels estudis, anar a una universitat i aconseguir feines de becari, total que quan has acabat la universitat ja ets ciutadà d'aquell país. Però bé, l'estat espanyol prefereix ser una espècie de ONG acollint a tota la gent quan no té capacitat real de donar feina a tothom, un bon indicador d'això és l'atur. Si hi ha poc atur pots permetre l'entrada de gent, ara bé, quan està disparat el primer és el primer, que són els teus ciutadans. Doncs bé, si a l'Anglada li sumes que també és racista i promet l'oro i el moro per cardar els immigrants al carrer per la seva massificació doncs au, obté vots radicals d'aturats que veuen immigrants treballant i ells fitxant cada setmana a l'atur. Trist però cert.

Com tu bé dius les despeses en matèria lingüística catalana haurien d'anar a compte del govern central, perquè si se suposa que tots som espanyols ells ho tenen que acceptar tot el paquet que va amb nosaltres. El problema d'espanya sempre és el mateix, espaya es veu a si mateixa com el que no és i vol que la realitat s'ajusti a la seva idea, que és una espanya plana. Això és així des de fa segles.

Un apunt, no només hi ha 3 comunitats autònomes on es parla català, n'hi ha 5, t'has deixat aragó (la franja) i murcia ( concretament al carxe, on gairebé està desapareguda la llengua fruit de l'emigració del camp a la ciutat ).

el motiu sobre tot es que segons la majoria, els nacionalistes s'en eixirien amb la seva i seria un signe de debilitat

Mira aquí ja t'ho han dit tot, qui és més nacionalista doncs, ells o els catalans? Els del PP són nacionalistes espanyols. Però no el nacionalisme natural (i inexistent) que seria estimar totes les llengües i cultures de l'estat espanyol, sinó nacionalistes d'una espanya fictícia, la que no existeix, la que diu que tot ha de ser en castellà i la imatge "nacional" i internacional són els toros, la sangria, les sevillanes i olé. El PP és així en aquest tema, de la mateixa manera que ho és el PSOE, avui dia no hi ha diferència entre ells. El PP a més a més proten dècades recolzant el cessesionsme lingüístic, és a dir, conciderar que el català de la franja, el valencià, el mallorquí, el menorquí i totes les variants dialectals no són català i són altres llengües, per tant donar suport a la unitat de la llengua i el seu aprenentage és una cosa que no qualla amb la seva ideologia. I tu ho hauries de saber. Ah, a més a més, fixa't que les dues comunitats autònomes on el PP no treu vots significatius per a res ( catalunya i el país basc ) sóm demonitzats continuament amb tot ple de tonteries, que si terroristes, que si nacionalistes, que si nosequè... coi ells són els primers nacionalistes! o és que no es veuen el melic? El principal promotor de la llengua catalana és precisament el Principat de Catalunya, si, on ells hi tenen poc a dir i estan marginats, per tant mai donaran suport a res i si algun dia arriben a governar serà la fi de catalunya i el català, això que ho tinguis clar, sinó mira el país valencià, ai mare com l'han prostituït!! se l'estan carregant dia si i dia també, és deplorable. Només s'esforcen en castellanitzar els PPCC però no catalanitzen l'estat espanyol... aquesta és la seva verdadera faceta.

Quant a l'acceptació de la denominació d'espanyol o castellà de la seva llengua jo em declino més a dir-li castellà perquè és el seu nom vertader, la denominació espanyol no sé d'on se la van treure. Molts països han batejat la llengua predominant amb el gentilici del país, el cas del castellà abans el gentilici era castella, però des que van canviar el concepte de nació de castella a espanya li van canviar el nom, però bé, segons la RAE les dues denominacions són igual de vàlides però la d'espanyol serà la que s'emprarà oficialment des dels organismes estatals. Aquesta sensibilitat també es troba a amèrica llatina on la denominació espanyol els sona imperialista. Però bé, aquest és el problema dels espanyols per haver canviat el nom a la seva llengua i haver introduït aquest tipus d'ambigüitats.

TallaFerro

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv el Dt Maig 11, 2010 6:29 pm

Benvolgut Tallaferro.

Be anire per parts i avans que res, dirte per acabar ja amb la constitucio que encara que jo crec que es llegitima i com t'he dit en el seu dia feta i aceptada per el nacionalisme Catala. Jo estic a favor de cambiarla si ja no agrada per a que agrade a tot-hom, aixi de pas cambiaria algunes coses tambe que no te avui en dia be i que no tenen res a veure amb el debat identitari, pero pel que fa al debat identitari tambe , com no. Fins que agrade a tot-hom.

Pel que fa a l'inmigracio estic d'acort amb tu, el que pasa es que hi han dues coses que no son facils de controlar. Una es la diplomacia amb el pais que li fots als emigrants cap alla perque si ho fas amb els romanesos ho has de fer amb tots, i tambe hi han molts d'Alemanys Anglesos. I l'altra, i la mes dificil es saber a quin pais has de deportar als emigrants i que t'els acepte. perque aquestes persones s'gafen aqui com a un clau ardent, no diuen d'on son, no diuen el seu verdader nom... Com saps hon enviarlos? .... pero be, en aquest asumpte estem d'acort.

Per supost que la cultura catalana i la llengua hi hauria de ser extesa a tota España, progresivament primer convidant amb mesures com les de la UOC o com les que jo propose, cuant la gent ya les acepte, el seguent pas seria que les administracions publiques puguesin funcionar en cuansevol de les 4 llengues oficials de Espanya, i aixi poc a poc, ser normal trobarse una conversacio en catala a Zamora per eixemple, encara que predomini el castella. Tens tota la rao pel que fa a les 5 CA que gasten el catala, i alli on la gent el parle estic d'acort en que es doni la posibilitat de estudia amb ell en totes les localitats, pero a Murcia i La franja es parla en municipis que estan molt a prop i per tant molt influenciants per la llengua catalana, per tant no son pas CCAA que es puga dir que la seba principal cultura es la Catalana.

Pel que fa al que m'an dit, jo ja t'he dit que no estic dacort amb aquet argument, perque em sembla un argument mol poc habil per cuansevol español del PP o del PSOE, pero et recalque que aquestes coses me les han dit forers, no membres del PP. I el PP es un partit en el que militen persones, li vaij explicar air precisament a l'Ayme, tant els seus militants com la meva germana o els seus votants com jo, som persones, mes de 10.000.000 milions en total, no pot pretendre ningu que sigam tots iguals, cada persona es d'una manera i dintre de un partit hi han diferents paradigmes, gent que defenga el que jo defenc tambe hi ha molta, el que pasa es que avui per avui, no es majoria el meu paradigma. Pero tu creus que es el mateis ESPERANZA AGUIRRE que GALLARDON? o creus que es el mateis VIDAL CUADRAS QUE JOSEP PIQUE? o Montse Nebrera que DANIEL SIRERA? Ja se que Nebrera ha abandonat el PP, mal que em pese, i tambe has de saber que gent que teniu com ha "Facha" despres fa gestos per a Catalunya que no fa ningu al PSOE per eixemple la Esperanza Aguirre, que va anuncia a Lleida la creacio d'un colegi a Madrid per a la gent que vullga estudiar en catala, duent a terme la mesura que jo proposaba. Dius que esborra el PP la cultura catalana, i que es el Principat de Catalunya el precurso de la llengua, mira jo parle catala des que vaij naixer, es la llengua del meu poble i dels meus pares, pero... Veus que l'escric de pena, jo m'en adone tranquil, Saps perque? perque al gobern de Joan Lerma (PSOE) no ens deixaben estudiar en Catala. Va haber d'aplegar al gobern de la Generalitat el "Feixista de Zaplana" com es diu des del nacionalisme, per poder estudiar en linea catalana a Valencia. Tambe ajudaria molt que a Catalunya el PP participara de el desembolupament de les lleis com l'estatut, el fet que li deixaren participar, et recorde benvolgut amic que el pacte del Tinell ja deia que no es firmaria res amb el PP, per tant si ja desde el principi el deixen fora d'aquesta manera... Dificil ho tenen per colaborar, Pique volia fer-ho. Pero... Si no volen saber res del PP, al menys despres que no l'acusin de ser anticatala, anticatalanista si, si s'anten el catalanisme com a tendencia politica nacionalista, anticatala no, mai.

Parles del nacionalisme com si fora algo vergonyos, i tant que al PP hi ha nacionalisme espanyol, pero es roin aixo? a mi el nacionalisme catala l'unic que li puc dir en contra es que no m'agrada la seva ideologia, es una idea democratica i honorable cuansevol nacionalisme, jo a Catalunya he parlat amb molts nacionalistes e independentistes catalans i no em cap dupte de que ho son perque creuen que es el millor per a Catalunya, no tinc res en contra d'un nacionaliste, mai, fins hi tot he pogut comprobar que es mas facil parlar amb un dells que amb moltisims socialistes. Altra cosa es el Terrorisme, es la lacra mes gran que hi ha a l'humanitat, matar per que no agrada la forma de pensar em sembla una bestiesa, families, treballadors, ahi prop d'on vius tu a Santa Pola, nens petits un dells no sabia ni parlar encara. Per tant mai tractare igual a un terroriste que a un nacionaliste. Un es un asesi l'altre un democrata.

El PP, mentres ha manat, Espanya i tambe Catalunya ha tengut l'epoca de maxim creiximent economin i prosperitat, te paradicmes que volen potenciar molt mes la cultura catalana. Jo espere que cuant es torne a fer un pacte del Mejestic, sigui aixo el que es fica damunt de la taula, com extendre la llengua i la cultura unida dels PPCC, a les mans de CIU estara com ja ha estat cuant toca pactar amb el PP.

Et recomane que t'acostes una mica mes a l'entorn popular per coneixerlo mes apropo, i coneixer personalment als seus militants i veuras com no hi surten dimonis ni bruixots que es que que es penseu molts ahi a Catalunya, jo puc dir coses bones i roines del nacionalisme catala perque el conec, he parlat moltisim amb els seus representants i militants com tu, i puc dir que no es tampoc el que es diu desde molts sectors españolistes i tambe perque no diro, en alguna cosa m'an fet cambiar el punt de vista o variarlo, m'es una experiencia molt enrequidora parlar amb tot el mon.

Xaviv

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Portalcat el Dt Maig 11, 2010 7:01 pm

Et recomane que t'acostes una mica mes a l'entorn popular per coneixerlo mes aprop, i coneixer personalment als seus militants i veuras com no hi surten dimonis ni bruixots que es que que es penseu molts ahi a Catalunya,

jejejeje jo no m'acosto ni un pam... es espam jaja

Portalcat
Admin

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv el Dc Maig 12, 2010 12:56 am

Benvolgut Ayme.

Dons jo m'hacostat a festes del PP, ni no sols no hi sourtit amb taques ni cap enfermetat contagiat, si no que a mes a mes l'alegria i l'ambient festiu es la principal tonica, m'an acollit com a un mes sense preguntarme d'on era i quina ideologia tenia, amb mi anaba un simpatitzant de UDC, i en molts aspectes eren mes propers a ell que a mi, i entre rises simpatiques em deien "mira mira, aquet pensa el mateix que tu" son el partit politic que mes sap apartar el que es la politica del que es el tracte personal i el mes important, tots son tant catalans com el qui mes. Si he de ser critic diria que son una pica "pijos" pero no crec que aixo l'aji de molestar a ningu.

Aixi que no crec que no hi tingau por d'acostarse.

Una abrasada.

Xaviv

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por TallaFerro el Dc Maig 12, 2010 1:26 am

El nacionalisme català per a mi és molt respectable, si que hi ha certes branques que són de vegades massa sectàries però en general no en tinc pas res en contra, ara bé, ja he dit que el nacionalisme espanyol actual si que el rebutjo, perquè és absolutament contrari al nacionalisme català, és a dir, pretén eliminar-lo.

Estic d'acord amb tu en que no tots els militants del PP són iguals, de la mateixa manera que tampoc ho són tots els seus dirigents. Parles de creixement econòmic, si és cert, però saps d'on han sortits aquests calers? de les hipoteques, de lo que van encarir el preu de l'habitatge, gràcies al PP hi ha molta gent que fins i tot en jubilació estarà pagant encara la hipoteca. La bombolla immòbiliaria la va criar precisament el PP, que d'axiò sembla que ningú s'enrecordi, i bé, el PSOE ha sigut tant inepte que no l'ha sabut control·lari encara la va augmentar més, per tant la responsabilitat està compartida entre aquests dos partits. Ara bé, anem a fer més memòria, l'11-març a Atocha, si el roí acte de terrorisme... ja saps que sóc independentista, però mai m'he alegrat de cap atemptat, de cap, és més, em van saber greu perquè va morir gent innocent, els meus greuges estan amb la política espanyola, no amb els ciutadans. Doncs va ser el dia que més censura hi ha hagut en tota la història de la democràcia espanyola, només calia encendre la televisió... s'acostaven les el·leccions... si la bomba era d'ETA guanyava el PP, si era un atac islàmic el PSOE ( cal recordar el context de la guerra ), òbviament governava el PP i va censurar-ho tot perquè la gent cregués que la bomba era d'ETA, només calia crear confusió. És a dir, ens van ficar dins d'una guerra posant en perill 40 milions de persones, per la seva culpa en van morir més d'un centenar (sense comptar els militars que han caigut) i per postres encara tenien la santa poca vergonya de manipular la informació, encara veig la cara de l'Acebes tremolant de por dient totes les mentides que li van passar pel cap. Per postres el govern en va sortir impune. Vull remarcar que en cap cas tampoc dono suport a ETA ni molt menys, per a mi també són despreciables.

Quan a lo que dius que no vas poder estudiar en català al País Valencià i amb un govern del PSOE, et dóno tota la santa raó, és molt i molt trist i deplorable. De fet jo veig poques diferències entre ambdós partits, em semblen dues cares de la mateixa moneda. Encara avui dia amb el País Valencià on governa el PP amb majoria absoluta hi ha molta gent que no pot estudiar en català, només està cobert el 52% de totes les escoles... I no parlem ja de les censures de les televisions i ràdios catalanes al País Valencià... També des del PP, amb en Francisco Camps al capdavant. Parles de l'obertura d'una universitat catalana a Madrid, però obvies tots els atacs a la difusió de la llengua i cultura catalanes. Entenc que tu formis part d'una branca progressista del PP, però aquesta branca no és ni molt menys representativa al PP, per una acció progressista 100 de repressives. Jo no valoro els partits polítics pels seus militants, sinó pels seus dirigents polítics i les seves accions, una flor no fa estiu ni dues primavera. Ara bé, al Principat tens totes les facilitats per aprendre a escriure correctament.

Jo sóc crític amb tots els partits polítics, sempre hi ha coses a millorar i sense crítiques no s'avança mai. Només vull remarcar que no milito en cap partit ni associació, si més hi va haver una temporada que vaig estar pròxim a ERC, el seu ideari em semblava proper i era el partit independentista amb més força al Principat, però avui dia vistes les actuacions que ha tingut a la Generalitat, totes les pallassades que han fet i que venen independentisme i no han avançat ni un milímetre per arribar a la independència han fet que hagin traicionat la confiança que un dia els hi vaig depositar. Jo vaig per lliure, no em caso amb ningú però intento ésser serè i raonar des de diverses perspectives.

Com sempre un plaer parlar amb tu Wink

TallaFerro

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Xaviv el Dj Maig 13, 2010 9:30 am

Benvolgut Tallaferro.

Dues aclaracions avans que res.

- Jo no soc militant del PP, soc avui per avui votant i prou perque es el partit que mes prosperitat i benestar dona als ciutadans.A mes a mes tampoc soc progresista, soc conservador clarament i per algunes coses com les penes i el que te que vore en la justicia, molt conservador, molt mes que el PP o que CIU. pero aques especte no te res a vore en el debat identitari.
- No he dit tampoc que es vaji a obrir una universitat catalana a Madrid, no ho he dit, en primer joc perque ja esta L'universitat Oberta de Catalunya a Mdrit, aixi com a Sevilla i Valencia i algun lloc mes fora de Catalunya, ja fa temps que es pot estudiar una carrera en catala a Madrit gracies a deu. El que he dit es que L'esperanza Aguirre va anunciar l'apertura d'un colagi a a la CM en el que es podria estudiar en catala, es a dir si Jordy Gonzalez el presentador de "La Noria" que suposu viura alli vol escolaritzar els seus fills en catala podra fer-ho. La meva proposta de foment del catala a España va per ahi en eixe aspecte, i es obrir un en la capital de cata Provincia on els nens poguesin estudiar en Catala, Vasc o galleg.

11-M.... Ahi podriem debatre moltisim, no estic deltot d'acort amb tu en el que has dit, ho estic, pero del tot no... No soc dels que defenen l'implicacio del PSOE ahi pero si que pense quqe l'atentat es feu per ha llevar al PP del gobern, proba mes que evident es que el dia de la sagrada jornada de reflexio varen traure a la gent al carrer... Pero ve, nomes deixam dirte dues coeses, una que admet errors greus en la gestio del PP del 11.M i l'altra que no cal dir que estic segur de que condenes la violencia d'ETA i tot tipus de terrorisme no cal que ho aclares. Es una "Sanbenito" injust que molts nacionalistes teniu damunt i que mileres de voltes he pogut comprovar jo que es fals.

La politica economica del PP... Ahi si que no noi... Si el PP a fet alguna cosa intachable, a segut la politica economica. 2 voltes el PSOE ens ha enfonsat en la merda i envoltats de mentires, i el PP ja ens ha alsat una volta, amb l'ajuda de la construccio? tal volta, i que? aixo a un treballador poc li molesta... S'acaba el fil de la construccio, be el que s'ha de fer es buscar un altre fil, i estic segur que el PP l'aguera trobar, el fil que troba sempre el PSOE es el fil de l'atur.

Un dia si vols... Crec que ja ho soc pero si vols et faij critica del PP, no tinc cap inconvenient en dir que estic en contra de la guerra d'Irak... En contra de la polititzacio d'alguns mitjans com canal9... En contra de la campaña contra l'educacio en catala a Arago alla on es parla i tant en el fons com en la forma... Moltes coses. Pero l'economi i la feina, per a mi un 9, perque el 10 nomes mel fique jo.

Una abrasada Noi.

Xaviv

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Aloma el Dc Maig 19, 2010 8:12 am

Penso que la clau está en una frase que ha dit en Nahim, que els catalans no oblidem. En ocasions sembla que portem cert resentiment acumulat, es nota quan sortim de viatge, tot i que potser menys amb Castella doncs sabem que la seva gloria es va acabar quan la capital es va instaurar a Madrid.

Aloma

Nombre de missatges : 39

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge por Contenido patrocinado Hoy a las 8:52 pm

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 1 de 2 1, 2  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
Pots respondre a temes en aquest fòrum