Tinc un dubte

Publicar un tema nou   Respondre al tema

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Tinc un dubte

Missatge por armand el Ds Feb 06, 2010 1:05 am

En general, em considero escèptic. Això vol dir que poso en quarentena qualsevol cosa, no pas que no hi cregui.
Pel que fa a la independència de Catalunya, tot i el meu escepticisme, considero que això pot arribar a ser un fet. Ara bé, la llengua catalana cada dia està més tocada de mort (doneu gràcies a Espanya). Tot i això, sembla que him ha molts independentistes que no són catalanoparlants. Bé, bons auguris.

La qüestió és que potser veurem una Catalunya independent parlant en castellà. I la meva pregunta és si val la pena la independència anul·lant la nostra llengua. Què és prioritari? La indepnedència encara que sigui sacrificant la nostra cultura? O potser defensar i afermar la cultura de Catalunya abans deplantejar la independència?

armand

Nombre de missatges : 14

http://www.armand.cat

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Tinc un dubte

Missatge por Antich el Ds Feb 06, 2010 1:37 am

És una cosa que no podem decidir. Cadascú és amo dels seus actes.

Jo sempre je parlat català amb tothom. Inclús amb grups de gent catalana, que tothom parlava castellà, jo intervenia com ho feien tots, però en català, sempre.

Sovint alguns inconscientment em tornaven les paraules en català tal i com feia io. D'altres em deien que era curiós. Cosetes així.

La llengua només es reviu parlant-la, i jo no deixaré mai de fer-ho. Però j sóc jo, i no se què farà l'altra gent.

Independència i parlà català no crec que siguin incompatibles.

En situacions i situacions un pot parlar una llengua o una altra. Bueno, més que situacions, ambients. La cosa està en intentar parlar-lo en més ambients. Gent estarà disposada a fer-ho, i d'altra gent no..

Però el sentiment d'independència el tindran, encara que en determinats ambients no parlin català, sempre voldran una Catalunya lliure.

Sense pressa i sense pausa, si acabem independents, tot segura el seu curs heheh

Antich

Nombre de missatges : 11

http://www.amicscatalunya.megabyet.net/

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
Pots respondre a temes en aquest fòrum